Aion alkaa siivoajaksi
..koulutus alkamassa pian.
Kertokaa kokemuksia alalta?
Kommentit (81)
HUS laitoshuoltaja (vähän myös yhteistyötä välinehuoltajien kanssa)
25 vuotta jatkuen edelleen
Täysin itsenäinen työ
Vakinainen työsuhde
Valkoset päällä, hyvät työasut, työvälineet
Työturvallisuus ja koulutus ajantasaista
Kiva työyhteisö (leikkausosasto / leikkaussali ja joskus vuodeosasto)
Vuorotyötä, jos haluaa. Jotkut haluaa esim. nimenomaan iltavuoroja tai yövuoroja jne.
Liikuntaa jokainen päivä
Olen tyytyväinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan, ap, sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka ovat motivoituneet tekemään tärkeää työtä. Kiitos!
Saisiko vielä vähän alentuvammin.
-sivusta
Hanki itsellesi jokin lääkitys. Ihan normaalistihan hän asian ilmaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai niin alipalkattuun työhön kannata kouluttautua.
Riippuu missä siivoaa. Rappukäytävässä vai sairaalassa.
Kummassakin on matala palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nykyisin ole raskasta. On koneet ja hyvät välineet. Työergonomia.
Ehkä jotkut kotisiivoukset voi olla jos joutuu asiakkaan välineillä siivoamaan.
En ymmärrä kuinka joku jaksaa tehdä noita kotisiivouksia koko päivän? Mä olen jo aivan uuvuksissa kun omankin kotini siivoan. Jaksaako tuollaisen työpäivän jälkeen tehdä enää mitään muuta kuin maata sohvalla?
Moni painaa mieluummin kuin on rutiköyhänä jouten. Ei tämä sen kummallisempi yhtälö ole.
Onhan niitä tuhansittain muitakin töitä joihin voi kouluttautua ettei tarvitse olla rutiköyhä.
Kukaan ei oikein tiedä mitä voisi sinulle vastata. Ei vastata mitään.
Siivoatko kadut saastasta kuten Charles Bronson aikoinaan ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan riittävä laitoshuoltajilla etenkin kun tulee ikälisiä, lomat hyvät.
Ei ollenkaan pahimmasta päästä töitä. En haluaisi esim seistä paikallaan mutta moni sitäkin joutuu tekemään. Siivouksen liikkuvuudessa on oikeasti paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, mikä saa ihmisen hakeutumaan siivoustyöhön. Se on raskasta ja kuluttavaa työtä, joka rasittaa kehoa, eikä palkka ja työn arvostus useinkaan vastaa työn vaativuutta. Työehdot ovat usein heikot ja työtahti kova ja työajat voivat olla hankalia ja epäsäännöllisiä. Työ on usein yksipuolista ja toistavaa ja siivoojat altistuvat myös haitallisille kemikaaleille. Vaikutus- ja etenemismahdollisuudet ovat vähäiset, ja työ on usein osa-aikaista tai määräaikaista, mikä lisää elämän epävarmuutta.
Kuvailit juuri entistä ammattiani, kampaajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ensimmäinen ammattini. Vaatii yllättävän paljon fyysistä kuntoa sekä tietoa eri materiaalien puhdistamisesta.
Ei niitä materiaaleja nyt niin montaa ole jossain peruskohteessa..
Kyllä se ammattitaito on pitkälti viitsimistä, riittävää huolellisuutta ja jonkinasteista miellyttämisenhalua jotta sopeutuu erilaisiin asiakkaisiin. Eli joustavuutta ja sitkeyttä.
Et hoida asiakkaita, vaan PINTOJA. Siivoojan työnkuvaan ei kuulu asiakkaiden miellyttäminen vaan pintojen puhtaus. Toki hyvät käytöstavat pitää olla kuten joka alalla.
Korostuu yhä enemmän se että miellytät asiakasta. Ihan yhtä vähän tästä pidän mutta jos aion pitää työni koetan tietenkin parhaani mukaan toki työnkuvani ehdoin miellyttää asiakasta.
Tervetuloa asiakaspalvelutyöhön.
Olen eri mieltä. Kohtelias pitää olla, kuten kerroin, mutta työnkuvaasi kuuluu siivoaminen, ei ihmisten miellyttäminen. Sen hoitaa muut ammattinimikkeet. Tervetuloa siivoustyöhön, ei asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, mikä saa ihmisen hakeutumaan siivoustyöhön. Se on raskasta ja kuluttavaa työtä, joka rasittaa kehoa, eikä palkka ja työn arvostus useinkaan vastaa työn vaativuutta. Työehdot ovat usein heikot ja työtahti kova ja työajat voivat olla hankalia ja epäsäännöllisiä. Työ on usein yksipuolista ja toistavaa ja siivoojat altistuvat myös haitallisille kemikaaleille. Vaikutus- ja etenemismahdollisuudet ovat vähäiset, ja työ on usein osa-aikaista tai määräaikaista, mikä lisää elämän epävarmuutta.
Ei ole raskasta tai kuluttavaa verrattuna moniin muihin töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan, ap, sinun kaltaisiasi ihmisiä, jotka ovat motivoituneet tekemään tärkeää työtä. Kiitos!
Saisiko vielä vähän alentuvammin.
-sivusta
.
Ajattelin samoin.
Törkeä yksinkertainen tyyppi.
Siivoustyöhän on hyvin tapauskohtaista. Se voi olla työ siinä missä mikä tahansa muukin tai sitten olet kohta sairaslomalla mt-syistä.
Ennen siivosin kauppakeskuksessa, mitä en oikein suosittelisi kenellekään. Tuli vastaan kaikkea muuta mahdollista paitsi ruumis. Nykyään siivoan siistiä toimistoa, missä on mukavat asiakkaan työntekijät, jotka eivät käyttäydy niin kuin siivooja olisi vihoviimeinen maanvaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinun palkkasi on kuukaudessa bruttona ja mitä teet työksesi ? Vertaillaan.
Hyvä. Menkää kaikki töihin. Jos ette saa töitä niin perustakaa yritys.
Vierailija kirjoitti:
Nonono. Nyt et tiedä mitään.
Millaiseen leikkaussaliin haluat mennä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 tässä. Perustin nuorena perheen ja hankin asuntolainan, joten piti sada hyvin työllistävä ammatti. Puoliso sairastui nuorena ja jäi työelämästä kolmekymppisenä, joten elatus jäi minun varaani. Laina oli maksettu pois 35-vuotiaina, 12 v sitten. Mulla on ollut hyvät julkisen isot työnantajat, joiden kanssa olen pystynyt sopimaan kaikenlaista. Nykyään teen enää 50% ja lisävuoroja erityiskorvauksilla ja kesät olen omilla lomilla.
Ihan mahtavaa
Teetkö iltavuoroja? Yövuoroja? Vai miten homma toimii?
Sama tavoite
Olin joskus siivoomassa laitoksessa missä oli kolme kerrosta. Yhtä juoksemista se oli, laihduin kahdessa kuukaudessa n. 8kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan riittävä laitoshuoltajilla etenkin kun tulee ikälisiä, lomat hyvät.
Ei ollenkaan pahimmasta päästä töitä. En haluaisi esim seistä paikallaan mutta moni sitäkin joutuu tekemään. Siivouksen liikkuvuudessa on oikeasti paljon hyvää.
Hyvä että olet itse tyytyväinen, mutta ikälisät ovat todellisuudessa varsin heikko palkitsemisen muoto: korotukset ovat pieniä ja tulevat hitaasti vuosien odottelun jälkeen. Samaan aikaan muilla aloilla palkka voi nousta sadoilla euroilla jo muutamassa vuodessa ja pelkkä työpaikan vaihto voi tuoda jopa tuhansien eurojen vuosikorotuksen.
Lisäksi ikälisät palkitsevat vain ajasta, eivät osaamisesta tai kehittymisestä. Monella alalla urakehitys tarkoittaa oikeita harppauksia, mutta siivousalalla palkkakehitys on käytännössä sidottu pelkkään ajan kulumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 tässä. Perustin nuorena perheen ja hankin asuntolainan, joten piti sada hyvin työllistävä ammatti. Puoliso sairastui nuorena ja jäi työelämästä kolmekymppisenä, joten elatus jäi minun varaani. Laina oli maksettu pois 35-vuotiaina, 12 v sitten. Mulla on ollut hyvät julkisen isot työnantajat, joiden kanssa olen pystynyt sopimaan kaikenlaista. Nykyään teen enää 50% ja lisävuoroja erityiskorvauksilla ja kesät olen omilla lomilla.
Ihan mahtavaa
Teetkö iltavuoroja? Yövuoroja? Vai miten homma toimii?
Sama tavoite
Teen aamu- ja iltavuoroja, pyhiä, viikonloppuja, mitä vastaan tulee. Parhaat tienestit saa niillä ylimääräisillä vuoroilla, viimeksi pääsiäislauantaista tuli 360 euroa. Olen ollut toimessa niin kauan kuin oli pakko, enää ei ole. Kertyvät lomat otan rahana. Meillä tunnetaan sekä hälytysraha että työvuoron muutoskorvaus. Jälkimmäinen kannustaa tulemaan vapaalta työhön, ja vapaata on osa-aikaisella paljon. Tein myös pelkkää keikkaa pari vuotta. Alalla olen ollut yhteensä 23 vuotta. Paljon on muuttunut helpommaksi ja paremmaksi tänä aikana.