Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina välttänyt sanomasta lausetta " minun mieheni" , koska koen sen kiusalliseksi ja omistavaksi

Vierailija
09.04.2026 |

Vähän kuin koirasta puhuisi. Tai maljakosta. 

Mites te muut?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö tämä myös sukulaisiin, eli et voi sanoa äitini/veljeni/serkkuni/mummoni/yms. kun tuntuisi kiusalliselta ja omistavalta?

Lapseni, varsinkin äidit kuvittelevat että lapset omistetaan kuten lemmikkieläin omistetaan. 

Omiin lapsiin muodostuu side, hopealanka, napanuora. 

Vierailija
22/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole omistajuutta. Se on kielioppia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päteekö tämä myös sukulaisiin, eli et voi sanoa äitini/veljeni/serkkuni/mummoni/yms. kun tuntuisi kiusalliselta ja omistavalta?

Lapseni, varsinkin äidit kuvittelevat että lapset omistetaan kuten lemmikkieläin omistetaan. 

Sulla on joku vaikea-asteinen päävika

Vierailija
24/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun kumppanista, kun ei olla naimisissa, eikä asuta yhdessä.  Vähän kökkö sana se on, mutta parempi kuin miesystävä, joka jotenkaan sovi yhtään suuhuni.

Jos mennään naimisiin, alkaisin käyttämään sanaa puoliso. Mielestäni se on kaunis ja kuvaava sana. Mieheni-sanasta tulee mulle samalla tavalla ikävä klangi kuin aloittajalle.

Vierailija
25/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omiin lapsiin muodostuu side, hopealanka, napanuora. 

Se napanuora leikataan syystäkin. He eivät ole osa sinua.

Vierailija
26/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä puhun kumppanista, kun ei olla naimisissa, eikä asuta yhdessä.  Vähän kökkö sana se on, mutta parempi kuin miesystävä, joka jotenkaan sovi yhtään suuhuni.

Jos mennään naimisiin, alkaisin käyttämään sanaa puoliso. Mielestäni se on kaunis ja kuvaava sana. Mieheni-sanasta tulee mulle samalla tavalla ikävä klangi kuin aloittajalle.

Eilen joku nainen loukkaantui, kun lääkäri ei tajunnut puolison tarkoittavan hänen tapauksessaan naispuolista kumppania. Etsit vain uutta syytä loukkaantua, kun joku käsittää puolisosi tarkoittavan mies-oletettua. En ymmärrä naisten logiikkaa.

Vierailija
27/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minullakin on tapana sanoa esim. "eräs Tero, joka asuu talossani". Tämä ei ole uusien tuttavuuksien mielestä yhtään sekavaa tai epämääräistä. 

Vierailija
28/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni puhuu minusta muille sanalla vaimoni.

Vierailija
29/29 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni puhuu minusta muille sanalla vaimoni.

Jätä se sika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan