IL: lesbo hokee puolisoa joka paikkaan että pääsee uhriutumaan puolison väärinsukupuolittamisesta
Kannattaisiko asioidessa puhua avovaimosta, tai hänestä nimellä niin ei tarvitsisi olla koko ajan närkästynyt että puoliso oletetaan mieheksi.
Mutta saipahan 15-minuuttisensa mistä kuvan perusteella on oikein tyytyväinen.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/91242add-b88d-4108-ba65-c6fc8bb45daa
Kommentit (97)
Ei kiinnosta mielisairaiden ongelmat. Miksi sontalehdet antavat mielisairaille huomiota? Ilmeisesti mielisairaat työskentelevät niidenkin toimituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä uutisoidaan?
Oletko tutustunut lehtien erilaisiin juttutyyppeihin?
Tiedätkö mikä on uutinen ja mikä esimerkiksi vaikkapa artikkeli?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat heterot tekee olettamuksia homoseksuaaleista, että me kaikki olisimme vasemmistolaisia. No emme ole.
Emmekä kaikki kannata prideä, setaa, palestiinaa emmekä uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
No mut miettikää sitä kun se kumppani on trans, ja kaikki näkee että tämä on esim. ilmiselvä nainen mutta jostain pitäisi tietää että tämä onkin poikaystävä/miesystävä.
Kafkan kirjoitukset kalpenevat 2020-luvun realityn rinnalla.
Moni on naimisissa rakennuksen tai muistomerkin kanssa. Ei pidä olettaa, että puoliso olisi automaattisesti ihminen. Nämä herkkähipiäiset identifioitujat aina olettavat automaattisesti, että puoliso on ihminen. Kauhean törkeää olettamista semmoinen. Eivät yhtään ymmärrä toisenlaisia parisuhteita.
Kumppani ja partneri ovat 100 %:sesti homosanoja.
Kai se nyt on selvää, että jos sitä ei itse erikseen mainitse, mennään todennäköisimmän mukaan. Miksi kukaan olettaisi kyseessä olevan marginaaliryhmä juuri hänen kohdallaan? Miksi muiden pitäisi vaivautua tarkistamaan joka ikinen kerta puolison sukupuoli, mutta häneltä ei pidä odottaa samaa? Siis häntä, jota asia koskee? Ei täällä muut mitään ajatustenlukijoita ole.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mä taas oon olettanut että kun sanotaan että kumppani tai puoliso niin kyse on muusta kuin heterosuhteesta. Heterot sanovat aina ”mun mies” ”muija”. Tutka piippaa heti jos uusi työkaveri puhuu kahvitauolla ”puolisosta”.
Olen mies ja minulla on vaimo ja pihin puolisosta ihan vaan saadakseni juorutätien tutkat piippaamaan.
Vaimoni/avovaimoni/naispuoliso tai vastaava. Täytyy oppia ilmaisemaan itseään paremmin ja selkeämmin.
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksipyyntö riittäisi". Siis miksi mun pitäisi pyytää anteeksi, jos oletan, että kun nainen puhuu puolisosta, on kyseessä erittäin suurella todennäköisyydellä mies? Sanoisi suoraan, että "Vaimon kanssa kun...." jne. niin asia olisi sillä selvä eikä tarvitsisi loukkaantua ja uhriutua.
Puoliso on aivan normaali puhuttelutapa yleiskielessä. Sillon kun sitä käytetään, kyse voi olla mistä vain sukupuolesta/genrestö yms.
Vierailija kirjoitti:
Amalia tekee itsekin muista virheellisiä päätelmiä. Jokainen tekee, eikä edes huomaa sitä itse.
On täysin normaalia tehdä päätelmiä ympärillä olevista ihmisistä, esineistä, eläimistä ja tilanteista. Jokainen tekee sitä koko ajan ihan tiedostamattaan. Sitä tehdään ihan jo oman turvallisuuden takia. Jos sitä ei tehtäisi, niin käveltäisiin tyytyväisinä bussin alle tai ryöstön uhriksi tai suden suuhun.
Niinhän hän sanookin. Sellaista sattuu, mutta ne oletukset voi ilmaista monella eri tavalla, ja niitä omia oletuksia kannattaa välillä miettiä ja kyseenalaistaa. Eikä alkaa heti syyttämään että "annoit näköjään väärät tiedot".
Sellaista se elämä on. Pienet on murheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat heterot tekee olettamuksia homoseksuaaleista, että me kaikki olisimme vasemmistolaisia. No emme ole.
Emmekä kaikki kannata prideä, setaa, palestiinaa emmekä uhriutumista.
Mutta niin suuri osa kannattaa, että todennäköisyyksien valossa ei mene pieleen jos olettaa näin. Ihminen on oppivainen ja oppii yleistämään kun riittävän monta kertaa tekee samansuuntaisen havainnon.
Vierailija kirjoitti:
lespohomot ja muslimit ulos Suomesta heti!
Kirjoitus ja lukutaito pakolliseksi ennenkuin tulee herjaamaan somessa.
Lesbo ei lespo😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä uutisoidaan?
Oletko tutustunut lehtien erilaisiin juttutyyppeihin?
Tiedätkö mikä on uutinen ja mikä esimerkiksi vaikkapa artikkeli?
Uutisen ja artikkelin eroittaminen on aivan liikaa vaadittu suurimmalle osalle tämän palstan trolleista.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, mä taas oon olettanut että kun sanotaan että kumppani tai puoliso niin kyse on muusta kuin heterosuhteesta. Heterot sanovat aina ”mun mies” ”muija”. Tutka piippaa heti jos uusi työkaveri puhuu kahvitauolla ”puolisosta”.
Minä en oleta mitään. Käytän palstalla sanoja puoliso tai kumppani, kun tarkoitukseni on nimenomaan piilottaa oma sukupuoli, mutta toki myös kumppanin sukupuoli. Näitä sanoja käytän, kun vastaan kysymykseen, jossa vastaajan sukupuolella ei nähdäkseni pitäisi olla merkitystä.
Siksi suosittelisin, jos sen hänelle suoraan pystyisin sanomaan, uutisen naiselle, että opettelee olemaan avoimempi siinä miten naiskumppanistaan puhuu, jotta vastaanottajan ei tarvitse arvailla.
Vierailija kirjoitti:
<<<<<<<<<<<<<< P E R S K U T A R A L L A A >>>>>>>>>>>>>>>
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
TUKI PERUSSUOMALAISILLE ON TUKI TRUMPILLE JA PUTINILLE!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tässähän se olis yksinkertaistettuna, mutta luuletko että palstan vihervassaria hokevat vajakit tätä ymmärtävät?
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksipyyntö riittäisi". Siis miksi mun pitäisi pyytää anteeksi, jos oletan, että kun nainen puhuu puolisosta, on kyseessä erittäin suurella todennäköisyydellä mies? Sanoisi suoraan, että "Vaimon kanssa kun...." jne. niin asia olisi sillä selvä eikä tarvitsisi loukkaantua ja uhriutua.
No mutta mistä sitten voisi uhriutua? Sehän olisi ihan kauheaa jos menisi hyvä uhriutumisasetelma sivusuun. Joutuisiko sitten koko loppupäivän päivystämään somessa ja etsimään jotain näpäytettävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lespohomot ja muslimit ulos Suomesta heti!
Kirjoitus ja lukutaito pakolliseksi ennenkuin tulee herjaamaan somessa.
Lesbo ei lespo😄
Tota... kirjoitus- ja lukutaito.
Ihan tonttu loukkaantuja