Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin olet erityisen tyytyväinen keittiössäsi?

08.05.2007 |

ensi viikolla tapaaminen keittiösuunnittelijan kanssa ja itsellä ei vielä oikein selviä säveliä keittiön suhteen.ajattelin kysellä siis teidän parhaita keittiöideoita näin inspiraation antajaksi..:)

eli tämänhetkiseen keittiööni olen suht tyytyväinen. valkoiset kaapit ja isot laatikot,reelinkivetimet ja pähkinätasot. olen jopa miettinyt että voisin suht samantyylisen haluta seuraavaankin...eli olen huono ottamaan riskejä..luotan mielummin tuttuun ja hyväksi havaittuun...aika tylsää ja yllätyksetöntä kylläkin.

erityisen tyytyväinen olen isoihin,leveisiin laatikoihin alakaappien tilalla sekä tiskikoneeseen joka on nostettu työskentelytasoon. hyväksi ole kokenut myös lasilevyn,jonka teetimme ruokapöydän päälle.sen alla valkoinen pellavakaitaliina pysyy siistinä vaikka tahmatassut ruokaileekin pöydän ympärillä monta kertaa päivässä:)

klaara

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tosi tyytyväinen isoihin laatikoihin alakaappien tilalla. Ja ehdottomasta hyvä hankinta oli laatikkojen hidastimet. Nyt ehkä ottaisin myös oviin hidastimet.

Myös kaksi laatikkoa alteiden alapuolella olevian kaappien tilalle oli hyvähankinta. Meillä on siis kaksi isoa allasta ja laatikot ovat saman leveyset kuin altaat. Kaksi laatikkoa on päällekkäin. Ylempi on syvyydeltään kapeampi ja alemmassa on roskapöntöt. Viisi roskista yhteensä -> lajittelu helppoa.

Meillä myös tiskikone lattiatasoa ylempänä ja olen kyllä tosi tyytyväinen siihen. Lisäksi meillä on integroitu keittolevy ja tavallista en enää ottaisi. Ja kiertoilmauuni oli myös hyvä hankinta.

Vierailija
2/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin vissiin keittiöfirmatkin älyää myydä laatikoita mutta silloin muinoin (5v sitten ;) kun me rakensimme niin keittiömyyjän mielestä oli ihan järjetöntä laittaa sellaista määrää laatikoita. Hyvin on tavaraa riittänyt joka laatikkoon.

Toinen mihin olen ollut tyytyväinen on rulo, johon laitetaan kahvinkeitin ja vedenkeitin pois pöydältä näkyvistä ja pölyttymästä (meillä niitä käytetään aika harvoin, pääasiassa vain silloin kun on vieraita).

Kolmas tyytyväisyyden aiheeni on keittokirjahyllyt. Keittokirjat ovat keittiössä kolmella kivannäköisellä hyllyllä. Hyllyt tuovat avaruuden tuntua keittiöön (umpikaappien vastapainoksi) ja keittokirjat ovat helposti saatavilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyisen keittiön parhaita kohtia. 1,5 allasta, riittävästi laskutilaa (60 + 30 cm) ja reunakorotukset.

Ulkonäkö on kanssa kiva, osin vanhoja umpipuisia kaappeja, ja osa puusepän tekemiä samanlaisia. Uuteen taloon aika harva sellaisia kyllä teettäisi ;-)

Vierailija
4/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehdottomasti olen tyytyväinen edellisten vastaajien tavoin leveisiin alalaatikkoihin. Myös laatikoiden hidastimet ovat ehdottomat. Tuo jonkun vastaajan mainitsema rulo-ovi kahvinkeittimen ym. peitoksi olisi mainio! Lisäksi olen erityisen tyytyväinen, että en ottanut nykytyylin mukaisia matalia yläkaappeja, mitä keittiömyyjäkin oli muina miehinä ensin piirtänyt suunnitelmaan. Lisäsin niiden päälle koko keittiöön kippikaapit, joiden ansiosta sain tosi paljon lisätilaa (itse asiassa ilman niitä en olisi saanut tavaroita mahtumaan!). Myös apteekkikaappi on tosi hyvä. Lisäksi olen tyytyväinen siihen, että en ottanut pähkinäisiä tasoja vaan tammiset.

Jos jotain saisin nyt muuttaa, niin tiskialtaan. Nyt meillä on vain yksi iso, syvä allas. Sen vieressä olisi tarpeen toinen, vaikka pienempikin allas tai edes teräksistä laskutilaa altaan vieressä.

Vierailija
5/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen, että keittiö on todella valtava =) eli sellaiset 25 neliötä

Laatikoita on vaikka kuinka paljon, korkea kaappi vetolaatikoin, yläsokkeli ettei rasva ja pöly kerry kaappien päälle ja mahdollisimman korkeat yläkaapit. Lisäksi pöytätasoa on todella paljon....

Vierailija
6/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keittiössä olen erittäin tyytyväinen seuraaviin:

automaattihana (+ erikseen sitten kuuma ja kylmä)

induktioliesi

tietokone keittiössä

Festivon iso jääkaappi-pakastin

korkea kaappi jossa ulosvedettävät hyllyt

Ulkoisesti oma miellyttää tietenkin myös - kiiltävät valkoiset ovet, tammitasot, paljon rosteria.

Vierailija
7/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktioliesi (aivan ihana!!!), umpipuiset kaapinovet (lämpökäsiteltyä koivua), melamiinitaso (tosi huoleton, eikä tarvitse hoitoa), saareke (meillä liesi ja uuni saarekkeessa), iso tiskiallastaso ja yksi ISO allas, paljon lasku- ja leivontatilaa, Keittiön taso ovat tavallista korkeammalla (olemme molemmat pitkiä), ei alasokkelia vaan keittiö seisoo jaloilla (siivoamista hiukan enemmän, mutta ei tarvitse pelätä vesivahinkoja ja keittiö on kevyen ja ilmavan näköinen).

Vierailija
8/14 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi isoa allasta ja valutustaso " omalla reiällä" . Isossa perheessä kun tuppaa tiskiä syntymään ja liotettavaa olemaan sekä isoja astioita niin on tosi näppärää kun on kaksi isoa allasta ja tuohon valutustasolle voi laittaa kaikenlaista.

Vierailija
9/14 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinä puolina olen pitänyt:

- kivitasoa, todella huoleton ja kaunis valinta

- rulokaappia, johon olen saanut piilotettua kaikki pienkoneet, sipulipurkit yms.

- apteekkarin kaappia: vetää sisäänsä uskomattoman määrän ruokatavaroita

- yksi suuri allas toimii meillä hyvin, en ole kaivannut tiskipöytää

Klaralta olisin kysynyt, että millä olette kiinnittäneet lasilevyn ruokapöydän päälle? Kiinnostaa tuo ajatus kovasti:)

Vierailija
10/14 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpinaisia sekä muutama lasiovi keventämässä. Meillä ovet ovat normaalia korkeammat eli 102 cm korkeat. Melkein kaikki alaosassa laatikoita, paitsi nurkassa kattilakaruselli ja yksi kaappi joka varattu yleiskoneelle ja leipäkoneelle.

-Rikkaimuri siinä kohti keittiötä jossa eniten käsitellään leipää ja muita muruja.

-kaksi tiskiallasta

-riittävästi tilaa vesipisteen ja hellan välissä siinä kun ne hommat yleensä tehdään

-pöytä tasoa melkein 10 metriä (miinus liesitaso ja altaat)

-jääpalakone

Vierailija
11/14 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yli 30 neliön keittiössä hyvää on

-puuhella, aivan ehdoton!

-saareke keskellä, ihana kun koko perhe (6hlö) mahtuu kokkaamaan kerralla

-yleiskonekaappi, kone nousee " hissillä" kaapista. Siellä ei ole viemässä pöytätilaa ja on helposti osineen päivineen saatavilla

-paljon laskutilaa (tiskipöytä yli 3m ja tuo saareke+iso pöytä, jossa ei kylläkään ruokailla)

-isot jääkaapit, toisessa tornissa myös viileäosuus ja reilu pakastinosa

-isot kattilalaatikot

-korkeat yläkaapit

-keraaminen liesi

-neljälokeroinen roskisvaunu

Huonoa taas on

-propellikaappi, jossa siis pyörivät ritilähyllyt, uggh!

-kosketusvapaan hanan puute, sen haluaisin

Mamma ja lapset -99, -01, -04 ja -06

Vierailija
12/14 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain paljon hyviä ideoita,jotka ainakin teoriassa haluaisin omaan keittiööni mutta käytännössä saattaa olla että joutuu tinkimään kaikesta ylimääräisestä....(meilläkin aikas tiukka budjetti ja nyt jo näen kauhukuvia keskenjäävästä talosta) muuta haaveillahan ja suunnitellahan aina voi...

alkoi kiinnostamaan tuo rulokaappi. on varmaankin isompien keittiöfirmojen hienouksia? kertooko joku miten se tarkkaan ottaen toteutetaan...eli on rulokaappi työtason takana,sivussa vai missä ja mitä materiaalia rulosysteemi on? meidän keittön tekee pieni puusepänliike,voi olla etteivät tuollaisia rulokaappeja valmista.mutta olisi kyllä varmasti hyvä,meilläkään kumpikaan ei juo kahvia vaan tuo kapistus nököttää pölyyntymässä tuossa vieraiden takia..

myös kovasti mietinän alla työtasojen materiaali...kivi olisi ihanan huoleton ja kestävä,mutta kallis. tällä hetkellä meillä täyspuutasot ja ne ei kyllä ole kauhean huolettomat.aina saa pelätä naarmuja ja öljytäkin täytyy aina välillä. itse ajattelisin tällä hetkellä että otan pitkän rosteritason(?) tiskialtaan yhteyteen,mutta mitähän tuohon yhdistäisi? mies haluaisi juuri helppohoitoisuuden takia ihan laminaattitason,mutta itseä vähän arveluttaa....

joku kysyi ruokapöydän päällä olevasta lasista.meillä tämä lasi ei ole millään kiinni,koska lasi aika raskas ja pysyy normaalikäytössä paikallaan.meillä iso 90 x 200 pöytä. ja välillä nostetaan koko lasi pois ja puhdistetaan kunnolla. me teetettiin mittojen mukaan lasi lasitusliikkeessä.

klaara

Vierailija
13/14 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rulokaappi on siis sen pöytätason päällä ala- ja yläkaappien välissä. Runko on ihan sitä samaa melamiinia mitä kaapistojen rungotkin ja se rulomekanismi on kaiketi ihan muovia tms., meillä käytännössä sellaista alumiinin/rosterin väristä ja näköistä mutta epäilen että muovia se on kuitenkin...

Rosteritasot ovat ihan sairaan kalliita eli jos kivitaso on liian kallis niin niin on varmaan rosterikin (mun mielestä ne oli jopa kalliimpia koska itse haaveilin sellaisesta). Lisäksi rosteritason ongelma on että se pitää sitten sopia just eikä melkein (sama ongelma kivitasossa). Meillä nimittäin ainakin jouduttiin tasojen takareunoja höyläilemään jotta saatiin mahtumaan juuri sopivasti paikoilleen. Tietty jos jollain on suoraseinäinen talo niin on varmaan helpompaa ;)

Meillä on laminaattitaso ja helppohoitoinenhan se on, mutta on totta että valtaosa laminaattitasoista on aika karmean näköisiä... Meillä yksi syy Novartin valitsemiseen oli juuri se että heiltä löytyi haluamamme ovimalli ja haluamamme taso joita ei muilla ollut.

Vierailija
14/14 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa edellisissä vastauksissa on jo paljon hyviä, toimivia juttuja, joihin lisäisin:

-roskis leveään (väh. 40cm) vetolaatikkoon, ylös, tiskialtaan viereen (ei alle, koska silloin usein roskiksen edessä seisoo ihminen tiellä)

Siis 2 sankoa ylös ja 2 alas. Biojätesangon pitää mahtua kansineen ylempään vetolaatikkoon, koska sitä käytetään usein. Sekajätesanko myös siihen ylempään laatikkoon, siihen on sitten helppo pyyhkäistä tiskipöydältä murut ym.

-yksi vanhanaikainen alakaappi tyhjille pulloille ja olutkorille (enempää ei kyllä tarvita, ehkä enintään sille yleiskoneelle, meilläkin kaikki muut vetolaatikoita)

-isot tasaiset leikkuulaudat perinteiseen malliin, 2 päällekkäin (luulisi olevan itsestäänselvyys, ei enää nykyään ole, keittiömyyjät hoi! Niiden lisäksi voi sitten hankkia pöydillä pyöriviä leikkuulautoja vaikka 50kpl.

-öljytyt täystammitasot (pysyy siistinä suht helpolla öljyämisellä ja kivan näköiset, khh:een meillä kelpaa sitten laminaattikin)

En enää EHKÄ ottaisi: tumma yksivärinen kivitaso saarekkeessa. Kaikki näkyy, pitää olla koko ajan pyyhkimässä ja kiillottamassa, en jaksaisi. Kyllähän kivi kestää eikä siihen mikään imeydy, mutta ei ole kiva jos se on törkyisen näköinen parin voileivän teon jälkeen. Toisaalta saareke on meidän u-keittiön keskipiste ja sitä käytetään kaikista tasoista eniten, joten se usein toistuva likaantuminen johtuu siitä. Ja onhan se hienon näköinen aina pyyhinnän ja kiillotuksen jälkeen (tarkoitan kiillotuksella talouspaperilla tehtävää märän rätin jälkien kuivaamista) , mutta siisti lopputulos on niin lyhytikäinen. Nyt laittaisin siihen ehkä kirjavan kiven, olisi vähän armollisempi laiskalle rätinheiluttajalle.

-tiskari ylös ja selkäsäryt alas

-puuhella jos vain mahtuu

-TARPEEKSI PALJON LAATIKOITA JA YLEENSÄ SÄILYTYSTILAA (meidän keittiömyyjä ihmetteli riittääkö meillä tavaraa joka laatikkoon, olkoon hyvä ja tulkoon nyt katsomaan kaikkia tyhjiä pakastusrasioita ym kierrätyspulloja ja ruokaohjeita ja vokkipannuja. Laatikot on jo täynnä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan