Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video CV, miksi jotkut vierastaa tätä 2020-luvun tärkeintä työnhaun instrumenttia?

Vierailija
08.04.2026 |

Erotut massasta koska et lähetä vain perus-CV:tä, vaan tuot persoonan, esiintymistaidon, energian ja asenteen näkyviin.

Moni työnantaja haluaa nykyään nähdä kuka ihminen siellä paperin takana oikeasti on.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. 

Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.

Ehdottomasti. Muokata jokaiseen paikkaan oma video. Koti on kuin pieni lyhytelokuvastudio. Jospa lähettäisi Chaplin-tyylisen mustavalkoisen mykkäfilmin. Erottuisi ehkä joukosta. 

Joo sellainen rakeinen ja mykkäfilmi ja aina välillä spotti tekstiä koukeroreunuksineen kaikkineen ja tietysti ksylofonimusiikki (aito soitto) taustamusiikkina.

Tekisin juuri tällaisen jos osaisin.

eri

Mutta: älä vain laita loppuun ohjaaja, rooleissa, musiikki, leikkaaja jne koska silloin olet tehnyt töitä ja saat kiitokseksi karenssin.

Sitten kun laittaa noihin kohtiin kaverin nimen, niin ne palkkaa sen kaverin töihin.

Vierailija
182/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lähinnä sellainen vaikutelma noista videoista, ettei työnantaja jaksa lukea CV:tä. Varmaan jos myyjää tai juontajaa hakee, niin tollainen sitten voi olla ok, mutta jos oma toimenkuva on 8h päivässä näyttöpäätteen ääressä, niin ei siinä tarvitse olla jouheva ja energinen esiintyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. 

Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.

Ehdottomasti. Muokata jokaiseen paikkaan oma video. Koti on kuin pieni lyhytelokuvastudio. Jospa lähettäisi Chaplin-tyylisen mustavalkoisen mykkäfilmin. Erottuisi ehkä joukosta. 

Joo sellainen rakeinen ja mykkäfilmi ja aina välillä spotti tekstiä koukeroreunuksineen kaikkineen ja tietysti ksylofonimusiikki (aito soitto) taustamusiikkina.

Tekisin juuri tällaisen jos osaisin.

eri

Alkoi kiinnostaa vakavasti tuo ehdottamani mykkäfilmi. Älkää nyt kaikki omiko ideaani. Vaikka katkokävelyä kävelykeppiä heilutellennja itse ”osaamunen” koukerokirjaimilla ruutuun teksitettynä. 

Pidä sinä mykkäfilmi. Minä taidankin hakea inspiraatiota Aki Kaurismäeltä. Kahteen minuuttiin ei tarvita monta sanaa ja voin näyttää juuri niin rähjäiseltä kuin todellisuudessa olen.

äskeinen

Mä teen itsestäni piirrosfilmin, jossa on pingu, jonka päänä ehkä kuva omasta naamasta.

Vierailija
184/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko osoittaa todellisuutta luovuutta ja tehdä sen esittelyvideon jo valmiista elokuvista yhdistelemällä? Esim Mikko Niskasen ahdistus ja epätoivo Kahdeksan surmanluotia elokuvasta, siihen joku Kummelisketsi, jotain dramaattista vanhasta klassikosta, iloa musikaalista, etc etc? 

Tiiätkö. Mä olen jännittänyt tosi paljon video-cv:n tekemistä. Mutta nyt kun olen lukenut sun ja muiden visionäärien ehdotuksia, odotan innolla että saan itsekin väsätä jonkun taiteellisen pätkän :) Itse asiassa odotan enemmän sen videon tekemistä kuin mahdollisen työpaikan saamista.

Vierailija
185/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä naamalla saa töitä jos kuvan tai videon laittaa.

Ota ideoita muilta tässä ketjussa. Sä voit olla siinä videolla vaikka pellenaamari päässäsi. Tai jos haet vaikka lakifirmaan, voit askarrella päähäsi tuomarin peruukin.

Vierailija
186/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetaanko osaajaa vai näyttelijää?

oikean näköistä osaajaa

Vierailija
187/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko osoittaa todellisuutta luovuutta ja tehdä sen esittelyvideon jo valmiista elokuvista yhdistelemällä? Esim Mikko Niskasen ahdistus ja epätoivo Kahdeksan surmanluotia elokuvasta, siihen joku Kummelisketsi, jotain dramaattista vanhasta klassikosta, iloa musikaalista, etc etc? 

Minä voisi laittaa siihen Samu Sirkan joulutervehdyksest sen osion kun Aku Ankka on lahjapakkaamossa töissä. Siinä ei sanoja tarvita kun esittely on täydellinen.

Tee näin, ja ihan meidän kaikkien iloksi hae myös lahjanpakkaajaksi!!!!!!!

Vierailija
188/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa.

Oletetaan että kyseistä paikkaa hakee 300 henkilöä. Pyydetään tekemään 2 min. video jonka kanssa yleiseen häslinkiin katsojalla menee esim. 5 min. Se on 1500 min, joka on hieman yli 20 tuntia. Tämä on työpäivissä noin 3 työpäivää. 

Siis KOLME TYÖPÄIVÄÄ! Joo, pyytäkää vaan videota, mutta älkää pliis pyytäkö sitä ekalla hakukierroksella. Säästyy kaikkien aikaa. 

Ehkä ne laittaa tekoälyn lukemaan hakemukset läpi, se valkkaa 20 parasta ja sitten ne katsoo vain niiden videot.

Vierailija
189/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tehdä 2 min videon jossa kuvaan cv:täni.

Jos haluavat vastauksia, Star Wars -tekstit. Onko se musa niin vanhaa että saisi käyttää?

Naamaani en videolle näytä, koska yksityisyys. 

Tämä on upea idea.

Vierailija
190/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse video on yleensä ihan mahdoton kun on joko 2 tai 3 minuuttia aikaa. On tosi vaikea kertoa oleellista siihen aikaan sovittaen 

Ei ole tarkoitus sovittaa siihen kaikkea aiempaa elämää, vaan osoittaa olevansa pöhinää täynnä oleva työntekijä. 

Okei, eli hyvin voin kuvat itseäni ihan normitahtiin kävelemässä, imuroimassa ja kaikkea sellaista mutta esittää sen videon pikakeluaksella. Siinä teille pöhinää täynnä oleva työntekijä! Videolla.

Tää voi olla vähän hullu idea, mutta laita ainakin yhden askareen videopätkä takaperin.

Vierailija
191/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan pestä vessoja mutta inhoan olla huomion keskipiste. En hae Big Brotheriin,vaan töitä!

Voisin tehdä videon jossa poltan tupakkaa  hämyisän baarin nurkassa ja taustalla soi hiljaa jazz,kamera zoomaa minuun ja kysyn " Mitä sinä haluat?" 

Mä tekisin videon siitä, miten pesen ikkunan. Se olisi kuvattu hidastuksella ja keskittyisi lähinnä siivoamisääniin.

Vierailija
192/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luotettava, rehellinen, aikaansaava työntekijä, mutta videohakua en tee. En osaa esiintyä videolla luontevasti, se antaa minusta täysin väärän kuvan. 

Työnhausta on tullut sirkusta ja nämä hakemusten lukijat ja videoiden katselijat luulevat itsestään vähän liikoja ja leikkivät jumalaa. HR-KANAT ovat HR-KANOJA ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
193/198 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sen videon vaatia edes vasta niiltä jotka pääsevät prosessissa jatkoon, jos se nyt jostain syystä on ihan ehdottoman välttämätön? Vai eikö kukaan rekryhenkilö näe minkäänlaista järjettömyyttä siinä, että sadat hakijat käyttävät aikaa videoon mitä kukaan ei edes tule katsomaan?

Vierailija
194/198 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan rekry hoitaa oikein riittää että on lähiesihenkilö ja isoin toimitusjohtaja joka löytyy ja nämä ISTUU ALAS  HAKIJAN KANSSA JA HAASTATTELEE!
ei tarvita edes mitään cvtä ym.

Vierailija
195/198 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee lähinnä sellainen vaikutelma noista videoista, ettei työnantaja jaksa lukea CV:tä. Varmaan jos myyjää tai juontajaa hakee, niin tollainen sitten voi olla ok, mutta jos oma toimenkuva on 8h päivässä näyttöpäätteen ääressä, niin ei siinä tarvitse olla jouheva ja energinen esiintyjä. 

Nopeammin sen cv:n vilkaisee läpi kuin katsoo videon.

Vierailija
196/198 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luotettava, rehellinen, aikaansaava työntekijä, mutta videohakua en tee. En osaa esiintyä videolla luontevasti, se antaa minusta täysin väärän kuvan. 

Työnhausta on tullut sirkusta ja nämä hakemusten lukijat ja videoiden katselijat luulevat itsestään vähän liikoja ja leikkivät jumalaa. HR-KANAT ovat HR-KANOJA ei siitä mihinkään pääse. 

Jos hakee johonkin työhön minkä osaa 10 vuotias lapsikin esim. kaupan hyllyttäjäksi pitää kaiken maailman temput tehä.

Vielä naurettavampaa on että olen joutunut laittamaan cv:n, hakemuksen, video esittelyn, 3 haastattelu kierrosta ja kaikki PALKATTOMAAN AMIKSEN TYÖSSÄOPPIMIS JAKSOA VARTEN! 

Tulee käsitys että jos haetaan kunnanjohtajaa niin prosessihan täytyy kestää vuoden kun on joka päivä joku testi? Onhan!!???

Vierailija
197/198 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti todennut että työpaikat etsii hyvää työnhakijaa ei hyvää työntekijää.
-konsultti.

Vierailija
198/198 |
03.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitä pitkä aika ole kun eräs suomalainen naisnäyttelijä sai karenssin kun oli tehnyt videocv:n esitelläkseen omaa osaamistaan. Se katsottiin yrittäjyydeksi koska näytteleminen oli hänen omaa alaansa. Ja sitten kun S-market hakee hyllyttäjiä työkokeiluun näiltä vaaditaan videocv:ta. Täysin järjetöntä.

Siis nykyään pitää johonkin naurettavaan hyllyttäjän työhön tehdä joku palkaton työkokeilu? Ja sinne haetaan video CV:llä. Voihan närhen munat. 

Harjoittelun jälkeen on työnantajan hyvää esittää kuin mitään harjoittelua ei koskaan ollutkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi