Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Video CV, miksi jotkut vierastaa tätä 2020-luvun tärkeintä työnhaun instrumenttia?

Vierailija
08.04.2026 |

Erotut massasta koska et lähetä vain perus-CV:tä, vaan tuot persoonan, esiintymistaidon, energian ja asenteen näkyviin.

Moni työnantaja haluaa nykyään nähdä kuka ihminen siellä paperin takana oikeasti on.

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista. 🤔 Raha kyllä kelpaa mutta vastausta ei tule.

Vierailija
162/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole "energinen" enkä esiintymistaitoinen. Töistä selviydyn kyllä hyvin ja olen ahkera ja luotettava, mutta mihinkään temppuiluun minusta ei ole.

Koneet ovat ahkeria ja luotettavia.

Nykyään tarvitaan kommunikaatio- ja yhteistyötaitoja

Miksi normaalissa työssä nykyään tarvitaan yhtään sen ihmeempiä kommunikaatio- ja yhteistyötaitoja kuin aikaisemmin? Mihin niitä tarvitaan? Ja millä ihmeen tavalla videolla esiintymisen, monologin ja kuvattavana olemisen taito kertoo kommunikaatiosta tai yhteistyöstä yhtikäs mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen:

Ei  köyhälle kurjalle leipää ilman nöyryyttävää sirkushuvi esitystä arvostelevalle, ylemmyydentuntoiselle työnantaja-ylimöstölle.

Tuntuu sairaalta vallankäytöltä. Henkistä väkivaltaa. Alistaja - alistettava asetelma, vaikka miten asiaa selittelisi.

Nuorena koin vastaavanlaisen kuttuilun livenä eräässä opettajaopintojen pääsykokeessa.

Vierailija
164/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomislaki helpottaa piilovttuilevan ap:nkin korvaamista mukavammalla ja avoimella videopersoonalla.

Vierailija
165/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sunnitellut tekeväni video CV:n siten että kännykkä kuvaa lyhyen hetken kotini seinää ja minä hypähdän kuvaan leveästi hymyillen ja huudahdan: " I'm your man! "

Minun pitää kuitenkin vielä hankkia jostain häikäisevän valkoiset Hollywood - hampaat. Ei omat hampaani mitenkään huonot ole mutta ne eivät ole häikäisevän valkoiset ja haluan ehdottomasti tehdä kunnon vaikutuksen rekrytoijaan.

Vierailija
166/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Erotut massasta koska et lähetä vain perus-CV:tä, vaan tuot persoonan, esiintymistaidon, energian ja asenteen näkyviin."

Video ei kyllä auta koodarin hakemuksessa. Ei siinä etsitä esiintymistaitoa, vaan halutaan tietää aikaisempi kokemus. 

Eri  asia, jos haet esim. asuntovälittäjäksi.

Eikä se video välttämättä kerro hakijan energiasta mitään. Siinä voi esiintyä hyvinkin energisenä ja supliikkina mutta se on nimenomaan sitä, esitys ja hakija onkin oikeasti hidas/flegmaattinen/hiljainen tms.

Vierailija
167/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin töihin video-cv voi olla ihan hyvä juttu, jos esiintymistaidolla on merkitystä. Mutta useimmissa töissä sillä ei tee yhtään mitään, sitä vaan vaaditaan ihan tavan vuoksi kun se kerran on mahdollista eikä urautuneet rekrytoijat osaa enää miettiä mikä on oleellista ja mikä ei.

Vierailija
168/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin koko työnhaku ihan vitunmoista teatteria. Vielä pitäisi jotain videoita lähetellä. Onneksi ei tarvitse enää tuota tehdä.

Vierailija
169/198 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sunnitellut tekeväni video CV:n siten että kännykkä kuvaa lyhyen hetken kotini seinää ja minä hypähdän kuvaan leveästi hymyillen ja huudahdan: " I'm your man! "

Minun pitää kuitenkin vielä hankkia jostain häikäisevän valkoiset Hollywood - hampaat. Ei omat hampaani mitenkään huonot ole mutta ne eivät ole häikäisevän valkoiset ja haluan ehdottomasti tehdä kunnon vaikutuksen rekrytoijaan.

https://www.punanaamio.fi/?srsltid=AfmBOoqE-8RFzpidDvXh6aMxv3W8bcj772S1…

Vierailija
170/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
171/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, missä yritylsessä on rekrytointinnissa ylimääräistä aikaa katsoa noita videoita? Ellei sitten työhön haeta "esiintyjää".  Kuulostaa, ettei ap ole edes työelämässä, vaan vasta alkutaipaleella. 

Vierailija
172/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakemassa miksikään mediapersoonaksi. Mihin sitä esiintymistaitoa tarvitaan jossain duunarityössä?

Melkein kaikki työ on jollain tapaa asiakaspalvelua, eli näitä taitoja tarvitaan.

Ap

Raksaduuni, telakkaduuni, metsuri. Varhaisjakaja, autokuski,

Melkein kaikki juu

Vierailija
173/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakemassa miksikään mediapersoonaksi. Mihin sitä esiintymistaitoa tarvitaan jossain duunarityössä?

Melkein kaikki työ on jollain tapaa asiakaspalvelua, eli näitä taitoja tarvitaan.

Ap

Raksaduuni, telakkaduuni, metsuri. Varhaisjakaja, autokuski,

Melkein kaikki juu

Näissä tarvitaan myös sosiaalisuutta

Vierailija
174/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen hyvä jos osaa selata puhelinta töissä

Vierailija
175/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä animaation.

Mutta oikeasti, kun noihin videoihin ei ole tottunut. Moni ammattitaitoinenkin työntekijä näyttää teamsin kamerassa minusta jotenkin pöhköltä.

Vierailija
176/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut tarpeelliseksi. Alalla on sen verran "pienet piirit", että nimi ja refet/CV on aina riittänyt. 

Mulla ei ole ollut CV:ssä edes kuvaa.

Vierailija
177/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmettelen, miten CV eli ansioluettelo voi olla video. Videohakemus, jossa kertoo, miksi työn haluaa, ehkä joo, mutta että luettelee työpaikkoja ja koulutuksia listana, niin ei.

Vierailija
178/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöilyä. Ei noita pellevideoita muissakaan länsimaissa tarvita. Työnantajat osaavat ihan itse päättää, kenet haluavat. Pätee myös vaativan tason töihin.

Vierailija
179/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvät pystärit, tiukka T-paita tuo ne esiin. 

N22

Sä et tarvi videota niitten esittelyyn, kuva riittää.

Vierailija
180/198 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. 

Epämukavuusalueelle on mentävä ja laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon.

Ehdottomasti. Muokata jokaiseen paikkaan oma video. Koti on kuin pieni lyhytelokuvastudio. Jospa lähettäisi Chaplin-tyylisen mustavalkoisen mykkäfilmin. Erottuisi ehkä joukosta. 

Hyvä idea. Vähän pantomiimia kehiin vielä, taustalle pientä pianon plimputtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi