Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahattomana ja työttömänä ei voi tehdä mitään oikein.

Vierailija
08.04.2026 |

Olen vähävarainen ja työtön. Ennen kuin joku esittää ne samat kysymykset kuin aina näissä ketjuissa, niin tässä:

-Ei, en juo tai polta, en tuhlaa rahaa tatuointeihin tai lävistyksiin, jne jne.

-Ei, en ole kouluttautunut alalle, jonka palstalaiset kokee hömpäksi.

-Syön terveellisesti ja halvalla, en osta herkkuja tai syö ulkona. Okei tai no, olen käynyt tämän vuoden puolella kerran buffetissa syömässä kun pitkällä asuva kaveri tuli käymään, nyt saa kivittää ja kertoa miten 12e buffetti on syy köyhyydelleni.

-En voi lähteä ulkomaille töihin.

Varmasti unohtui mainita jotain mikä aiheuttaa syytöksiä. No, vastailen sitten.

Näissä ketjuissa joissa puhutaan rahattomuudesta ja työttömyydestä toistuu aina se sama kaava: se varaton ja työtön tekee jotain ihan varmasti tosi väärin. Jos on meikkiä ja värjätyt hiukset, se tuhlaa rahansa hömpötyksiin. Jos sama ihminen taas olisi maantienvärisessä linttatukassa ja naama saippuapuhtaana, olisi tuomittu siitä että ei kai kukaan tuon näköistä ihmistä palkkaa, kai sitä löytyisi pari euroa markettiväriin ja alelaarin ripsariin. On oikeasti masentavaa syynätä vuodesta toiseen omia valintojaan suurennuslasin kanssa ja olla tilanteessa, jossa talvitakin rikkoutuminen saa vajoamaan eteisen lattialle pillittämään.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien ei tarvitse tehdä mitään koska kaikki annetaan valmiina. Sekös työssäkäyviä kismittää ja he täällä kateellisina ulisevat :D

Vierailija
122/125 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankaraa säästämistä euro kerrallaan jos jaksaa, voi pientä ylimääräistä saada jonain päivänä. Köyhän on vaan opittava iloitsemaan siitä, jos on joskus varaa kesällä ostaa torikipsasta jäätelötötterö. Ostaessa pitää sitten arvottaa, mitä ostaa, ostaako vain ruokaa vai välillä myös jonkun hetken elämyksen.

Parin tonnin brutolla töissä käyvänä en raaski ostaa tori kioskista tötterö jäätelöä. Kaupasta ostan tuutin , maistuu ihan samalta siinä puiston penkillä kun istuu ja nautiskelee.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus rahaton. Sitten aloin kalastaa koska minulla oli pieni vene ja moottori ja tutut kyseli saanko ahvenia niin he ostaa. Sitten aloin kalastaa ahvenia ja sitä tuli  todella paljon. Fileerasin ahvenia ja jotkut osti kokonaisena niitä. Tienasin aluksi 100 euroa viikko mutta pian jo 200 euroa viikossa. Sitten monet sukulaiseni alkoi ostaa ahvenia usein ja tienasin jopa 500 euroa viikossa koska ahventa tuli kymmeniä kiloja viikossa. Olen kalastanut nyt joku 8 vuotta harrastuksena mutta kyllä minä olen siitä rahaa tienannut.

Vierailija
124/125 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle työttömälle jolla ei ole omaisuutta jää noin 580€/kk pakollisten laskujen jälkeen eli vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus.

No ei todellakaan jää! Mää saan 595 euroa, siitä pois yhtiövastike, sitte muut laskut ja loput ruokaan. Mistä ihmeestä ihmiset on saanut sellaisen käsityksen että köyhällä olisi noin paljon rahaa?!?

Yhtiövastike, eli sinulla on omaisuutta.

Vierailija
125/125 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei saa edes työvoimatoimisto ei tarjoa mitään järkevää vain työpajaa josta ei saa palkkaa tai muuta. Pitää olla heti paikalla tai tulee karenssi vaikka virkailija saa olla pois. Suuri osa rahasta kuluu asuminen, ruoka.