Rahattomana ja työttömänä ei voi tehdä mitään oikein.
Olen vähävarainen ja työtön. Ennen kuin joku esittää ne samat kysymykset kuin aina näissä ketjuissa, niin tässä:
-Ei, en juo tai polta, en tuhlaa rahaa tatuointeihin tai lävistyksiin, jne jne.
-Ei, en ole kouluttautunut alalle, jonka palstalaiset kokee hömpäksi.
-Syön terveellisesti ja halvalla, en osta herkkuja tai syö ulkona. Okei tai no, olen käynyt tämän vuoden puolella kerran buffetissa syömässä kun pitkällä asuva kaveri tuli käymään, nyt saa kivittää ja kertoa miten 12e buffetti on syy köyhyydelleni.
-En voi lähteä ulkomaille töihin.
Varmasti unohtui mainita jotain mikä aiheuttaa syytöksiä. No, vastailen sitten.
Näissä ketjuissa joissa puhutaan rahattomuudesta ja työttömyydestä toistuu aina se sama kaava: se varaton ja työtön tekee jotain ihan varmasti tosi väärin. Jos on meikkiä ja värjätyt hiukset, se tuhlaa rahansa hömpötyksiin. Jos sama ihminen taas olisi maantienvärisessä linttatukassa ja naama saippuapuhtaana, olisi tuomittu siitä että ei kai kukaan tuon näköistä ihmistä palkkaa, kai sitä löytyisi pari euroa markettiväriin ja alelaarin ripsariin. On oikeasti masentavaa syynätä vuodesta toiseen omia valintojaan suurennuslasin kanssa ja olla tilanteessa, jossa talvitakin rikkoutuminen saa vajoamaan eteisen lattialle pillittämään.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Kyrvän imeminen ei maksa mitään.
Maksaa ne tautien aiheuttamat lääkärikäynnit ja lääkkeet, operaatiot, ym.
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole kouluttaunut oikealle alalle, tai asut väärässä paikassa, kun kerran ei työtä löydy?
Ainakin täällä Savossa töitä kyllä riittää kun vain saataisiin lisää työikäisiä ja perheitä tänne muuttamaan.
Joku on päässä vikana, kun ei ihmisille kelpaa halpa asuminen, rauhallinen ja turvallinen elinympäristö ja varma työpaikka.
Miksi sitten Etelä-Savon työttömyysprosentti on yli 13 % ja Pohjois-Savon lähes 14 %?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen ehdot ovat kohtuuttomia kun ei saa olla mitään pahan päivän säästöjä. Kumminkin tässä "digi ensin" tietoyhteiskuntautopiassa oletetaan että jokaisella on varaa uusia laitteet ajantasalle aina kun joku vtun beezos päättää että entiset laitteet vanhennetaan ja niille ei enää jaeta tietoturvapäivityksiä, mobiilipankit ei sitten enää ole yhteensopivia keinotekoisesti vanhennettujen laitteiden kanssa, jne.
Mistäpä niitä uusit jos ei saa olla pahanpäivän säästöjä, kela ei niitä ainakaan toimeentulotuesta kustanna!
Mä ostan luottokortilla tai korottomalla osamaksulla, eli säästän käänteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n henkinen ongelma nyt oikein on? Kuulostaa siltä, että on toiminut järkevästi mutta on nyt vaan työtön. Mitä sinä oikein olet vailla? Validointia? Ihmissuhteita?
Olisko vaikka arvostusta ja vittuilun lopettamista? Miten on, onnistuuko teiltä persepäiltä?
ei ap
Oletko jo hoidon piirissä vai oletko vasta menossa? Vaikutat mielenvikaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään ole kouluttaunut oikealle alalle, tai asut väärässä paikassa, kun kerran ei työtä löydy?
Ainakin täällä Savossa töitä kyllä riittää kun vain saataisiin lisää työikäisiä ja perheitä tänne muuttamaan.
Joku on päässä vikana, kun ei ihmisille kelpaa halpa asuminen, rauhallinen ja turvallinen elinympäristö ja varma työpaikka.
Miksi sitten Etelä-Savon työttömyysprosentti on yli 13 % ja Pohjois-Savon lähes 14 %?
Joo ei savossa kyllä ole työpaikkoja, Suomen synkimpiä työttömyysalueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n henkinen ongelma nyt oikein on? Kuulostaa siltä, että on toiminut järkevästi mutta on nyt vaan työtön. Mitä sinä oikein olet vailla? Validointia? Ihmissuhteita?
Olisko vaikka arvostusta ja vittuilun lopettamista? Miten on, onnistuuko teiltä persepäiltä?
ei ap
Mistä syystä työtöntä pitää erityisesti arvostaa? Ei pidä, kuten ei pidä erityisesti halveksiakaan. Ihan normaalin neutraalisti suhtautua, kuten ihmisiin yleisestikin.
Sinua sen sijaan halveksin. Olet kuvottava olio.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuitenkin mennä töihin.
Tuo on jo niin väsynyttä, että oikeastaan ei pitäisi edes vastata.
Mutta kuitenkin: Ei päästetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuen ehdot ovat kohtuuttomia kun ei saa olla mitään pahan päivän säästöjä. Kumminkin tässä "digi ensin" tietoyhteiskuntautopiassa oletetaan että jokaisella on varaa uusia laitteet ajantasalle aina kun joku vtun beezos päättää että entiset laitteet vanhennetaan ja niille ei enää jaeta tietoturvapäivityksiä, mobiilipankit ei sitten enää ole yhteensopivia keinotekoisesti vanhennettujen laitteiden kanssa, jne.
Mistäpä niitä uusit jos ei saa olla pahanpäivän säästöjä, kela ei niitä ainakaan toimeentulotuesta kustanna!
Osariin kuluineen nyt on vielä vähemmän varaa kuin käteisellä hankintaan. Ei ole varaa maksella luottokortin pidostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle työttömälle jolla ei ole omaisuutta jää noin 580€/kk pakollisten laskujen jälkeen eli vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus.
Ei todellakaan jää, ota selvää asioista. Tuo on suunnilleen työmarkkinatuen määrä, josta maksetaan vielä ne kulut.
Olen ollut 12 vuotta työtön, ja aina jäänyt se noin 500e kuussa ruokarahaa.
Konkari tietää nämä asiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle työttömälle jolla ei ole omaisuutta jää noin 580€/kk pakollisten laskujen jälkeen eli vuokra, vesi, sähkö, kotivakuutus.
No ei todellakaan jää! Mää saan 595 euroa, siitä pois yhtiövastike, sitte muut laskut ja loput ruokaan. Mistä ihmeestä ihmiset on saanut sellaisen käsityksen että köyhällä olisi noin paljon rahaa?!?
Jokaisella joka on oikeutettu toimeentulotukeen, jää melkein 600e kuukaudessa pakollisten laskujen jälkeen ruokaan.
entäs ne kodinkoneet ja vuodevaatteet, takkit ja kengät mellä on 4-vuodenaikaa
käsikauppa lääkkeet ja erkoisruokavaliot , puhelin ja tietokone, pyykinpesukone, matkalippu
ne katetaan kaikki siitä reilusta 5 -sadasta
kannattais huutelioden kokeilla , miten onnistuu
No ei ole tarkoituskaan että onnistuu täydellinen elämä tt-tuella, sehän olisi mahdoton yhtälö kun työssäkäyvän ihmisenkään tuloilla ei Suomessa kaikkea noita kateta. Mutta minimitoimeentulo, se onnistuu siis ettei kuole nälkään tai asunnottomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osariin kuluineen nyt on vielä vähemmän varaa kuin käteisellä hankintaan. Ei ole varaa maksella luottokortin pidostakaan.
Siksi ostankin ensisijaisesti korottomalla ja kuluttomalla osamaksulla tietokoneet ja puhelimet. Luottokortilla silloin, jos on tarve ostaa tuote jostain kivijalkamyymälästä. Kortin pitäminen ei maksa mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää, kun on opintolainan lyhennykset maksettavana. Vai eikö ne sun mielestä ole pakollisia kuluja?
Ei ole, Kela maksaa ne jos jätät maksamtta.
Ja minä joudun maksamaan ne kelalle nykyistä korkeammalla korolla ja menetän vielä luottotiedotkin. Ei järkeä.
Opintolainat saa anteeksi jos ei ole varaa maksaa.
Luottotiedot menee noin 20 vuodeksi.
Ei mene kun kun velkajärjestely on keksitty
Suomalainen köyhä on vaativa, pitää saada sama elintaso kuin keskivertosuomalaisellakin, muu on syrjintää
Minulle on jäänyt 100-200 euroa säästöön työttömänä. Olen säästänyt vuosia ja kasassa on 14000 euroa. Olen myös tehnyt pimeitä töitä pitkään. Ajattelin että lähde lomalle johonkin mutta sitten kun näin että kahdella tonnilla ei oikein kunnon lomaa saa niin päätin jäädä kotiin. Vuokrasin viime kesänä mökin pariksi viikoksi ja se riitti minulle lomaan.
Pakko tehdä jotain. Sen takia etin aina jotain pikkuhommaa ja kyselen kaikilta. Siten olen saanut pimeitä töitä. Kerran olin lapioimassa hevosen paskaa 4 tuntia ja sain siitä 200 euroa. Paskahomma mutta teen mitä vaan töitä yleensä. Hevosen paskaa käytetään puutarhoissa ja yks nainen halusi sitä omaan puutarhaansa. Kerran tein terasia yhdelle mökille. Sitten viereisen mökin pariskuntakin halusi uuden terassin ja kysyi teenkö no otin homman tietenkin. Noin niitä hommia tulee kun joku näkee että tuo tekee hyvin niin sitten olen saanut yleensä lisää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen köyhä on vaativa, pitää saada sama elintaso kuin keskivertosuomalaisellakin, muu on syrjintää
Digi ensin ja muutkin utopiat koskee jokaista suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää. Kaikki ei saa toimeentulotukea. Vuokrassa on omavastuu, asumistuessa on yläraja. Ja jos joku saa toimeentulotukea niin sitä vähentää työttömyys etuus ,asumistuki, sähkölaskusta huomioidaan yksinasuvalle reilu 20 euroa kuukaudessa.kotivakuutus on muutaman euron kuukaudessa. Vedestä huomioidaan n 20 e kuukaudessa.vuokrassa on yläraja ja sen yli menevän osan maksat itse niinkuin muutkin laskut jotka ylittävät tietyn euromäärän. Toimeentulotukea ei makseta könttänä tukien päälle. Jos et usko niin heittäydy työttömäksi , niin kyllä ne asiat selviävät. Toimeentulotuki on keskimäärin 100 euroa kuukaudessa yksinasuvalle. Ja kaikki ei sitä saa vaikka realisoitavaa ei olisi.en ole työtön työnhakija ,minulle on turha huudella mitään.
Ainakin minä voin tehdä niitä asioita joista eniten nautin eli ammuskella taljajousella,pelailla ,saunoa ja katsoa leffoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää. Kaikki ei saa toimeentulotukea. Vuokrassa on omavastuu, asumistuessa on yläraja. Ja jos joku saa toimeentulotukea niin sitä vähentää työttömyys etuus ,asumistuki, sähkölaskusta huomioidaan yksinasuvalle reilu 20 euroa kuukaudessa.kotivakuutus on muutaman euron kuukaudessa. Vedestä huomioidaan n 20 e kuukaudessa.vuokrassa on yläraja ja sen yli menevän osan maksat itse niinkuin muutkin laskut jotka ylittävät tietyn euromäärän. Toimeentulotukea ei makseta könttänä tukien päälle. Jos et usko niin heittäydy työttömäksi , niin kyllä ne asiat selviävät. Toimeentulotuki on keskimäärin 100 euroa kuukaudessa yksinasuvalle. Ja kaikki ei sitä saa vaikka realisoitavaa ei olisi.en ole työtön työnhakija ,minulle on turha huudella mitään.
"Jokaiselle työttömälle jolla ei ole omaisuutta"
Ei tarvitse ihmetellä miksi olet työtön.