Tämän palstan innoittamana kokeilin askelmittaria, kun ilmeisesti 10 000 askelta on paljon
Käytin koiran lenkillä. Askelia kertyi 9088 ja matkaa 6361 metriä. Eli se 10 000 askelta on jo täynnä, jos mukaan lasketaan aamukävely pihalla ja asunnon imurointi, ei ollut puhelin taskussa kun noita suoritin.
Ja sitten täällä väitetään, että tuo on jotenkin iso ja tavoiteltava askelmäärä? Enhän mä ole vielä käynyt edes kaupungilla! Tästä kun kävelen kirjastoon ja takaisin, se on 5000 askelta lisää. Ja kaupassakin pitäisi käydä sekä tietenkin lenkittää koira uudelleen.
Ennemmin ihmettelen, kuka EI muka kävele edes tuon vertaa päivässä. Vuorokaudessa on 24h ja 10 000 askelta vaatii siitä ajasta peräti 1,5h.
Kommentit (82)
Ennemmin ihmettelen, kuka EI muka kävele edes tuon vertaa päivässä. Vuorokaudessa on 24h ja 10 000 askelta vaatii siitä ajasta peräti 1,5h.
minä.
T: hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta
Vierailija kirjoitti:
minä.
No hoida se. Kun kävelet sinne lääkäriasemalle ja takaisin niin saat todennäköisesti sen päivän askeeet jo siitä kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kun meillä kaikilla nyt ei vaan ole aikaa haahuilla ulkona koiran kanssa kahta tuntia per päivä.
No jos sulla niin kiire on, niin sitten ne askeleet kertyvät siitä muusta aktiviteetista, eikös?
Katsos kun joidenkin työ on luonteeltaan sellaista, että ei siinä harpota koko ajan paikasta toiseen. Työmatkatkin joutuu tekemään autolla. Ja oma aikansa päivästä menee ruokailuihin. Jotkut saattavat katsella jopa telkkaria ja laiskimmat viettävät aikaansa vauviksen kaltaisilla spämmiareenoilla. Koita katsoa ulos sieltä kuplastasi. Ei kaikille koirien kanssa säätäminen ole se elämän ainoa sisältö.
Ei varmastikaan ole. Ei minullakaan ole koiraa. Mutten myöskään istu persiilläni koko helevetin päivää ja liiku autolla aivan joka paikkaan. Aloittaja on ihan oikeassa, 10 000 askelta tulee väkisinkin täyteen ellei nyt täysin vuoteenomana ole.
Mitä muuten teet työksesi jos se vaatii täydellistä liikkumattomuutta pl. työmatkat autolla?
Olet tosi mustavalkoinen tyyppi. Kannattaa joskus olla ihan hiljaa, jotta pystyy näkemään ihmiset oman kuplan ulkopuolella.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten tulla tänne kehumaan itseäsi.
En kyllä näe mitään kehumisen aihetta siinä, vein koirani ulos. Ihan aidosti ihmettelin. En ole ennen kokeillut askelmittaria ja jotenkin kuvittelin näiden juttujen perusteella, että 10 000 askelta olisi isokin urakka.
Ap
Kyllä se aika kova saavutus on saada alle 6,5 km kävelyllä tuo 9000 askelta ylittymään. Mä kävelen usein sellaista 6,5 km lenkkiä, ja se ei kyllä mene yli 6000 askeleen. Ehkä mulla on sitten pitkät askeleet kävelylenkillä, mutta jotenkin en usko siihen, kun olen kuitenkin keskimittaa lyhyempi nainen.
No olet kyllä tosi pitkäjalkainen, jos sun askeleet on metrin mittaisia. Minä olen 169 cm pitkä nainen ja olen aika pitkäjalkainen (farkuissa lahkeet 34 tuumaa). Mulla 1 km kävely on n. 1400 askelta normaalisti, ilman juoksemista tai erityistä harppomista. Sellaisia esim. koiran kanssa kävely usein on.
Pitää olla melkoinen metriheikki, jos askelpituus on yli metrin. Itse olen 183 pitkä mies ja mulle luontainen kävelyvauhti on viis kilsaa tunnissa ja askelia kertyy aika lailla just tuo 1400 per kilsa.
Joko sinulla on jo enemmän ikää, tai sitten lontostat ja laahustat lyhyillä askelilla
158cm nainen ja lyhyet hyppelehtivät askeleet.
Mites asianlaita hänellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä näe mitään kehumisen aihetta siinä, vein koirani ulos. Ihan aidosti ihmettelin. En ole ennen kokeillut askelmittaria ja jotenkin kuvittelin näiden juttujen perusteella, että 10 000 askelta olisi isokin urakka.
Ap
Kyllä se aika kova saavutus on saada alle 6,5 km kävelyllä tuo 9000 askelta ylittymään. Mä kävelen usein sellaista 6,5 km lenkkiä, ja se ei kyllä mene yli 6000 askeleen. Ehkä mulla on sitten pitkät askeleet kävelylenkillä, mutta jotenkin en usko siihen, kun olen kuitenkin keskimittaa lyhyempi nainen.
No olet kyllä tosi pitkäjalkainen, jos sun askeleet on metrin mittaisia. Minä olen 169 cm pitkä nainen ja olen aika pitkäjalkainen (farkuissa lahkeet 34 tuumaa). Mulla 1 km kävely on n. 1400 askelta normaalisti, ilman juoksemista tai erityistä harppomista. Sellaisia esim. koiran kanssa kävely usein on.
Pitää olla melkoinen metriheikki, jos askelpituus on yli metrin. Itse olen 183 pitkä mies ja mulle luontainen kävelyvauhti on viis kilsaa tunnissa ja askelia kertyy aika lailla just tuo 1400 per kilsa.
Joko sinulla on jo enemmän ikää, tai sitten lontostat ja laahustat lyhyillä askelilla
158cm nainen ja lyhyet hyppelehtivät askeleet.
Mites asianlaita hänellä?
Kenellä hänellä? Vastasin 183 senttiselle miehelle, joten miten 158cm nainen tähän liittyy?
6km lenkki koiran kanssa. Just joo. Kas kun et maratoonia juossut. Ne on sitten kuluvia osia. Lonkat alkaa ilmoitella siinä 60 jälkeen jos ei aiemmin että jottain tarttis tehä. Monella himo liikkujalla on tekolonkat. Eipä silti pääseehän niilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin aamulla osittain juoksemassa, osittain kävelemässä puhelimeni mukaan (iPhone) 8,86 km. Askelia olen puhelimen mukaan ottanut tänään 11 428.
Kyllä mä joudun hampsimaan ainakin 15 km jos haluan esim. 20 000 askelta päivään. Mulla ei ole mitään älykelloa, joten kotona sisällä otetut askeleet ei kerrytä saldoa, koska en pidä puhelinta koko ajan kädessä.
Ja olen vieläpä kääpiökansalainen, 157 cm pitkä persjalkainen savokarjalainen kaunotar.
10 000 askelta päivässä on helppo, 20 000 teettää jo töitä.
n50
Tää vaikuttaa mun mittarin lukemilta. Kauppaan on n.neljä kilometriä, ja sinne ja takaisin ja siellä kävellessä 10 000 ylittyy.
Eli n. 8 km on 10 000 askelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7km = 2h.
Mä kävelen 6,5 km vähän reiluun tuntiin, joten kyllä lenkkitahtia 7 km menee reilusti alle 2 tunnin.
Minulla menee kauemmin, koira jää haistelemaan ja saa jäädäkin, lenkillä mennään koiran tahtiin vaikka kävelyvauhti on lähemmäs 10km/h.
Tavalliselle kuntoilijalle 10 km/h on erittäin kova kävelyvauhti, mutta monelle se on jo juoksua.
Tässä on vertailukohtia, jotta vauhti hahmottuu paremmin:
Kävelynä: Useimmilla ihmisillä luonnollinen kävely muuttuu juoksuksi jo noin 7–8 km/h kohdalla. 10 km/h kävely vaatii poikkeuksellista lonkkien liikkuvuutta ja tekniikkaa – se on jo lähellä kilpakävelyn harrastajatasoa.
Juoksuna: 10 km/h (eli 6 minuuttia per kilometri) on hyvin tyypillinen ja arvostettu peruskuntoilijan hölkkävauhti. Se tarkoittaa, että kymmenen kilometrin lenkki taittuu tasan tunnissa.
Hyötyliikuntana: Tavallinen reipas kävely on yleensä noin 5–6 km/h. 10 km/h on siis lähes tuplasti nopeampaa kuin normaali vauhti.
Lukuina 10 km/h tarkoittaa 6 minuutin kilometrivauhtia. Se on erinomainen tavoite esimerkiksi ensimmäiselle 10 kilometrin juoksutapahtumalle.
jätän tämän vain tähän
Onhan se kerralla paljon. Moni ei ota koiraa, koska aika ei riitä. Miten heillä siis olisi yhtäkkiä aikaa jousta ulkona yhtä usein kuin koiranomistaja juoksee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä.
No hoida se. Kun kävelet sinne lääkäriasemalle ja takaisin niin saat todennäköisesti sen päivän askeeet jo siitä kasaan.
miten, en jaksa kävellä 133 kilometriä Terveystalolle, se kai lähin paikka josta apua voisi saada.
https://www.koivutv.com/post/ville-pontynen-kilpirauhaskiista-johtuu-eg…
Vierailija kirjoitti:
minä.
Minä. Töissä kertyy noin 3000-4000 askelta. Lapset päikystä kotiin, päivällinen ja sitten joko leikkipuistoon tai harrastuksiin. Kun lapset saateltu nukkumaan, askeleita on 7000-8000. Omaa aikaa 1-1,5h ennen nukkumaanmenoa, siihen kuuluu oma iltatoimet. Eli jäljelle jää noin tunti omaa aikaa, aina en jaksa lähteä kävelylle. Helposti jää alle 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No se 10 000 askelta on alaraja vauvasta vaariin. Ja vanhusten tulisi liikkua toi 8 000 - 10 000 askelta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin aamulla osittain juoksemassa, osittain kävelemässä puhelimeni mukaan (iPhone) 8,86 km. Askelia olen puhelimen mukaan ottanut tänään 11 428.
Kyllä mä joudun hampsimaan ainakin 15 km jos haluan esim. 20 000 askelta päivään. Mulla ei ole mitään älykelloa, joten kotona sisällä otetut askeleet ei kerrytä saldoa, koska en pidä puhelinta koko ajan kädessä.
Ja olen vieläpä kääpiökansalainen, 157 cm pitkä persjalkainen savokarjalainen kaunotar.
10 000 askelta päivässä on helppo, 20 000 teettää jo töitä.
n50
Tää vaikuttaa mun mittarin lukemilta. Kauppaan on n.neljä kilometriä, ja sinne ja takaisin ja siellä kävellessä 10 000 ylittyy.
Eli n. 8 km on 10 000 askelta
Tutkittu fakta on se, että naisilla askelpituus on keskimäärin hieman alle 70 cm, miehillä hieman yli 70 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä.
Minä. Töissä kertyy noin 3000-4000 askelta. Lapset päikystä kotiin, päivällinen ja sitten joko leikkipuistoon tai harrastuksiin. Kun lapset saateltu nukkumaan, askeleita on 7000-8000. Omaa aikaa 1-1,5h ennen nukkumaanmenoa, siihen kuuluu oma iltatoimet. Eli jäljelle jää noin tunti omaa aikaa, aina en jaksa lähteä kävelylle. Helposti jää alle 10 000.
ehkä noilla askelhaukoilla on valunut se aivotoiminta sinne jalkoihin, eivätkä ymmärrä, että tilanteita ihmisillä on erilaisia.
-sama vajispotilas
Se imurointi aiheutti valeaskeleita mittariisi kun kätesi heilui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hei haloo. 10.000 askelta vaatii 1.5 tuntia kävelyä. Joka päivä, kelissä kuin kelissä. Ei kaikki ihmiset ole mitään himoliikkujia, eikä meillä ole edes joka päivä aikaa lampsia 1.5 tuntia pitkin mantuja.
Niin. Kukaan ei käske lampsimaan pitkin mantuja. Voit kävellä vaikka ympyrää olohuoneessasi. Ja oletan, että kiireisessä elämässäsi liikut, joten 10 000 on sulle ihan pala kakkua.
Ap
Mun elämä ei ole tällä haavaa mitenkään erityisen kiireistä. Ja joo, käytän älykelloa ja itsellä päivän keskiarvo on kyllä yli tuon 10.000 askeleen. Mutta tietyissä elämänvaiheissa ja tilanteissa ei todellakaan jäänyt kahta tuntia päivästä käytettäväksi koiran kanssa lampsimiseen.
Edelleenkään, ei kukaan sitä vaatinutkaan. Enkä minäkään "lampsinut koiran kanssa kahta tuntia", kuten aloituksesta hyvin selviää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7km = 2h.
1h40min. Enkä kävele edes erityisen lujaa.
Miten olet ehtinyt tehdä kaiken tuon? Entä työpäivä ja työmatkat?
Siis joku on kävellyt tunti nelkyt minsaa ja sinä kyselet miten ehtii työt? Tämä on vitsi?
Ohis
Aloituksessa ap sanoo näin:
Enhän mä ole vielä käynyt edes kaupungilla! Tästä kun kävelen kirjastoon ja takaisin, se on 5000 askelta lisää. Ja kaupassakin pitäisi käydä sekä tietenkin lenkittää koira uudelleen.
Niin? Miten tuo 1h40min. kävely liittyy ap:n kirjoittamaan? Kai ymmärrät, että tänne kirjoittaa muitakin? Ei tossa edes lue ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole koiraa, lapsia tai työmatkoja, joten askelia ei kerry huomaamatta vaan kävelylle pitää erikseen lähteä.
Mulla ei ole mitään noista ja siltikin liikun väkisinkin 2h päivässä. Eli yli 10 000 askelta. Eihän sitä ole pakko putkeen kävellä. Kuka muka makaa sohvalla 247?
Teen etänä päätetöitä, asun yksin, ei ole koiraa. Toisin sanoen askelia ei tule, jos ei erikseen lähde ulos. Kaupassakin pitäisi käydä 3 kertaa päivässä, että siitä tulisi tarpeeksi askelia enkä käy niin usein edes viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävelet jonkun 15km päivässä? Joopa joo Hemuli
No jättää sen telkkarin ja vauvapaskan pois niin jää tuntikaupalla aikaa käydä lenkillä. Hyvin yksinkertaista, eikä vaadi koiran hankkimista.