Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?

Vierailija
07.04.2026 |

Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.

Kommentit (201)

Vierailija
161/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä kertoja on ollut niin paha krapula, että kone lähtee käyntiin seuraavana iltana klo 19. Kun on nukkunut päivän ja syönyt, niin voi alkaa ottamaan lisää.

Vierailija
162/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tavallinen ruokarytmi Ranskassa. Siellä kaikki syövät noin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Vierailija
164/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Tarvitsen ruokaa vähintään kahden tunnin välein. Muuten verensokeri romahtaa niin, että kädet tärisee, heikottaa ja tulee kylmä hiki. Ja jos se nyt jotain ihmetyttää, niin olen terve ja hoikka ihminen.

Minulla on ihan todettu hypoglykemia ja aiemmin suomalaisella hiilaripainotteisella 5x päivässä ruokavaliolla hirveä olo koko ajan. 2h jälkeen tuli jo horkka ja heikotus, vatsa kouristeli niin että oksetti. Piti syödä 3-4h välein ja yölläkin saatoin herätä nälkään. Muuten terve ja hoikka.

Nykyään syön kevyesti ja max 100g hh ja klo 07, 13 ja 19. Hypoja ei ole tullut kertakaan koko aikana, yöllä ei herää nälkään ja olo on mahtava. Näin menty nyt 4v

Vierailija
165/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä tulee noin 4 tunnin välein. En pysty pitkiin taukoihin. Sama puolisolla

Ei siihen kuole jos on pari tuntia näläntunnetta.

Vierailija
166/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin onnistuu elo ilman välipaloja. Esimerkiksi pääsiäisenä söin tasan kerran päivässä yhden aterian ja sillä pärjäsi hyvin seuraavaan päivään. Eikä ollut mikään jättiannos vaan kaloreiden puolesta varsin maltillinen.

Vierailija
167/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaali rytmi. Syön ekan kerran lounaalla. Ajankohta vaihtelee päivästä riippuen, mutta 10-12 väliin se sijoittuu. Seuraavan kerran syön töistä kotiin tullessani jälleen päivästä riippuen, 18.30-20 välillä.

Herään töihin aamuviideltä, joskus aiemminkin. Vedellä menen tuohon lounasaikaan asti. Lounaalla runsasrasvaista vhh ruokaa, iltapäivällä kahvi ilman syömisiä, töiden jälkeen taas runsasrasvaista vhh ruokaa.

Verensokeri ei heilu, kun ei jatkuvasti nostata sitä runsashiilisillä välipaloilla. En ole urheiluhullu, niin liikuntapuolesta en osaa sanoa mitään. Olen hitaasti kiiruhtava hyötyliikkuja, teen fyysistä työtä, kävely ja uinti/vesijumppa on mun liikuntalajit ja ainakin näillä liikuntamäärillä nämä eväät riittävän mainiosti.

Vierailija
168/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ylpeillään sillä, että pystyy olemaan syömättä pitkiä aikoja? Kun nimenomaan terveyden kannalta olisi hyvä syödä säännöllisesti.

Miksi? Koko ihmislaji on kehittynyt kun on syöty silloin kun on nälkä ja sitä ruokaa on. Ei kehon mukaan.

Vierailija
169/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ylpeillään sillä, että pystyy olemaan syömättä pitkiä aikoja? Kun nimenomaan terveyden kannalta olisi hyvä syödä säännöllisesti.

On eri asia syödä usein, kuin syödä säännöllisesti. Minä syön säännöllisesti, kerran aamupäivällä ja kerran illalla. 

Vierailija
170/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennäänkö Suomessa aamulla kello 6 tai vähintäin kello 7 työpaikalle? Miksi ihmeessä lounas pitää olla jo kello 11 jos menee vaikka klo 8 tai 9 töihin? 

En mene töihin kello 7, mutta syön aamiaisen silloin, kotona. Eli kello 11 on jo nälkä. Syötkö sinä siis aamiaisen töissä? 

Onko sun aamiainen yksi herne vai miten jo neljässä tunnissa tulee niin nälkä, että on pakko syödä? Mä syön toimistopäivinä aamiaisen kotona heti kuuden jälkeen, että ehdin seiskan jälkeen lähtevään junaan, ja lounaan syön sitten töissä joskus välillä 12-14, miten nyt sattuu ehtimään. Jos lounasta joutuu venyttämään tuonne kahteen asti, niin sitä ennen toki tulee nälkä, mutta ei nälkään kuole. Päivällinen on oikeastaan illallinen joskus 19-20 aikaan. Välipaloja en syö, paitsi jos nyt toimistolle on joku tuonut lomatuliaisia tai on jäänyt jostain tilaisuudesta jotain yli. Siis tyyliin asiakkaille tarjotuista pullista tai kekseistä on jäänyt yli, voin ottaa kahvin kanssa keksin. Ja sekin vain, jos on esimerkiksi jotain erikoisempaa uutuuskeksiä, koska joku Domino tai Jaffa ei kyllä yhtään huutele mun nimeä. Kahvia siis kyllä juon muutaman mukin päivässä aamukahvin lisäksi. Mutta väli- tai iltapaloja en napostele. 

Vierailija
171/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Koko ihmislaji on kehittynyt kun on syöty silloin kun on nälkä ja sitä ruokaa on. Ei kehon mukaan.

Haha, siis *kellon ja sääntöjen.

Vierailija
172/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tippaakaan että joku voi olla koko päivän edes kahvia juomatta ilman että pudonnut verensokeri tekee oireita kuten käsien vapinaa, ärtyneisyyttä ja päänsärkyä. Nämä syömättömät ovat vain oppineet sivuuttamaan  nuo kehon varoitusmerkit.

Ja sitten kärsivät nälkäkiukusta, mutta sitähän ei itse huomaa, kaikki muut ihmiset ovat vaan helv.. ärsyttäviä. Nälkäkiukku on pahimmillaan juuri siinä vaiheessa, kun nälkä tuntuu menneen ohi ja tuntee pärjäävänsä syömättä koko päivän.

No eipä ole ketään kenelle kiukutella ja itselle kiukuttelu on vähän hankalaa kun on kaikesta samaa mieltä. Teen töitä ja asun yksin niin en ole vaaraksi pahoittaa kenenkään mieltä.

Vierailija
173/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten kyllä kiukuttelee nää neljän tunnin välein syöjät, joilla välipalapulla on vartin myöhässä.

Vierailija
174/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon samalla alkoholia niin hyvin pystyy olla syömättä, koska nälän tunne häviää täysin.

Vierailija
175/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjään sokerittomilla energiajuomilla ja sätkillä. Aamulla käännän sätkiä valmiiksi mukaan ja töissä onneksi on rento pomo joka sallii vielä tupakkitauot. Muut ihmiset tietysti vinkuu jos poltan dösäpysäkillä tms mutta niin kauan kuin laki on mun puolella,poltan.

Syön sitten,kun en enää meinaa enää pystyä seisomaan ja silloinkin se on tyyliin pala paahtoleipää. En pysty syömään lämmintä ruokaa. Uskon  sen johtuvan siitä että teininä totutin kehoni olemaan tuntematta nälkää kun suvussa lihavia ihmisiä.  Nyt olen 50-vee ja edelleen 45- kiloinen kun kaikki frendit paisuneet.

Ja karkkia en muuten ole syönyt lapsuuden jälkeen. Jotain popcornia joskus mutta esim. suklaasta en pidä yhtään. 

Rakastan itseäni liikaa kohdellakseni itseäni näin huonosti

Vierailija
176/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, Tulisi päänsärkyä ja olisin todella kiukkuinen enkä mukavaa seuraa.

Syömishäiriö tuollainen itsensä nälässä koko päivän pitäminen on, vaikka väittää muuta.

Syömishäiriö on jos ei jumalauta muutamaa tuntia pysty olemaan pupeltamatta jotain. Ihminen ei ole mikään märehtijä jolla pitää suu käydä koko ajan. 

8 tuntia syömättä ei ole "muutama tunti"-

Tietenkin silloin se onnistuu jos on kaltaisesi työtön sohvalla makaaja mutta pyöräilepä töihin 8km aamulla,tee päivä töitä ja pyöräile kotiin toiset  8km.. tyhjällä vatsalla. 

Mennyvittuun pelle. Olen vuosikausia syönyt kerran päivässä ja aika saatanan varma että sekä tilipussissa että penkkitangossa on aika saatanan paljon enemmän painetta kuin kaltaisellasi märehtijällä. 

Jo kirjoitustyylistä näkee, että tapa ei sovi sinulle. Ala syödä tasaisemmin, niin mieliala on parempi etkä ärhentele muille ihmisille.

Juujuu mennyvittuun jo ääliö. 

MOT

Vierailija
177/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäkiukku on muuten vahvasti opittu tapa. Tai ainakin sen näyttäminen. Ihan kuin PMS:n varjolla riehuminen. Kokemusta molemmista ja molempiin auttoi aikuistuminen ja peiliin katsominen. PMS:ään sitten lopullisen helpotuksen toi hormonaalinen ehkäisy ja menkkojen loppuminen sen myötä. Mutta siis nuorena, jos oli oikeasti todella nälkä ja energiatasot vähissä, kaikki ympärillä olevat kyllä saivat sen tuta. Mutta onko se nyt prkl opiskelu- tai työkavereiden vika, jos mä nukuin pommiin ja lähdin liikenteeseen tyhjällä vatsalla ja olin sitten jo puoliltapäivin niin nälkäinen, että ajatus ei juossut? Juu, eipä taida olla. Eli vaikka nälättää ja ehkä heikottaakin, sitä ei tarvitse ympäriinsä sylkeä. Sama pätee PMS-oireisiin, varsinkin kun tietää, että hormonit ne nyt vaan kiukuttaa. Aikuiset ei voi nälkäkiukun varjolla käyttäytyä kuin uhmaikäiset.

Vierailija
178/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkäkiukku on muuten vahvasti opittu tapa. Tai ainakin sen näyttäminen. Ihan kuin PMS:n varjolla riehuminen. Kokemusta molemmista ja molempiin auttoi aikuistuminen ja peiliin katsominen. PMS:ään sitten lopullisen helpotuksen toi hormonaalinen ehkäisy ja menkkojen loppuminen sen myötä. Mutta siis nuorena, jos oli oikeasti todella nälkä ja energiatasot vähissä, kaikki ympärillä olevat kyllä saivat sen tuta. Mutta onko se nyt prkl opiskelu- tai työkavereiden vika, jos mä nukuin pommiin ja lähdin liikenteeseen tyhjällä vatsalla ja olin sitten jo puoliltapäivin niin nälkäinen, että ajatus ei juossut? Juu, eipä taida olla. Eli vaikka nälättää ja ehkä heikottaakin, sitä ei tarvitse ympäriinsä sylkeä. Sama pätee PMS-oireisiin, varsinkin kun tietää, että hormonit ne nyt vaan kiukuttaa. Aikuiset ei voi nälkäkiukun varjolla käyttäytyä kuin uhmaikäiset.

No eihän sitä tarvitse kehenkään toiseen purkaakaan, itsellehän se pahinta on, rassaa hermoja ihan tosissaan. Mihinkään ei pysty keskittymään, ajatus ei kulje, kaikki vi*uttaa. En keksi yhtään syytä, miksi tuollaista pitäisi sietää, kun voi syödä silloin kun on nälkä. Ja ei tarvitse silti ylensyödä.

Vierailija
179/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä tulee noin 4 tunnin välein. En pysty pitkiin taukoihin. Sama puolisolla

Näin itsekin koin nuorena ja olin lihava. 

t. tuo päivärytminsä yllä kuvannut

Mietin, miten laihoja mahtavat olla he, jotka pärjäävät pelkällä aamukahvilla ja kahdella aterialla päivässä. Vai syöttekö noilla aterioilla sitten niin paljon, ettette näytä nälkiintyneiltä?

En treenaa, mutta en ole lihavakaan. Syön aamiaisen, välipaloja, lounaan ja taas välipaloja. Annokset ovat pieniä mutta niistä saa energiaa tasaisesti pitkin päivää. En ole koskaan jaksanut syödä isoja annoksia enkä tarvitse kahta isoa ateriaa päivässä.

Vierailija
180/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä tarvitse kehenkään toiseen purkaakaan, itsellehän se pahinta on, rassaa hermoja ihan tosissaan. Mihinkään ei pysty keskittymään, ajatus ei kulje, kaikki vi*uttaa. En keksi yhtään syytä, miksi tuollaista pitäisi sietää, kun voi syödä silloin kun on nälkä. Ja ei tarvitse silti ylensyödä.

Mutta eihän tuollaista nälkäkiukkua edes pitäisi pystyä syntymään työpäivän aikana, jos on ollut mahdollisuus syödä aamupala. Ei hoikallakaan ihmisellä kehon energiavarastot ihan hetkessä hupene. Ja valitettavasti näillä "tulee nälkäkiukku eikä pysty keskittymään, jos ei saa syötävää kolmen tunnin välein" -ihmisillä tuppaa itsehillintäkin olemaan sitten heikko, joten se valtaisa nälästä johtuva ahdistus ja kiukku läikkyy ulkopuolellekin. Uskallapa mennä työkaverina kysymään jotain ihan normaalia työhön liittyvä asiaa, niin vastaus tulee äyskimällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan