Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?
Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
En, Tulisi päänsärkyä ja olisin todella kiukkuinen enkä mukavaa seuraa.
Syömishäiriö tuollainen itsensä nälässä koko päivän pitäminen on, vaikka väittää muuta.
Syömishäiriö on jos ei jumalauta muutamaa tuntia pysty olemaan pupeltamatta jotain. Ihminen ei ole mikään märehtijä jolla pitää suu käydä koko ajan.
No meidän pomo kuvittelee että kyllä jaksaa. Vessaankaan ei kuulemma tarvitse ehtiä, riittää että kotona käy ja syö myös. Työpaikka ei kuulemma ole syömistä varten, jonkun patukan saa syödä työtehtävien välissä mutta lämmintä ruokaa ei tarvitse mahdollistaa. Istuminen on myös kielletty, pitää olla tuottava ja tehdä 8h tauotta tuottavaa työtä sillä elämmehän säästöjen aikaa.
Työpaikkana kotihoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriö tuollainen itsensä nälässä koko päivän pitäminen on, vaikka väittää muuta.
Syömishäiriö on jos ei jumalauta muutamaa tuntia pysty olemaan pupeltamatta jotain. Ihminen ei ole mikään märehtijä jolla pitää suu käydä koko ajan.
8 tuntia syömättä ei ole "muutama tunti"-
Tietenkin silloin se onnistuu jos on kaltaisesi työtön sohvalla makaaja mutta pyöräilepä töihin 8km aamulla,tee päivä töitä ja pyöräile kotiin toiset 8km.. tyhjällä vatsalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin silloin se onnistuu jos on kaltaisesi työtön sohvalla makaaja mutta pyöräilepä töihin 8km aamulla,tee päivä töitä ja pyöräile kotiin toiset 8km.. tyhjällä vatsalla.
Mennyvittuun pelle. Olen vuosikausia syönyt kerran päivässä ja aika saatanan varma että sekä tilipussissa että penkkitangossa on aika saatanan paljon enemmän painetta kuin kaltaisellasi märehtijällä.
En eikä tuollainen ole normaalia.
Mulla on 2 kaveria joilla muka ei koskaan ole nälkä. Toisella on paha adhd ja liehuu kaikki päivät pitkin kyliä, vasta sitten tajuaa syödä kun jalat lähtee alta. Toinen taas on aivan varmasti anorektikko vaikka miten asian kiistää, painaa tyyliin 40 kiloa ja ja huppari päällä kesälläkin.
Näiden kahden kanssa on on piinallista viettää aikaa kun toinen ei malta pysähtyä sen vertaa että käytäisiin mäkkärissä,toinen tulee kyllä mukaan mutta ei osta edes kahvia vaan räplää puhelintaan kun minä syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyvittuun pelle. Olen vuosikausia syönyt kerran päivässä ja aika saatanan varma että sekä tilipussissa että penkkitangossa on aika saatanan paljon enemmän painetta kuin kaltaisellasi märehtijällä.
Kyllähän pirikaupalla tienaa ja vauhdissa ei tarvitse syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että oikein 8 km pyörällä. Hellanduudelis sentään, minun päivälenkit ovat 80-100 km. Ota äkkiä suklaapatukka ettei ala heikottamaan tuollaisesta lukeminen.
Pakkohan se on olla ilman välipalaa ellei dyykattavaa riitä. Ja me vain lisäännymme. Ja on persujakin dyykkaamassa, eli omat piskit purevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän pirikaupalla tienaa ja vauhdissa ei tarvitse syödä.
Juujuu mennyvittuun jo lehmä
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu tämä on, että moni kertoo syövänsä "päivällisen" kello 19 - 20? Joku oli aiemmin kysynytkin eikö päivällinen yleensä syödä kello 17-18 ja se kuulosti minustakin tutulta. Tosin asun täällä Suomessa ja tiedän, että muualla on erilaisia tapoja. Olen käynyt itse toteamassa. Lisäksi olen jo reilusti yli 40-vuotias, joten ajat ovat voineet muuttua.
Minä syön lounaan 11 - 12 aikaan ja päivällisen 17 - 18. Niiden välissä on välipala, joka rehellisesti sanottuna voi joskus jäädä väliin. Iltapalan aika on siinä kello 20. Varsinkin jälkimmäiseen vaikuttaa tosin lasten nukkumaanmenoaika.
Mitä ihmeen väliä jollain aterioitten nimillä on??
Miksi se lounas pitää syödä jo klo 11? Kun aamiainen on kahdeksan maissa, lounas klo 11, on ehdottomasti liian aikaisin. Itse ja työkaverini menemme lounaalle n klo 13. Päivällinen on sitten kotona klo 19, kun kaikki ovat paikalla. Ei tarvitse syödä väli- tai iltapaloja.
Pystyn sillä tupakka pitää nälkää. Klo 20-21 tilaan kotiin jotain lämmintä ruokaa kuten pitsan tai kebabin. Olen siitä niin täynnä vielä aamullakin,että pelkkä kahvi riittää. En siis ikinä syö edes aamupalaa.
Syön klo 10 puuron, klo 17 päivällisen. Aamulls kahvia. En ole ylipainoinen. Jaksan urheilla.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Tarvitsen ruokaa vähintään kahden tunnin välein. Muuten verensokeri romahtaa niin, että kädet tärisee, heikottaa ja tulee kylmä hiki. Ja jos se nyt jotain ihmetyttää, niin olen terve ja hoikka ihminen.
Jos verensokeri noin romahtaa, et todellakaan ole terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu helposti, huomennako mennään?
Eri
Missään muualla kuin Suomessa ei ole iltapalakulttuuria. Päivällinen riittää, se on vähän myöhemmin kuin monella meillä Suomessa. Kenellekään ei kyllä tulisi mieleen syödä mitään vielä päivällisen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan tuntia on nimenomaan muutama tunti, paitsi ehkä jollekin pallopäälle jolle vartin polkupyöräily on niin kova saavutus että sillä pitää oikein netissä leijua.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että suomessa ollaan läskejä. Koko päivä kärvistellään tyhjällä vatsalla ja sitten illalla vedetään jotain lasagnea,patonkia ja jäätelöä napa täyteen tv:n ääressä.
Ilmeisesti sinä toimit noin, paitsi että iltamässyjen lisäksi syöt myös aamupalan, välipalan, lisäpalan ja iltapalan. Ettei ala heikottamaan.
Vaikka "asiantuntijat" pa skalehdissä kertovat, kuinka jo kolmen tunnin syömättömyys ajaa niin hillittömiin mielitekoihin ja ruoan mättämiseen, että gulagista vapautuneet jäävät kakkosiksi, on se aivan tuubaa. Kyllä mä osaan tehdä hyvän, tasapainoisen ja terveellisen aterian illalliseksi, vaikken olisi koko päivänä syönyt mitään. Ja myös lopettaa syömisen kun olen täynnä. Jokainen normaali, itsehillinnän omaava ihminen osaa tehdä niin.
Minä pärjään sokerittomilla energiajuomilla ja sätkillä. Aamulla käännän sätkiä valmiiksi mukaan ja töissä onneksi on rento pomo joka sallii vielä tupakkitauot. Muut ihmiset tietysti vinkuu jos poltan dösäpysäkillä tms mutta niin kauan kuin laki on mun puolella,poltan.
Syön sitten,kun en enää meinaa enää pystyä seisomaan ja silloinkin se on tyyliin pala paahtoleipää. En pysty syömään lämmintä ruokaa. Uskon sen johtuvan siitä että teininä totutin kehoni olemaan tuntematta nälkää kun suvussa lihavia ihmisiä. Nyt olen 50-vee ja edelleen 45- kiloinen kun kaikki frendit paisuneet.
Ja karkkia en muuten ole syönyt lapsuuden jälkeen. Jotain popcornia joskus mutta esim. suklaasta en pidä yhtään.
Ei ihme että suomessa ollaan läskejä. Koko päivä kärvistellään tyhjällä vatsalla ja sitten illalla vedetään jotain lasagnea,patonkia ja jäätelöä napa täyteen tv:n ääressä.