Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?
Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Eikö päivällinen yleensä syödä noin klo 17-18?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaaston noudattaminen lisää kuolemanriskiä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuore-tutkimus-esittaa-suosikkiruok…
Ja myös aivoinfarktin riskiä, jos sattuu jo ennestään olemaan sydänvaivoja.
Tutkimuksessa paastoavat olivat lihavampia kuin vertailuryhmä. Tutkimusta ei ole vertaisarvioitu eikä julkaistu missään alan lehdissä. Lukemisen ymmärtäminen kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aspergerin ja adhd:n piirteitä, joten jos tulisi yksikään ihminen vastaan siinä 11-19, katkaisisin varmaan arviolta kolme ihmissuhdetta silkan verensokeritasapainon vuoksi. Mun pitää syödä 3 t välein. Pidän aina hedelmiä repussa. Exän kanssa riideltiin ihan näistä syistä pitkillä automatkoilla. Sen jälkeen muistettiin ostaa evästä mukaan. Hänkin oli hiukka erikoinen, assu ilman diagnoosia, luulen.
Miksi verensokeritaso heittelee noin? Lääkityksen takiako?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aspergerin ja adhd:n piirteitä, joten jos tulisi yksikään ihminen vastaan siinä 11-19, katkaisisin varmaan arviolta kolme ihmissuhdetta silkan verensokeritasapainon vuoksi. Mun pitää syödä 3 t välein. Pidän aina hedelmiä repussa. Exän kanssa riideltiin ihan näistä syistä pitkillä automatkoilla. Sen jälkeen muistettiin ostaa evästä mukaan. Hänkin oli hiukka erikoinen, assu ilman diagnoosia, luulen.
Kaikilla on aspergerin ja adhd:n piirteitä. Miten tämä liittyy verensokeritasapainoon?
Pärjäisin. Nälkä tulisi, mutta ei mun maailma siihen kaadu. Pystyn toimimaan nälkäisenäkin. Mutta miksi ihmeessä tekisin noin? Syön kun tulee nälkä eli 4-5 tunnin välein, noin kolme kertaa päivässä. Välipaloja en yleensä harrasta, ellen ole reissun päällä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu mihin työpäivänsä käyttää. Kevyttä toimisttötä tekevä varmasti pärjää mutta ei noin pienellä energialla mitään muuta tehdä ennen päivällistä. Eikä tossa ole järkeä muutenkaan, verensokeri ehtii pudota liian alhaiseksi. Lopulta käy niin että tulee illalla ahmittua ihan liikaa ruokaa mikä taas näkyy unenlaadussa ja kilojen kertymisenä.
Itsellä se 3 tunnin välein syöminen johtaa jatkuvaan nälkään ja ahmimiseen, kun taas 2 kertaa päivässä syöminen toimii eikä ylimääräisiä mielitekoja ole. Toisilla taas päinvastoin. Mitä jos annettaisiin jokaisen löytää se itselle parhaiten sopiva tapa. Ruokarauhaa kaikille, peace!
Kyllä pystyn. Syön normaalistikin kahdesti päivässä, aina en sitäkään. Ei mitään ongelmia, urheillakin jaksaa mainiosti.
Mulle tulee nälkä vasta kun olen ollut 42 tuntia vesipaastolla, eli helposti pystyisin.
Yleensä syön klo 11 ja klo 19. Olen normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähäinen syöminen (energiavaje) johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, väsymykseen, keskittymisvaikeuksiin ja ravintoaineiden puutostiloihin. Keho voi mennä "säästöliekille", jolloin laihtuminen pysähtyy ja paino voi jopa nousta. Pitkään jatkuessaan se aiheuttaa lihaskatoa, heikentää vastustuskykyä ja aiheuttaa hormonihäiriöitä.
Keskustelu koskee syömiskertojen määrää ja tiheyttä, ei syödyn ruuan määrää.
Olen pitempään syömättä joka päivä enkä erikseen suunnitellut sitä.
Eilen näin
Herätys 6:00
12:00 keksi
15:00 yksi ferrero rocher
21:00 työt loppui ja salille tunniksi
Iltaruoka 23:00...
Aamulla en pysty syömään ja töissä ei ehdi mutta ei ehdi tulla nälkäkään
Jaksaisin kyllä, mutta en halua. Pitkät paastojaksot eivät ole minulle ongelma. Olen kuitenkin huomannut että vointini on parempi kun syön ensimmäisen kerran jo aamupäivällä ja siitä n. viiden tunnin päästä pääaterian. En syö välipaloja, vaan kolme ateriaa: aamiainen, pääateria, illallinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Toiset on märehtijöitä, syödä puputtavat tunnin välein. Tai pyörtyvä siihen paikkaan.
Toiset syö harvoin, ehkä pari kertaa päivässä ja pärjäävät hyvin.
Molempia ihmistyyppejä kai evoluutiossa on tarvittu.Sitten se on ongelma kun nuo kaksi tyyppiä om yhdessä reissussa ja syömätavat ei kohtaa! Kokemusta on..
Vierailija kirjoitti:
Vähän/harvoin syövät kommentoivat täällä kauhean sapekkaasti. Jatkuva nälkäkiukku? Syökää hyvät ihmiset jotain!
Norsut luulee että normaalivartaloisilla on aina nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö päivällinen yleensä syödä noin klo 17-18?
Riippuu varmaan aika paljon perheen muista aikatauluista. Esim. meillä lapsen treeniaikataulusta.
Itse syön etäpäivinä välipalan kahden aikaan, sillä silloin lähden juoksulenkille suoraan töiden loputtua ja sen jälkeen kuskaamaan lasta treeneihin ja lenkittämään koiraa. Yleensä tulee 15-20 000 askelta siinä lounaan ja päivällisen välissä, joten ilman välipalaa en jaksaisi. Sitten taas toimistopäivinä puoliso hoitaa kuskauksen ja koiran lenkityksen, joten silloin en välipalaa tarvitse. Ruoka meillä syödään aika lapsen treenien jälkeen ja kotona oleva tekee sen.
Vähän/harvoin syövät kommentoivat täällä kauhean sapekkaasti. Jatkuva nälkäkiukku? Syökää hyvät ihmiset jotain!