Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?

Vierailija
07.04.2026 |

Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.

Kommentit (218)

Vierailija
201/218 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän/harvoin syövät kommentoivat täällä kauhean sapekkaasti. Jatkuva nälkäkiukku? Syökää hyvät ihmiset jotain!

Vierailija
202/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päivällinen yleensä syödä noin klo 17-18?

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaaston noudattaminen lisää kuolemanriskiä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuore-tutkimus-esittaa-suosikkiruok…

 

Ja myös aivoinfarktin riskiä, jos sattuu jo ennestään olemaan sydänvaivoja.

Tutkimuksessa paastoavat olivat lihavampia kuin vertailuryhmä. Tutkimusta ei ole vertaisarvioitu eikä julkaistu missään alan lehdissä. Lukemisen ymmärtäminen kannattaa.

Vierailija
204/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aspergerin ja adhd:n piirteitä, joten jos tulisi yksikään ihminen vastaan siinä 11-19, katkaisisin varmaan arviolta kolme ihmissuhdetta silkan verensokeritasapainon vuoksi. Mun pitää syödä 3 t välein. Pidän aina hedelmiä repussa. Exän kanssa riideltiin ihan näistä syistä pitkillä automatkoilla. Sen jälkeen muistettiin ostaa evästä mukaan. Hänkin oli hiukka erikoinen, assu ilman diagnoosia, luulen.

Miksi verensokeritaso heittelee noin? Lääkityksen takiako?

Vierailija
205/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aspergerin ja adhd:n piirteitä, joten jos tulisi yksikään ihminen vastaan siinä 11-19, katkaisisin varmaan arviolta kolme ihmissuhdetta silkan verensokeritasapainon vuoksi. Mun pitää syödä 3 t välein. Pidän aina hedelmiä repussa. Exän kanssa riideltiin ihan näistä syistä pitkillä automatkoilla. Sen jälkeen muistettiin ostaa evästä mukaan. Hänkin oli hiukka erikoinen, assu ilman diagnoosia, luulen.

Kaikilla on  aspergerin ja adhd:n piirteitä. Miten tämä liittyy verensokeritasapainoon?

Vierailija
206/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Nälkä tulisi, mutta ei mun maailma siihen kaadu. Pystyn toimimaan nälkäisenäkin. Mutta miksi ihmeessä tekisin noin? Syön kun tulee nälkä eli 4-5 tunnin välein, noin kolme kertaa päivässä. Välipaloja en yleensä harrasta, ellen ole reissun päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
207/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu mihin työpäivänsä käyttää. Kevyttä toimisttötä tekevä varmasti pärjää mutta ei noin pienellä energialla mitään muuta tehdä ennen päivällistä. Eikä tossa ole järkeä muutenkaan, verensokeri ehtii pudota liian alhaiseksi. Lopulta käy niin että tulee illalla ahmittua ihan liikaa ruokaa mikä taas näkyy unenlaadussa ja kilojen kertymisenä.

Itsellä se 3 tunnin välein syöminen johtaa jatkuvaan nälkään ja ahmimiseen, kun taas 2 kertaa päivässä syöminen toimii eikä ylimääräisiä mielitekoja ole. Toisilla taas päinvastoin. Mitä jos annettaisiin jokaisen löytää se itselle parhaiten sopiva tapa. Ruokarauhaa kaikille, peace!

Vierailija
208/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyn. Syön normaalistikin kahdesti päivässä, aina en sitäkään. Ei mitään ongelmia, urheillakin jaksaa mainiosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
209/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee nälkä vasta kun olen ollut 42 tuntia vesipaastolla, eli helposti pystyisin. 

Vierailija
210/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä syön klo 11 ja klo 19. Olen normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
211/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vähäinen syöminen (energiavaje) johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, väsymykseen, keskittymisvaikeuksiin ja ravintoaineiden puutostiloihin. Keho voi mennä "säästöliekille", jolloin laihtuminen pysähtyy ja paino voi jopa nousta. Pitkään jatkuessaan se aiheuttaa lihaskatoa, heikentää vastustuskykyä ja aiheuttaa hormonihäiriöitä.

Keskustelu koskee syömiskertojen määrää ja tiheyttä, ei syödyn ruuan määrää.

Vierailija
212/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitempään syömättä joka päivä enkä erikseen suunnitellut sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
213/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen näin

Herätys 6:00

12:00 keksi

15:00 yksi ferrero rocher

21:00 työt loppui ja salille tunniksi 

Iltaruoka 23:00...

 

Aamulla en pysty syömään ja töissä ei ehdi mutta ei ehdi tulla nälkäkään

214/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin kyllä, mutta en halua. Pitkät paastojaksot eivät ole minulle ongelma. Olen kuitenkin huomannut että vointini on parempi kun syön ensimmäisen kerran jo aamupäivällä ja siitä n. viiden tunnin päästä pääaterian. En syö välipaloja, vaan kolme ateriaa: aamiainen, pääateria, illallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
215/218 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on märehtijöitä, syödä puputtavat tunnin välein. Tai pyörtyvä  siihen paikkaan. 

Toiset syö harvoin, ehkä pari kertaa päivässä ja pärjäävät hyvin. 

Molempia ihmistyyppejä kai evoluutiossa on tarvittu.Sitten se on ongelma kun nuo kaksi tyyppiä om yhdessä reissussa ja syömätavat ei kohtaa! Kokemusta on..

Vierailija
216/218 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän/harvoin syövät kommentoivat täällä kauhean sapekkaasti. Jatkuva nälkäkiukku? Syökää hyvät ihmiset jotain!

Norsut luulee että normaalivartaloisilla on aina nälkä.

Vierailija
217/218 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö päivällinen yleensä syödä noin klo 17-18?

Riippuu varmaan aika paljon perheen muista aikatauluista. Esim. meillä lapsen treeniaikataulusta. 

Vierailija
218/218 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön etäpäivinä välipalan kahden aikaan, sillä silloin lähden juoksulenkille suoraan töiden loputtua ja sen jälkeen kuskaamaan lasta treeneihin ja lenkittämään koiraa. Yleensä tulee 15-20 000 askelta siinä lounaan ja päivällisen välissä, joten ilman välipalaa en jaksaisi. Sitten taas toimistopäivinä puoliso hoitaa kuskauksen ja koiran lenkityksen, joten silloin en välipalaa tarvitse. Ruoka meillä syödään aika lapsen treenien jälkeen ja kotona oleva tekee sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän