Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?
Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistuisi, tulisi migreeni.
Migreeni ei liity mitenkään ruokaan, sama asia kun sanoisit että tulee masennus jos et saa ruokaa.
Ai että ruoka ei vaikuta ihmisen terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin?!? Tekisi mieli ilmoittaa asiattomaksi näin typerä viesti.
Eri
Migreeni on sairaus, se ei tule mistään ruoan puutteesta, normaali päänsärky voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistuisi, tulisi migreeni.
Migreeni ei liity mitenkään ruokaan, sama asia kun sanoisit että tulee masennus jos et saa ruokaa.
Ai että ruoka ei vaikuta ihmisen terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin?!? Tekisi mieli ilmoittaa asiattomaksi näin typerä viesti.
Eri
Migreeni on sairaus, se ei tule mistään ruoan puutteesta, normaali päänsärky voi tulla.
Kun et kerran asiasta tiedä, niin perehdy asiaan siitä tietävien avulla https://migreeni.org/tietoa/migreeni/migreenikohtaus/
Kaikilla migreenistä kärsivillä eivät kaikki samat tekijät laukaise migreeniä vaan yksilöllistä vaihtelua on paljon.
Pätkäpaaston noudattaminen lisää kuolemanriskiä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuore-tutkimus-esittaa-suosikkiruok…
Ja myös aivoinfarktin riskiä, jos sattuu jo ennestään olemaan sydänvaivoja.
Liian vähäinen syöminen (energiavaje) johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, väsymykseen, keskittymisvaikeuksiin ja ravintoaineiden puutostiloihin. Keho voi mennä "säästöliekille", jolloin laihtuminen pysähtyy ja paino voi jopa nousta. Pitkään jatkuessaan se aiheuttaa lihaskatoa, heikentää vastustuskykyä ja aiheuttaa hormonihäiriöitä.
Syön aamupalan klo 7.00
Lounas 10.00
Välipala 13.00
Päivällinen 16.00
Iltapala 19.00
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaaston noudattaminen lisää kuolemanriskiä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuore-tutkimus-esittaa-suosikkiruok…
Ja uskot kaiken minkä luet?
Vierailija kirjoitti:
Liian vähäinen syöminen (energiavaje) johtaa aineenvaihdunnan hidastumiseen, väsymykseen, keskittymisvaikeuksiin ja ravintoaineiden puutostiloihin. Keho voi mennä "säästöliekille", jolloin laihtuminen pysähtyy ja paino voi jopa nousta. Pitkään jatkuessaan se aiheuttaa lihaskatoa, heikentää vastustuskykyä ja aiheuttaa hormonihäiriöitä.
Totta, mutta miten liittyy ketjun aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Syön aamupalan klo 7.00
Lounas 10.00
Välipala 13.00
Päivällinen 16.00
Iltapala 19.00
Ja tuo sun jatkuva märehtiminen liittyy tähän ketjuun miten?
Jaksan. Söin illallisen eilen noin klo. 20, tänään olen herännyt viideltä eikä vielä ole nälkä. Normipäivänä syön kahdesti.
Sinun ei siis tarvitse ihmetellä miksi olet ylipainoinen.
Joo. Mulle on normaalia tuommoset ruokailuvälit. En mä syö kuin 3 kertaa päivässä. Joskus harvoin 4 ja silloin tuntuu heti, että olen syönyt liikaa.
Helposti jaksaa, kun syön lämpimillä aterioilla riittävästi ja tasapainoisesti. Jos syön liian vähän, on nälkä jo muutaman tunnin päästä. Mutta jokainen voi syödä miten haluaa, itse tykkään syödä vain pari kertaa päivässä isompia aterioita. (Mieheni syö myös näin, vaikka treenaa paljon.)
Vierailija kirjoitti:
kolme vuorokautta menee helposti kun on jotain tekemistä. Aina ei tarvitse edes vettä.
Älä satuile, tai käytät huumeita
Vierailija kirjoitti:
Jaksan. Söin illallisen eilen noin klo. 20, tänään olen herännyt viideltä eikä vielä ole nälkä. Normipäivänä syön kahdesti.
Kyse oli päiväajasta, ei yöstä. En minäkään päivällä jaksaisi, mutta yö menee kepeästi, nukun silloin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, on asiantuntijoita, jotka tietävät enemmän kuin sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, on asiantuntijoita, jotka tietävät enemmän kuin sinä
Kukas tuossa oli se asiantuntija?
Eikun tottakai päätänsä aukova av-palstan trolli on uskottavampi ja parempi lähde kuin asiantuntijat!
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei siis tarvitse ihmetellä miksi olet ylipainoinen.
Kenen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli päiväajasta, ei yöstä. En minäkään päivällä jaksaisi, mutta yö menee kepeästi, nukun silloin
Siis mitä kohtaa et ymmärtänyt? Sanoin syöväni kahdesti päivässä, tarkemmin lounaan ja illallisen. Siinä välissä menee 8-12 tuntia syömättä. Miten se yöhön liittyy?
Mietin, miten laihoja mahtavat olla he, jotka pärjäävät pelkällä aamukahvilla ja kahdella aterialla päivässä. Vai syöttekö noilla aterioilla sitten niin paljon, ettette näytä nälkiintyneiltä?
En treenaa, mutta en ole lihavakaan. Syön aamiaisen, välipaloja, lounaan ja taas välipaloja. Annokset ovat pieniä mutta niistä saa energiaa tasaisesti pitkin päivää. En ole koskaan jaksanut syödä isoja annoksia enkä tarvitse kahta isoa ateriaa päivässä.
Normaalipainoinen olen minäkin, tuo joka syö 07, 13 ja 19.
Annokset ovat pieniä - lihaa/kalaa/kanaa 100g, kasviksia 200gr tai joskus enemmänkin. Soppaa lautasellinen, joskus ruiseipäsiivun kanssa. Salaattiin oliiviöljyä. En santsaa enkä ikinä syö ähkyyn. Aamiainen ohut paahtoleipäsiivu tms ja oivariinia ja 1 ohut siivu täysrasvaista juustoa tai kermaista tuorejuustoa ja omaa vähäsokerista hilloa. Kaloreita tulee n 1300-1500kcal per päivä, jos pudotan painoa pysyttelen alle 1200kcal.