Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko muka olla täysin ilman välipalaa esim. klo 11-19?

Vierailija
07.04.2026 |

Tuli mieleen toisesta ketjusta, siis että joku söisi lounaan noin 11 ja seuraavan kerran päivällisen tyyliin 19-20?! Eikä mitään siinä välissä, lounastakin ennen vain tyyliin kahvia ilman aamupalaa. Miten ihmeessä muka jaksaa ettei verensokeri laske ja energiatasot. Puhumattakaan, että tuossa välissä jaksaisi harrastaa liikuntaa.

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä jaksaisi. Syön päiväsaikaan, mutta olen syömättä klo 18-10. 

Vierailija
102/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt hevonvittu taas. Miten sitä mahdettiin sodassa jaksaa kun ei ollut välipalaa kahden tunnin välein katettuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka päivä syömättä 6.30-14.

Vierailija
104/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön enemmän kuin kerran päivässä, on täytynyt olla sellainen päivä, että olen liikkeessä lähes tauotta koko päivän. Normipäivinä riittää kerta liikunnasta huolimatta, kun syö vaan vähän enemmän sillä yhdellä kertaa. Koen nälkää ehkä 5 kertaa vuodessa, verensokeri on tuntuvasti alhaalla ehkä kerran vuodessa, päätä ei särje koskaan ja ruokahalu on olematon suunnilleen aina, joten syöminen käy työstä. Nuorempana olin loputon kaivo ruokapöydässä, mutta silloin olin liikkeessä jotain 12 tuntia päivässä lähes jokaisena päivänä. Olen vain aina ollut sellainen, että en juurikaan syö, jos en ole todella aktiivinen. 

Vierailija
105/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lounaan klo 11, päivällisen klo 16-17 ja pienen iltapalan klo 19. Mutta pystyn myös paastoamaan helposti 2 vrk ilman nälkää, kroppa osaa vaihtaa sokerinpoltosta rasvanpolttoon ilman nälkää.

Vierailija
106/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellä ihmisellä rasva-aineenvaihdunta toimii ja verensokeri säilyy tasaisena ilman jatkuvaa mussuttamista. Itsensä lihottaneilla asia ei valitettavasti ole näin vaan heillä elimistö on sekaisin ja se ei kykene muuttamaan rasvaa verensokeriksi. 

Kaikki pitkään syömättä pärjäävät ystäväni ovat hoikkia. Kiusallista kun itsellä tulee reissussa jäytävän kova nälkä ja sitten nämä ystävät sanovat, että "syövät sitten illalla kotona"....

Mun ystäväpiirissä on yksi ainoa ihminen, joka syö harvoin ja jättää esim. aamupalan yleensä vähiin. Mitat 164 cm / n. 120 - 125 kg. Kaikki hoikat, normaalipainoiset ja lievästi ylipainoiset syövät normaalit ateriat. Tiedän, kun näistä puhutaan aika paljon.

Joten älä yleistä tai trollaa ja jauha jaskaa.

Vierailija
107/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan olla vaikka ilman ruokaa 8.00 - 23.00.

Vierailija
108/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistuisi, tulisi migreeni.

Migreeni ei liity mitenkään ruokaan, sama asia kun sanoisit että tulee masennus jos et saa ruokaa.

Vierailija
109/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, syön päivän viimeisen ateria muutenkin klo 17.

Vierailija
110/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en millään pystyisi syömään kahta ateriaa päivässä.

Vierailija
111/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en eikä ole tarvetta edes yrittää. En ole niin köyhä tai lihava, että pitäisi lähteä tuollaiselle linjalle.

Vierailija
112/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeni ei liity mitenkään ruokaan, sama asia kun sanoisit että tulee masennus jos et saa ruokaa.

Ai että ruoka ei vaikuta ihmisen terveyteen ja yleiseen hyvinvointiin?!? Tekisi mieli ilmoittaa asiattomaksi näin typerä viesti.

Eri

Vierailija
113/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä on, että moni kertoo syövänsä "päivällisen" kello 19 - 20? Joku oli aiemmin kysynytkin eikö päivällinen yleensä syödä kello 17-18 ja se kuulosti minustakin tutulta. Tosin asun täällä Suomessa ja tiedän, että muualla on erilaisia tapoja. Olen käynyt itse toteamassa. Lisäksi olen jo reilusti yli 40-vuotias, joten ajat ovat voineet muuttua.

Minä syön lounaan 11 - 12 aikaan ja päivällisen 17 - 18. Niiden välissä on välipala, joka rehellisesti sanottuna voi joskus jäädä väliin. Iltapalan aika on siinä kello 20. Varsinkin jälkimmäiseen vaikuttaa tosin lasten nukkumaanmenoaika.

Vierailija
114/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Minähän herään vasta iltapäivällä ja juon aamukahveja iltaseitsemään.

Vierailija
115/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö edes joka päivä. En tunne nälkää.

No problem.

Samoin ei mitään ongelmaa olla päivä syömättä. Tunnen nälkää, siis esim. tunnetta mahassa kun se kurnii, mutta en välitä siitä ja se menee aina ohi.

Vierailija
116/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö joku tätä tosissaan? Siltä varalta että kysy, nvastaan, että kyllä jaksan ja ilman mitään ongelmia. Usein olen kahdeksan tuntia syömättä ja myös pitempiä aikoja.

Vierailija
117/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totuttanut itseni pienestä pitäen rytmiin aamupala - lounas - välipala - illallinen - iltapala. Nuorena ja kouluaikaan tämä oli klo 7-11-15-18-21. Nyt keski-ikäisenä aikataulu on venynyt 8-12-16:30-19-22:30. Nukkumaan menen n. klo 12 yöllä. 

Vastauksena ap:lle: ei, en pystyisi olemaan noin kauaa syömättä.

Vierailija
118/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä migreeni liittyy syömiseen. Sekä siihen, jos ei syö ja toisaalta joihinkin ruokiin, jotka voivat laukaista sen. Nuorempana, kun kärsin migreenistä, huomasin, että kahvi ja pulla saattoi riittää siihen, että alkava migreeni ei tullut täysillä päälle. 

Vierailija
119/201 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tulee näköjään edelleen yllätyksenä, että ihmiset ovat yksilöitä ja elämänsä erilaisia.

Tällä palstalla kaikilla ihmisillä on/pitää olla samanlainen elimistö ja totta kai myös esim. elämäntilanne. Miten pöljiä ja tietämättömiä ihmisiä täällä voi olla?

Vierailija
120/201 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, Tulisi päänsärkyä ja olisin todella kiukkuinen enkä mukavaa seuraa.

Syömishäiriö tuollainen itsensä nälässä koko päivän pitäminen on, vaikka väittää muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi