Elän erakkona. Menin elokuvateatteriin tänään ja itkin koko sen ajan. Onko kovin yleistä ja normaalia tuntea näin?
En ole varsinaisesti mikään epäsosiaalinen ihminen mutta introvertti kyllä. Kuitenkin pystyn ihan helposti keskustelemaan ihmisten kanssa, jopa nautin siitä. Käyn töissä jonkin verran eikä minulla ole niinkään ongelmia itse sosiaalisuudessa vaan siinä, että suojelen itseäni niin vahvasti etten päästä pintaa syvemmälle oikein ketään. Vietän aikaani paljon yksin.
Tänään menin elokuviin, varmaan viimeksi olen ollut muutama vuosi sitten elokuvissa. Nyt kun menin ja näin ihmisten viettävän aikaa toistensa kanssa, oli tila, jossa ollaan ihmiset yhdessä, niin alkoi kyyneleet valumaan. Lisäksi itse elokuvassa oli paljon tunteita, rakkautta, parisuhdetta, seksiä, kaikenlaisia tunteita. Itkin koko elokuvan ajan mutta en oikeastaan elokuvalle niinkään vaan sille miten ulkopuolinen olen. Tuntuu vain että kaikki mitä ihmiset kokevat ja tuntevat toistensa kanssa niin on minulle sellaista joka aiheuttaa epämukavuutta, häpeää ja myötähäpeää, ahdistusta ja jotenkin erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia. Melkein lähdin kesken kaiken sieltä pois. Toisaalta kaipaan paljon sitä kaikkea mutta sitten kuitenkin tuntui tosi voimakkaalta nähdä ihmisten yhteyttä toisiinsa ja se kaikki oli jotenkin hämmentävää. Olen ollut yli vuoden raitis ja tuli sellainen fiilis, että jos ryyppäisin vielä niin ryyppäisin siksi koska kaikki nuo tunteet tuntuvat paljon helpommalta hallita humalassa tai ottaa vastaan, kokea.
Kaipaan syvää yhteyttä toiseen ihmiseen ja yhteistä tekemistä, normaalia elämää mutta kyllä se hiton kipeääkin tekisi.
Se on tosi hyvä, että pystyit itkemään niitä pois. Se on tärkeää hermoston säätelyä, joka on varmaan alkon takia jäänyt keholta tekemättä. Olet oikealla tiellä. Käy vaan itkemässä elokuvissa tai kirkossa tai metsässä, kun siltä tuntuu. Onnittelut raittiudesta!