Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joissakin firmoissa omailmoituksella saikkua jopa 5 päivää

Vierailija
06.04.2026 |

Kovasti korostettiin luottamusta ihmiseen yms.

Sit kerrottiin firma. Ohjelmistoyritys.

Joopa joo. Kertokaa sitten kun joku siivousfirma tekee näin.

Osa #372813 kun ihmiset ei ymmärrä mistä luottamus syntyy. Ei se ole mikään disney sadusta revitty juttu että kunhan vaan uskoo ihmiseen niin hänestä tulee äiti teresa. Ennen ku asiat voi oikeasti parantua pitää tunnistaa todelliset syyt ja päästää irti narsismista.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli korona-aikana tuo viisi päivää. Suurin syy pidempään omailmoitusaikaan taitaa olla se, että työterveyshuolto on nykyään pirun kallista. Puhutaan kauniisti luottamuksesta työntekijään, mutta raha ratkaisee ja työnantaja minimoi kustannuksiaan.

Eihän sairaanhoito ole työnantajalle edes pakollista. Vain lakisääteinen ennaltaehkäisevä terveydenhoito on.

Vierailija
42/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää saan mun firmassa vaikka puoli vuotta omalla ilmoituksella tai ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousfirmoista en tiedä, mutta eka tuollainen työpaikkani missä sai viikon olla oli metallifirma varsinais-suomessa vuonna -94.   Nykyisessä sama käytäntö itä-suomessa.  Muutenkin lomat ja vapaat sovittavissa.

Vierailija
44/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koronavuosina 5 päivää, sitten palattiin 3 päivään. Silti työkaveri tuli koronassa töihin ja tartutti muut. 

Vierailija
45/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä lääkäriin tai hoitajalle, jos ei mitään hoitoa tai lääkkeitä tarvitse? Flussa parantuu kyllä viidessä päivässä lepäämällä.

Yleensä siksi että työnantaja sen todistuksen poissaolosta vaatii.

Vierailija
46/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut sairauspäivärahaa vaikka oli lääkärin todistus. esimies tuli sanomaan että F koodilla ei sitä makseta

Vierailija
47/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut sairauspäivärahaa vaikka oli lääkärin todistus. esimies tuli sanomaan että F koodilla ei sitä makseta

Kyllä f-koodit on ihan päteviä syitä sairauspäivärahalle. Masennus on yksi niistä. Sairauspäivärahastahan ei esimies päätä kun sen maksaa kela.

Vierailija
48/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi mennä lääkäriin tai hoitajalle, jos ei mitään hoitoa tai lääkkeitä tarvitse? Flussa parantuu kyllä viidessä päivässä lepäämällä.

Pakkohan se on mennä, jos todistus vaaditaan.

Meillä työnantaja on sen verran fiksu että ymmärtää sen, että joutuu maksamaan sen lääkäri käynnin ja labratkin, eikä se asiaa muuta, työntekijä on silti poissa.

Tuossa on vielä se, että itse olen flunssan takia pois vain 2-3 päivää, mutta lääkäristä saa helposti sen 3-5 päivää flunssaan. 

Vierailija
49/49 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on mennä, jos todistus vaaditaan.

Meillä työnantaja on sen verran fiksu että ymmärtää sen, että joutuu maksamaan sen lääkäri käynnin ja labratkin, eikä se asiaa muuta, työntekijä on silti poissa.

Tuossa on vielä se, että itse olen flunssan takia pois vain 2-3 päivää, mutta lääkäristä saa helposti sen 3-5 päivää flunssaan. 

Eipä ole aikoihin saanut heti 3 päivää flunssaan tai edes muuhunkaan vaivaan. Yleensä se on 2 päivää ja jos tarve vielä vaatii, niin sitten taas uusi yhteydenotto. Reseptitkin uusitaan nykyään vain 3 kuukaudeksi kerrallaan vaikka kyseessä on pitkäaikaisesti käytetyt ja pysyvät lääkkeet. Näin ainakin kun työterveys on eräällä yksityisellä toimijalla.