Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuulaisille tiistain pinkka

07.05.2007 |

Teen valmiiksi. Saa sitä nyt vähä hätäillä päivien kanssa.

Halusin vaan tulla kertomaan kuulumiset niin, etten huku pinon pohjalle.

Käynnistystä on takana nyt kuusi päivää eikä kohdunsuulla ole tapahtunut juurikaan muutoksia. Voinette kuvitella miten hauskaa tämä on. Eilen kyllä pidin itkumaratoonin tilanteen kunniaksi. Tänään lääkäri teki toimintasuunnitelman uudelleen ja kuvasi vielä lantion. Hyvin mahtuu vauva syntymään mikäli kohdunsuu vaan saadaan pehmenemään.Keskiviikkona puhkotaan kalvot jos mitään ei siihen mennessä tapahdu..sekään ei vielä takaa synnytyksen käynnistymistä ..pysähtyäkkin se voi mutta sittenpä ei ole kuin leikkaaminen edessä. Leikkaaminen ei siinä vaiheessa enää hatuta koska tiedän, että kaikki on tehty jotta alatiesynnytys olisi ollut mahdollinen. Epäkypsästä tilanteesta ei todellakaan kannata lähteä käynnistämään. Henkisesti tämä on helkutin rankkaa. Huomenna vielä pitää stempata mutta keskiviikkona ei sitten enää ole mitään paluuta. Paljon pitkiä hermoja kaikille..

Täällä kun ei ole oikein yksityisyyttä en voi tässä enempää vuodattaa.

Supistaisi edes kunnolla...kaikkia meitä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pinoutua nyt kun Laru kaipaili. ;) Kasassa ollaan, ei hätää! Treffit pitää, äitienpäivänä sitten. :D

Täällä taas roikuttu taustalla ja herkistelty synnytyskertomusten ja kuvien takia. :´) Paljon onnea kaikille vauvan saaneille ja aivan mahtavia kuvia olette laittaneet!! <3

Murmelille nyt ainakin kovasti tsemppiä ja toivotaan että vauva nyt pian tulis ulos!

Jansku se oli lähetetty vielä viikoks kotiin.. voin vaan kuvitella tunteen. :( No, eipä se ole pitkä aika sinulla kun saat vaavin kainaloon. :)

Alpukan typykälle pikaisia paranemisia!! Ja tietty kaikille kipeenä olijoille, Laru oli ainakin.

( . ) Alkaa olee jo kovin malttamaton olo ja pienoisena kontrollifiikkinä (näin mies väittää.. ;D) tartteis tietää tuo vauvan syntymäpäivä etukäteen.. Ei taida olla mahollista! :) No jos nyt sinnittelee tuonne äitienpäivään ja sit otetaan taas uus etappi.. (jos tarvis.. )

Olo on ihan hyvä, ei valittamista. Yöt tulee välillä vähän hikisenä pyörittyä ja välillä masu ahistaa. Mieliala heittää välillä ihan häränpyllyy... Pikku asiat saa raivon partaalle ja hetkessä taas oon ku aurinko.. Mies kattoo välillä kun hullua.. :) Kuuluu varmaankin asiaan..?

Poika oli viikonlopun mummulassa ja nukuttiin klo 9 asti!! (tavallinen herätys 5.30-6.00) No poika on armahtanut äitiä ja isiä ja nukkunut eilen 7.20 asti ja tänään 6.50 asti. Ja molempina päivinä vielä reilut 2h:n päikkärit! <3 Ei voi valittaa. Näin kun jatkuis vaan.. :D Miehellä tosiaan alko eilen kesäloma (3vk) sais pikkunen nyt tän aikana syntyä..

Meinattiin et pitäis 1vk:n isyysloman.

Mistähän muusta täällä on ollu puhetta.. ei muista ollenkaan. :) Meiän ukot on nyt uimassa ja ruokaa tartteis ruveta vääntää. Meinasin et tekisin tomaattikeittoo. Huomenna olis neuvola, eli huomiseen varmaankin. :)

Hyviä vointeja ja pitkää pinnaa!

t:tiitiäinen, poika 2v4kk ja Oiva rv 37 *poks,poks* :)

Vierailija
22/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää! Mie oon vaan niin hermo kireellä koko ajan että oikein inhottaa miehen ja tytön puolesta. No, niin kuin oon kertonu niin ei tuo mieskään mikään sosiaalinen sankari ole niin kaipa se on välillä miun vuoro olla mörökölli. Mies ja tyttö on pihalla ja toivottavasti viihtyvät siellä. En jaksa puhua.

Kaipa se huominen äitipoliaika jännittää. Tai oon aika turhautunu jo valmiiksi. Oon ihan varma että se käynti on yhtä tyhjän kanssa. Siellä räpelletään ja ronkitaan ja sitten todetaan että on täällä periaatteessa tilaa lapsen tulla mutta vaikea tehdä arviota kun maha ei ole laskeutunut. Näin kävi viimeeksikin; periaatteessa tilaa, käytännössä ei. Oon varma että käynnistä jää saldoksi hellä alapää ja polimaksu.

Moni on kehunu miten kiva pörröpää AngelE:n tyttö on. Ja mie en löytäny kuvaa :( Mutta Onnipapusen pojan löysin, söpöliini :) Onnea kaikille vauvan saaneille. Perästä tullaan, hitaasti ja vapaalla tyylillä.

Jatkan mökötystä yksikseni.

T: Moskuliini 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kävi kylässä ja juteltiin pitkät pätkät sen miesseikkailuista. Olipas kivaa! En ainakaan puoleen tuntiin ajatellut yhtään omaa napaa. Luulin jo, etten enää moiseen edes kykene!

Kävin neuvolassa tänään. Kätilön reaktio sairaalassa tapahtuneeseen oli jännä. Hän oli sitä mieltä, että niiden nuorten lääkäreiden ultraustuloksiin ei juuri ole luottamista: " Ne ovat nuoria lääkäreitä, jotka harjoittelevat vasta." Hän oli lähes kiukkuinen siitä, ettei mun synnytystä koetettu käynnistää ja sanoi, että kyllä hänen pitkän kokemuksensa perusteella minä olisin ihan valmis. Kyllä siis mielipiteitä on yhtä monta kuin ihmisiäkin. Täytyy kai vaan koettaa luottaa omaan arvostelukykyynsä, vaikka se onkin näin ensisynnyttäjälle vähän vaikeaa.

EMUNAISELLE IIIISO symppaushalaus! Sinnitellään vielä vähän matkaa..

TOTTELINAlle isot onnittelut prinsessan johdosta!

HEIDIlle ja miehelle onnittelut 9-vuotisen aviotaipaleen johdosta! Vuoden päästä on täys kymppi taulussa! Mites ne hääpäivät menikään? Onko kymmen vuotta tinahäät vai mikä? Niin ja miehelle synttärionnittelut!

3xÄIPPÄ: Kiitos käynnistysinfosta! Hyödyllistä tietää noita juttuja. Vaan olisin arvostanut kovasti, jos lääkäri olisi kertonut mulle nuo seikat.

TIITIÄINEN puheli mielialavaihteluista. Liityn samaan hormoonihirviösakkiin! Minusta on tullut viimeisen viikon aikana kova itkeskelemään. Eilenkin taisin pillittää viitisen kertaa, enemmän ja vähemmän hyvistä syistä. Ja kuulkaas tätä:

Menin aamupäivällä kauppaan hakemaan vain piirakkataikina-aineksia. Mies kysyi, tarvitsenko kantoapua. Sanoin, että en. Kaupassa mopo lähti käsistä ja huomasin ostaneeni 1,5l limsapulloja yms raskaita tavaroita. Kassi painoi kuin synti mutta ylpeys ei antanut periksi soittaa miehelle, että tulee auttamaan 500m matkan kanssa. Koko ajan kävellessäni mietin, kuinka se kuitenkin marmattaa, että olen lähtenyt kantamaan niin painavaa kassia. Ähistessäni tuskaisesti ylämäkeä kohti kotia suunnittelin jo valmiiksi kaikkia nasevia vastauksia. Kun lopulta pääsin kotiin, olin ihan uuvuksissa ja raivona. Mies tuli ovelle vastaan ja otti kassin kädestäni ja alkoi mitään sanomatta purkaa sen sisältöä jääkaappiin. Minä seisoin vieressä ja ärisin hänelle, että kyllä minä saatana jaksan yhden kauppakassin kantaa! Mulla kesti melkein tunti tajuta, että eihän hän ollut sanonut mitään!

Että näin...

Jansku 39+3

Vierailija
24/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin päivä on ollut yhtä kettua. Kuulin päivällä, että lääkärit haluaa vielä arvioida voiko kalvoja puhkaista...ja jos ei niin ei sitä sektiota heti huomiselle saa...minulta meni se viimenen raja täyteen..ei edes enää itkettänyt..että vieläkö pitää odottaa jotain päivää tulevaksi..uskotteko, että kotiloma ei aiheuta kuin ahdistusta.Meni olo ihan hirveeksi. Onneksi näin varsinaisen lääkärini ja hän sanoi poraavansa kalvot puhki huomenna oli mikä oli...oli tainnut taas joku erikoistuva nimeltä mainitsematon höpötellä omiaan..tuli vaan ylimääränen mures tostakin episodista. Sain vähän toisenlaisen pillerin tänään ja kyllähän se supistuksia aiheuttaa mutta ..

ihan vaan vinkiksi ..elkää vaan halutko käynnistykseen..tässä hommassa ei ole mitään yksinkertaista silloin kun paikat ei ole kypsät. lähden käyrään katsomaan mitä piirtyy..ei se sieltä tule tänään mutta jospa huomiselle vähän edes jotain muutosta tuonne saisi niin ei tekisi niin pirun kipeää ruveta synnyttämään puolikiinteän kanavan kera.

Vierailija
25/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvan saaneille=)

Tänään neuvola ja siellä...

-Painoa humpsahtanut jo yhteensä järkyt 16kg.

( ollut normaalisti alipainoinen niin ei kuulema tarvitse huolehtia..en ole ehkä ihan samaa mieltä).

Neuvola-Täti meinas että toisen ja kolmannen kanssa yleensä nousee paino enemmän...olin yllättynyt koska uskoin että olis juuri toisin.

-Verenpaineet vähän koholla

-Vauva niin alhaalla ettei ihme että alakertaa vihloo ja viiltelee.

-Kohdunpohjankorkeus nyt 30.Oli viimeksi vielä 32.

-sai luvan syntyä=)

Sitä nasonexia mulla ollut koko raskaudenajan. Käyttänyt olotilan mukaan.

Oon aina nukkunut tosi paljon ja nyt jotenkin kummallisesti vaikka valvoiskin myöhään niin valvominen alkaa siinä 5-8 aikaan eikä uni tule enää millään. Raivostuttavaa. Yöt saa ravata vessassa ja alakerta muutenkin koko ajan niin kipeenä ettei paljon mitään pysty tekemään.

Ratas kaupassa myyjä selitti tänään että 2 eri kätilöä oli kertonut heille sukupuolen toista lasta odottaessa ja molemmat olivat sanoneet että poika tulee vaikka tulikin sitten tyttö.Ei osaa kuvitella omalle kohdalle tuollaista tapahtuvan. Onko teille kenellekään käynyt?

Höm 37+4

Vierailija
26/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meinaan, ku mulla on ihan hyvä olla, mitä nyt suppailee ja tuikkii, närästää, mutta en mieti juurikaan synnytystä, sillälailla että " koska se nyt tulee" , ja " tulis jo" ! Aattelen vaan, että kylläpä tuo tulee kun on tullakseen.. Tää on varmaan jotain tyyntä myrskyn edellä, mutta eipä se haittaa. Saa tulla vaikka tänään, taikka sitten muutaman viikon päästä.

Toisilla tuntuu olevan niin kärsimätön olo, ikävää, mutta onhan teillä monilla enemmän viikkojakin kuin mulla. Niin, että ymmärrän kyllä, ja toivotan kaikille tsemppiä viimeisiin viikkoihin ja päiviin. :)

MURMELIlle jaksuja sinne käynnistyksen yritykseen!

Onnea kaikille vauvansa saaneille. Minä mietiskelen edelleen, että mihin ihmeeseen SUSSU on kadonnut..

Paljon oli täällä hormonimyrskyisiä " tuittupäisiä" masukkaita, ihme kun ei mulla ole tommosta tullut. Tosi kummallista.. Pitää ihan miettiä että mikäs tässä on vikana kun ei oo ongelmia! Vauveli sentään liikkuu ihanasti! :)

mieleltään tyyni sämpylä 37

Vierailija
27/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä on siis jotain aivan totaalisen hirveetä. Kipeitä suppareita, painon tunnetta ja vihlontaa niin, että ei voinut ajatellakaan ulos menoa piiperon kanssa. Ja sen arvaa mitä siitä seuraa: uhmatuhmaa, riehumista ja pomppimista. Päikkäreista ei tietoakaan, tai siis minä torkuin puoli tuntia ja sitten pyörremyrsky iski viereen. Ja sitä rataa sitten viiteen asti kunnes mulla palo pinna ja uhmalle tuli itku ja uni. Nyt se sitten lallattelee kun isi on kotona ja yöunet siirtyy varmaan puolille öin :(

Yläkerran siivosin ja nyt jo lelut hujanhajan ja kaikki myllinkinä. Nyt on siis niin negatiivinen olo, että masupallokin ärsyttää. Ja ukkokin ihan ilman syytä ottaa päähän, yritin ajaa noita kauppaan, hus.

Kyllähän tässä reilu pari viikkoo seisoo vaikka päällään, mutta kun on ollut noita mutkia matkalla ja kotona kököttämistä riittämiin niin alkaa hiukka hermo kärsiä. Jos olo edes himpun helpottus niin mikäs tässä ois mahaa kasvatellessa.

Vaikka kasvaa se nytkin, herkkuhimo on saavuttanut minutkin ja paino varmaan pari kiloo viikossa noussut, että tätä menoa vyöryn synnärille.

Argghhh kun oma valivalikin ärsyttää.

Ettepäi.

Vierailija
28/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin yrittäisin vähän kirjoitella pitkästä aikaa... usein on ollut tarkoitus ja asioitakin mielen päällä, mutta niin se on vaan jäänyt. Taitaa tuolla neitillä(1v4kk) olla aika paljon asian kanssa tekemistä.

Hurjasti on taas syntynyt ihania toukovauvoja, lämpöiset onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille! Ja tsemppiä käynnistykseen meneville/käynnistyksessä oleville ja leikkausta odottaville!

Aika yleiseltä tuntuu se, että moni olisi jo erittäin innokas synnytyspuuhiin... Täällä kans yksi, vaikka toisaalta se jännittää/pelottaakin. Lähinnä mietityttää, että miten elämä kahden lapsen kanssa lähtee sujumaan. Mieskin, kun on kolmivuorotyössä ja pitäisi saada nukuttuakin. No, ei kai se murehtiminen etukäteen auta, aika näyttää miten asiat lutviutuvat. Kyllähän itse synnytyskin jännittää.

Viime yö tuli nukuttua melko huonosti ja tänään onkin tarkoitus mennä aikaisin nukkumaan. Supistuksia tuli muutaman tunnin ajan kymmenen minuutin välein, mutta eivät olleet kivuliata. Sama tahti jatkui aamulla. Neuvola-aika oli aamupäivällä ja terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että synnytys rupeaa olemaan lähellä. Toivotaan niin...

Isyyslomasta ollut puhetta... Meillä mies ei vielä tiedä isyyslomasta. Tällä viikolla aloitti kolmen viikon kesäloman ja toivotaan vauvan syntyvän sen aikana. Vähän mies tuntuu olevan tympääntynyt tähän odotteluun ja siihen, kun ei pääse lomalla minnekään. Hermot on tiukalla välillä puolin ja toisin, mutta jospa se tästä.

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille raskauden loppumetreille!

T. Niiskuneiti78 rv38+2

Vierailija
29/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Oli melkoisen turhauttava yö tuo ma-ti yö. Ilta ysiltä alkoi napakahkot supistukset, joita kesti 01.30 ja sitten ei mitään. Tänään lisättiin cytotec-annosta, muttei toivottua vaikutusta. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan. Itse olen aivan kypsä, kun ei nämä supistukset muutu kunnollisiksi.

Huomenna aamulla takaisin jatkamaan, jollei ne nyt sitten suostuis puhkaiseen noita kavoja, niin tuskin tämä tällä(kään) viikolla syntyy...

Kurpitsavatsa 40+3

Vierailija
30/30 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi halauksia ja voimia käynnistelyiden kanssa taisteleville <3!!

Muut odottaa synnytyksen alkamista, minä odotan postia saapuvaksi kuin kuuta nousevaa!! Haluan sen lapun sieltä sairaalasta missä on aika leikkaukseen, iskee kohta paniikki stressi... No, ei sieltä sairaalasta viime käynnistä ole edes laskua kuulunut. Jos ei huomenna ole se pe**eleen lappu tullut, niin soitan sinne sairaalaan ja kysyn oliko mulle edes varattu aikaa leikkaukseen ensi maanantaiksi, niinkuin lääkäri sanoi. Sehän tässä inhottavaa olisikin jos ei sitten olisikaan se leikkaus sillon maanantaina, niinkuin vähän lupailtiin! Tässä ollaan lähimmille sukulaisille ja ystäville kerrottu vauvan syntyvän silloin ja silloin leikkauksella, noloa olisi käydä perumaan puheitaan... :D! No, minä olen aina ollut kova stressaamaan kaikesta ja tuntuu että aina pitää olla joku asia stressattavana. Mut nyt rupee iskemään ukollekkin jo epäilys siitä maanantain synnytyksestä kun ei lappua postista kuulu....

Tein äsken iiiison kulhollisen salaattia mikä odottaa tuola sitä että mies pääsee kohta töistä ja tulee kotiin. Sit syödään ihanaa salaattia ja katsotaan leffaa :)! Voishan sitä tietty jotain herkkuakin syödä leffaa katsoessa, mut ajattelin nyt kerrankin toimia vähän terveellisemmin. Voi sit huomenna syödä herkkuja hyvällä omalla tunnolla kun on tänään syönyt salaattia :D!!

Olen yrittänyt jo kolmatta päivää pakata sairaalakassia, ei tule mitään! Silloin tällöin kassiin jotain viskonut ja myöhemmin ottanut pois. Nyt sielä on shampoo ja hoitoaine, suihkusaippua, löysät puuvillahousut ja imetysliivit. Sukkia pitäisi vielä laittaa sinne, kun en niin kauheasti tykkää niistä sairaalan sukista ja muutamat mummokalsaritkin ajattelin mukaan pakata jos tympääntyy verkkoalkkareihin :)!

Vauvan kotiutumisvaatteitakin laittelin, tai enemmänkin ihmettelin.. Mitä sille pienelle vastasyntyneelle pukee päälle? Kun pitäisi olla lämpimästi, mutta ei kuitenkaan liikaa että ei tule pienelle hiki. Voi apua, auttakaa minua viisaammat!!

Laitoin nyt jotakin turvakaukaloon valmiiksi, että osaa mies ne sitten sairaalaan tuoda, siinä on:

-pitkähihainen body

-puolipotkarit

-äitiyspakkauksen kevyt toppapuku

-puuvillainen pipo

-äitiyspakkauksen tumput ja sukat

-vauvan pussilakana peitoksi jos tarviaa

Mitä muuta pitäisi pienelle pukea päälle...

Kyllä taas tuntee itsensä hölmöksi, mutta ei voi mitään... :)!

Nyt alkaa selkään taas sen verran särkemään, että tietää istuneensa koneella vähän liika pitkään.

Voikaa kaikki hyvin, suppareita niitä tahtoville! Varsinkin käynnistyksessä oleville :)!!

T: Mirmuska ja Vilperi 38+2