Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka kauan menee, että saa parvorokon vasta-ainetuloksiset? otettu siis sellainen verikoe, milloin saan vastaukset?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa otettiin joskus 3-4 vuotta sitten.olinkin jo tietämättäni sairastanut sen.

Vierailija
2/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla otettiin viime syksynä. Olin sairastanut sen tietämättäni, kuten ensimmäinen vastaajakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikin varmimman vastauksen saat laboratoriosta tai hoitajalta joka kokeen otti. Soittele perään ja kysy miten kauan tuloksia täytyy odottaa.

Vierailija
4/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meilläpäin labrassa tehdään kerran viikossa parvorokkotestit (sama viikonpäivä siis aina kyseessä). Ymmärtääkseni näin on myös muissa Suomen labroissa. Se, milloin tulokset tulevat, riippuu siitä, minä päivänä itse olet sattunut käymään testissä ja miten verinäytteesi kerkeää labraan. Parhaassa tapauksessa saat siis testin tuloksen muutamassa päivässä, pahimmassa tapauksessa joudut odottelemaan tuloksia lähemmäs kaksi viikkoa. Itselläni tulokset tulivat aika tarkalleen viikossa.

Emma

Vierailija
5/7 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi olla, että olisivat olleet valmiina aiemminkin. Otettiin muitten testien ohella ja odotin, että sain kaikki tulokset kerralla, kun ei ollut mitään erityistä syytä epäillä parvorokkotartuntaa siinä yhteydessä. Tämä tosin yksityisellä Helsingissä eli ei välttämättä kerro paljoa.

Jos hoitaja ei tiennyt milloin tulokset ovat valmiina ottaisin silti yhteyttä terveyskeskukseen tai missä koe nyt sitten otettiinkin ja pyytäisin puhua sellaisen ihmisen kanssa, joka osaa sanoa missä vaiheessa sinun kannattaa tuloksia odottaa. Tylsää, ettei hoitaja osannut sanoa, eikä edes viitsinyt tarkistaa mistään!

Tsemppiä tulosten odotteluun.

Vierailija
6/7 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mä kerran kyselin että onko sitä liikkeellä ja kukaan ei ainaka sillo tiennyt. Mä kun usko että olen sairastanut sitä ja mulla on viisi lasta joista osa koulussa ja eskarissa. Eli aika iso riski saada se jos sitä alkaa esiintyä täällä...

rv 11+0

Vierailija
7/7 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ekaluokkalainen koulussa, ja nyt on viikon sairastellut parvorokkoa kotona. Opettaja soitti koululta ja varoitti heti kuumeen alkaessa, että koulussa on parvoa ollut useampikin tapaus. Poika oli kertonut raskaudesta opettajalleen. :)

Itse kävin testeissä tänään iltapäivällä, sanoivat, että maanantaina pitäisi saada tulokset. Eli 3 arkipäivää Helsingissä julkisella.