Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ja erilaiset elämäntavat, erityisesti liikunnallisuus

Vierailija
06.04.2026 |

Olen jonkin aikaa tapaillut miestä joka on monella tavalla oikeasti tosi ihana. Luotettava, arvostava, rehellinen, huomaavainen, ystävällinen, rakastava. Listaa voisi vaan jatkaa. Yhdessäolo on helppoa ja muutenkin tuntuu, että luonteen puolesta samanlaista miestä ei välttämättä heti tule uudestaan vastaan.

Isoin ongelma tällä hetkellä itselleni on omat ja miehen elintavat, erityisesti liikunnallisuus ja omasta terveydestä huolehtiminen. Olen itse liikunnallinen ja treenaan useamman kerran viikossa. Mies on ollut aiemmin reilusti ylipainoinen, mutta sittemmin laihduttanut huomattavasti. Ylipainoa on kuitenkin edelleen reippaasti ja kaikki yhteinen tekeminen johon liittyy liikunta, vaikka ihan pelkkä kävely, pitää suorittaa miehen jaksamisen mukaan. Vapaa-ajallaan mies ei harrasta liikuntaa. Kuulemma kiinnostusta on ja haluaa kanssani liikkua, mutta toistaiseksi en ole nähnyt käytännössä juurikaan edistystä tai tekoja asian hyväksi.

Haluaisin kuulla rehellisiä kokemuksia teiltä joilla on tämän tyyppinen parisuhde ja miten teillä on mennyt. Pelkään että tämä on loppujen lopuksi itselle ratkaiseva tekijä, mutta yritän kovasti keskittyä kaikkeen hyvään mitä meillä on. Mietityttää vaan, että riittääkö se. En ole ottanut aihetta puheeksi miehen kanssa, mutta aion sen ennen pitkää tehdä ja keskustella asiasta.

Kommentit (585)

Vierailija
581/585 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terve sielu terveessä ruumiissa" Mens sana in corpore sano

"it is a disgrace to grow old without witnessing the body's full potential for strength and beauty." - Sokrates

“No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates

“We are what we repeatedly do. Excellence then is not an act but a habit.” –Aristotele

“I hated every minute of training, but I said, ‘Don’t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion.” – Muhammad Ali

Vierailija
582/585 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näillä vuosilla menisi yhteen kovin erilaisen ihmisen kanssa. Muuttamaan ja opettamaan en toista rupea enkä jaksa kovin paljoa rautalangasta vääntämään. Kokemuksesta tiedän, ettei tule mittään. Arjen pitää olla kokolailla sujuvaa ja toinen olla mieleinen niin fyysisesti kuin henkisesti. Jos ei niin mieluummin yksin. 

Itse olen illanvirkku ja aamuntorkku. Jos toinen haluaa herätä aamulla aikaisin, niin olkoon, mutta minua on turha herätellä. Ellei ole jotain pakollista. Toisaalta suunnilleen samanrytmisen kanssa kyllä on mukavampaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/585 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierivä läski ei sammaloidu.

Vierailija
584/585 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski olla läski

Vierailija
585/585 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näillä vuosilla menisi yhteen kovin erilaisen ihmisen kanssa. Muuttamaan ja opettamaan en toista rupea enkä jaksa kovin paljoa rautalangasta vääntämään. Kokemuksesta tiedän, ettei tule mittään. Arjen pitää olla kokolailla sujuvaa ja toinen olla mieleinen niin fyysisesti kuin henkisesti. Jos ei niin mieluummin yksin. 

Itse olen illanvirkku ja aamuntorkku. Jos toinen haluaa herätä aamulla aikaisin, niin olkoon, mutta minua on turha herätellä. Ellei ole jotain pakollista. Toisaalta suunnilleen samanrytmisen kanssa kyllä on mukavampaa. 

Saman huomannut.

Nuorena kuvittelin, että on ihan hyvä, että ollaan erilaisia ja voi oppia toiselta erilaista elämää, mutta katin koivet.

Mitään yhteistä tekimistä ei ole ja mikä pahinta, ei myöskään yhteisiä arvoja.

Kumpikin elää omaa elämäänsä ja kateellisena katon pariskuntia, jotka yhdessä puuhailee kaikenlaista ja tekevät yhdessä asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme