Julkinen hammashoito on seuraavana leikkuulistalla
Keskustan kansanedustaja ehdottaa että julkisesta hammashoidosta leikataan ja jatkossa ihmiset käyvät yksityisessä hammashoidossa ja maksavat kustannukset itse.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Olisi laillistettava eutanasia, sillä hoituisi moni ongelma.
Kanadassa keskustellaan jo siitä, voisiko pitkittynyt asunnottomuus oikeuttaa eutanasiaan. Jo nyt tilanne on se, että sosioekonominen asema vaikuttaa todennäköisyyteen hakea eutanasiaa. Jos koditon vammautuu tai sairastuu, hän tekee hakemuksen todennäköisemmin kuin vastaavassa tilanteessa oleva keskiluokkainen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa keskustellaan jo siitä, voisiko pitkittynyt asunnottomuus oikeuttaa eutanasiaan. Jo nyt tilanne on se, että sosioekonominen asema vaikuttaa todennäköisyyteen hakea eutanasiaa. Jos koditon vammautuu tai sairastuu, hän tekee hakemuksen todennäköisemmin kuin vastaavassa tilanteessa oleva keskiluokkainen henkilö.
Ja täällä nimenomaan vasemmisto haluaa eutanasian laillistamista
Jos julkinen hammashoito lakkautettaisiin, kaikkien olisi pakko mennä yksityiselle ja ne vetäisivät hinnat taivaisiin asti.
Parempi ratkaisu olisi tarjota julkisella hammashoitoa josta täysi-ikäiset asiakkaat maksaisivat todellisten kustannusten mukaisesti. Hinnat pysyisivät maltillisina koska julkisella ei tavoitella voittoa, eikä hammashoitoon tarvitsisi enää laittaa yhteiskunnan varoja lainkaan niin paljon kuin nyt.
Hammaskivenpoisto 150e, tarkastus 80e, reiän paikkaaminen 100e jne.
Jo nyt suomalaisilla on niin huonoja hampaita että ne joudutaan kaikki repimään irti, jos on tulossa esim.sydänleikkaus. Alkaako tekarikausi taas, kuten 50-luvulla? Revitään vaan kaikki hampaat pois ja halvaksi tulee kun ei tarvi reikiintyneitä hampaita hoitaa. Wau, miten mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaisi sitä, että suun terveys ja siihen liittyvät lisäkomplikaatiot tulee vain entistä kalliimmiksi hoitaa päivystysten kautta. Säästö yhdessä kohtaa tarkoittaa väistämättä lisämenoa toisaalle tai jopa ihmishenkien menetystä.
Miten voit ajatella noin? Miten on niin vaikea muuttaa totuttuja tapoja? Sama kai missä ne hampaansa hoidattaa.
Olen eri. En voi ääneen sanoa tau julkisesti kirjoittaa, mitä mielestäni sun kaltaiselle mätäpaiseelle pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein hammaslääkärillä käydään hoidattamassa sellaisia vaivoja, jotka on aiheutettu itse. On pesty hampaat huonosti, jätetty välit puhdistamatta, juotu limuja ja syöty karkkeja.
Hammaskivenpoisto ja pienten reikien paikkaaminen voitaisiin hyvin siirtää yksityiselle.
Silloin oikomiset, tapaturmat ja sairauksista johtuvat hammasvauriot saataisiin hoidettua nopeammin.
Ja ne joilla ei ole varaa yksityiseen, paikkaavat ja poistavat hampaansa itse? Vai saisivatko vähävaraiset sitten maksusitoumuksia tms. yksityiselle?
Vierailija kirjoitti:
Oon pienituloinen, mutta oon aina käynyt yksityisellä hl:ssä. Suosittelen aina kaikille. Mielestäni ei pidäkään kuulua julkisesti kustannettaviin palveluihin.
Mene he lvettiin, saa tanan pas kakasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitin vastarinnaton eliminoiminen pitäisi olla laillista. Eliitti on johtanut AINA kansaa harhaan ja toisiaan vastaan. Olisi kiva ohjata pommidrone Purran ja Orpon majapaikkoihin. Maanpettureita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eliitin vastarinnaton eliminoiminen pitäisi olla laillista. Eliitti on johtanut AINA kansaa harhaan ja toisiaan vastaan. Olisi kiva ohjata pommidrone Purran ja Orpon majapaikkoihin. Maanpettureita!
Onko ne nyt uhkailemassa poistaa täysi-ikäisiltä oikeuden julkiseen hammashoitoon, vai oliko se kuitenkin jonkun muun puolueen vaalitäky?
Ihanko oikeasti olet niin tyhmä, että uskot ettei vasemmiston täydy muka sitoutua hallitusohjelmaan? Joko se sitoutuu tai sitten jää oppositioon. Mutta kukapa kansanedustaja jättäisi ministerin palkkiot käyttämättä