Julkinen hammashoito on seuraavana leikkuulistalla
Keskustan kansanedustaja ehdottaa että julkisesta hammashoidosta leikataan ja jatkossa ihmiset käyvät yksityisessä hammashoidossa ja maksavat kustannukset itse.
Kommentit (22)
Siinäpä taas fiksuja mietelmiä fiksults päättäjältä. Enää puuttuu kehotus leivosten syömisestä.
Leikkauskiima leviää kuin kulovalkea, ja jokainen haluaa kunnostautua saksien seuraavan kohteen löytäjänä. Olisi edeltävillä sukupolvilla ihmettelemistä: he kun keskittyivät rakentamaan parempaa Suomea, vähäisillä resursseillaan, mutta hyvinvoinnin keskelle syntyneet nykypolvet osaavat enää vain purkaa.
Se tarkoittaisi sitä, että suun terveys ja siihen liittyvät lisäkomplikaatiot tulee vain entistä kalliimmiksi hoitaa päivystysten kautta. Säästö yhdessä kohtaa tarkoittaa väistämättä lisämenoa toisaalle tai jopa ihmishenkien menetystä.
Suomi on niin velkaantunut, että kipeitä säästöjä on tehtävä ja paljon.
Nuorisolta siis mätänee hampaat suuhun kum juovat energiajuomia ja perään nuuskamälli tai nikotiinipussi huuleen
Te ketkä Kepua meinasitte äänestää niin kannattaa muistaa tämä. Kun hinnat nousee ja hammaslääkärit tulevat toimeen lyhyellä työajalla niin miksi siellä haja-asutusalueella pitäisivät edes vastaanottoa?
paha juttu, kunnallisella lasku tulee aina perässä ja yksityisellä maksat heti. Käytännössä jo nyt on ihmisiä, jotka eivä mene terveyskeskukseen koska ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauskiima leviää kuin kulovalkea, ja jokainen haluaa kunnostautua saksien seuraavan kohteen löytäjänä. Olisi edeltävillä sukupolvilla ihmettelemistä: he kun keskittyivät rakentamaan parempaa Suomea, vähäisillä resursseillaan, mutta hyvinvoinnin keskelle syntyneet nykypolvet osaavat enää vain purkaa.
Raha menee eläkeläisiin, joita on 1 600 000 henkilöä. Yli 70v. on yli miljoona henkilöä. Maksutaakka on valtava, siksi tuntuu ettei verorahoilla saa enää mitään. Talouskasvu helpottaisi, mutta sellaista ei osata enää tänne luoda. Uskokaa jo, mikään hallitus ei voi yhtään mitään väestöpyrmidin vinoumalle. Leikkauspolitiikka näivettää meidät,mutta se on ainoa mihin päättäjät pystyvät. Kasvu on liian vaikeaa yksinkertaiselle kansallemme. Nokia oli poikkeus, joka ei toistu.
Hyvä niin. Miksi mun pitäis maksaa mässynmussuttajien hammashoitokulut
Olisi laillistettava eutanasia, sillä hoituisi moni ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha menee eläkeläisiin, joita on 1 600 000 henkilöä. Yli 70v. on yli miljoona henkilöä. Maksutaakka on valtava, siksi tuntuu ettei verorahoilla saa enää mitään. Talouskasvu helpottaisi, mutta sellaista ei osata enää tänne luoda. Uskokaa jo, mikään hallitus ei voi yhtään mitään väestöpyrmidin vinoumalle. Leikkauspolitiikka näivettää meidät,mutta se on ainoa mihin päättäjät pystyvät. Kasvu on liian vaikeaa yksinkertaiselle kansallemme. Nokia oli poikkeus, joka ei toistu.
Työeläkkeet eivät rasita valtion tai kuntien taloutta mitenkään. Koska tämä ymmärretään?
On naurettavaa höpöttää eläkeläisten määrästä, kun ne ovat tasaisimpia veronmaksajia - kun/jos eläkkeistä vähennetään, vähennys näkyy myös verokertymässä, vastaavan suuruisina vähennyksinä.
Minäkin varasin ajan jo puolta vuotta aiemmin hoitolaan, mitä olisi tarvinnut mennä, koska kaikki vain kallistuu joka riihen, yms. jälkeen.
Kehotan siis varaamaan niitä tarvittavia terveystarkastusaikoja nyt kuin myös hankkimaan tarvittavia lääkkeitä ja kotivaraa nyt, kun ne vielä toistaiseksi maksavat vähemmän. Tai sitten säästämään, koska jatkossa kaikesta joutuu enempi pulittamaan.
Ilmainen hammashoito olisi kannattavampi. Eikä sinne edes pääse. Ilmoittauduin jonoon pari vuotta sitten. Liekkö nollautunut koko jono.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on niin velkaantunut, että kipeitä säästöjä on tehtävä ja paljon.
Kumma, kun vain se tavallinen kansa on niin velkaantunutta, että siltä täytyy koko ajan leikata lisää. Herroilta ei tarvi leikata palaakaan hanhenmaksaviipaleen koosta, kaviaariannoksesta tai muustakaan.
Yksityisellä minä olen aina hampaani hoidattanut, eikä se liian kallille tunnu, kun kerran vuodessa käy hammaslääkärillä ja suuhygienistillä. En muista, milloin olisi reikiä ollut ja olen jo 80-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Nuorisolta siis mätänee hampaat suuhun kum juovat energiajuomia ja perään nuuskamälli tai nikotiinipussi huuleen
Koululaisille ja opiskelijoille varmaan hammashoito on ilmaista edelleenkin.
Tosiasuahan on, että monet eivät koskaan ole päässeet julkiseen hammashoitoon, silloin, kun sitä olisi eniten tarvinnut. Itse en pysty odottamaan esim kolme kuukautta hammaslääkäriin pääsyä.
Päivystyskin on kymmenien kilsojen päässä eikä mulla ole autoa. Kahta eri julkista voisi käyttää ja koko päivä menisi käyntiin päivystyksessä.🤯
Mammuja tämä ei tietenkään koske. He saavat kultahampaat yksityiseltä ja Sipilä lupasi heille jopa talonsa. Kantiksen ei kannata äänestää kesKUSTAa
Jaaha. Linkki?