Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen hammashoito on seuraavana leikkuulistalla

Vierailija
06.04.2026 |

Keskustan kansanedustaja ehdottaa että julkisesta hammashoidosta leikataan ja jatkossa ihmiset käyvät yksityisessä hammashoidossa ja maksavat kustannukset itse. 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä minä olen aina hampaani hoidattanut, eikä se liian kallille tunnu, kun kerran vuodessa käy hammaslääkärillä ja suuhygienistillä. En muista, milloin olisi reikiä ollut ja olen jo 80-vuotias. 

Oletki niitä suuria ikäluokkia jotka saa ökyeläkkeen meiltä nuorilta varastamalla ja joille kannettiin kaikki valmiiksi. Me nuoret emme näitä etuja saa ikinä mitä te saitte.

Vierailija
22/22 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä minä olen aina hampaani hoidattanut, eikä se liian kallille tunnu, kun kerran vuodessa käy hammaslääkärillä ja suuhygienistillä. En muista, milloin olisi reikiä ollut ja olen jo 80-vuotias. 

Oletki niitä suuria ikäluokkia jotka saa ökyeläkkeen meiltä nuorilta varastamalla ja joille kannettiin kaikki valmiiksi. Me nuoret emme näitä etuja saa ikinä mitä te saitte.

Olen eri.

Tuo ikäpolvi pääosin rakensi nykyisen eläkejärjestelmän, ei saanut opiskeluunsa mitään muita tukia kuin valtion takaaman opintolainan. Tietääkseni suurin osa 2000-luvun opiskelijoista ei tarvinnut lainaa ollenkaan, vaan tuet kattoivat kaiken pakollisen opiskeluaikana. Nykynuoret saavat kaikenlaisia tukia, koko ajan, joista tuon ikäpolven nuoret eivät voineet edes haaveilla.

Ja nuo "ökyeläkkeet" niitä on vain todella harvalla ja ne on pääosin maksettu kuitenkin eläkerahastoihin. Valtion ja kuntien eläkkeensaajat ovat toki oma lukunsa, kuten myös se tosiasia, että valtion ja kuntien työntekijämäärät ovat räjähtäneet 1980-luvun jälkeen. 90-luvulla määrä oli liki puolet siitä mitä nyt, huolimatta siitä, että isoja osia valtion ja kuntien työntekijöistä on siirtynyt yhtiöittämisien kautta pois valtion ja kuntien listoilta. Ei eläkeläiset ole ongelma, ongelma on jatkuvasti paisuva julkinen sektori, jonka rahoittamiseen ei verovarat riitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi