Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempi, 83, myy kotiaan 5 000 eurolla, onneksi ehti maksaa 40000 euron asuntolainan

Vierailija
06.04.2026 |

83-vuotias Lempi Palviainen myy lähes 100-neliöistä kotiaan Ilomantsissa 5 000 eurolla, mutta kukaan ei ole käynyt edes katsomassa asuntoa.

Palviainen pudotti hinnan 18 000 eurosta nykyiseen, koska haluaa päästä asunnosta eroon eikä jättää sitä lastensa huoleksi.

Asuntomyyjä Jorma Voutilainen sanoo, että sote-palveluiden keskittäminen on pudottanut pikkukuntien asuntojen hinnat yli puoleen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011876419.html

Kommentit (392)

Vierailija
21/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan tehty paha virhe kun on rakennettu kerrostaloja ja rivitaloja joka niemeen ja notkoon. Syrjäseutujen tekohengitys on käynyt kalliiksi.

Jatkuu edelleen reittilentokoneet lentää tyhjinä verorahoilla buustattuna.

Vierailija
22/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota kukaan ostaisi edes 15 eurolla? Kerrostaloon keskelle ei mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on halpoja asuntoja.

Mutku mä haluun asuu Helsingissä, mulla on oikeus, mulle pitää antaa kämppä Helsingistä!

Palveluihin, harrastuksiin ja töihin 70km matka jos Joensuun pikkukaupungista edes töitä löytyy. Asunnon mikrosijainnista saattaa olla Ilomantsin kaupoillekin useita kilometrejä.

Vierailija
24/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi lahjoittaa kunnalle?

Vierailija
25/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempi toteaa, että kyllähän kaikilta se 5000 euroa rahaa löytyy. Onkohan näin? Kaikkein köyhimmiltä tuskin löytyy edes tonnia. 

Vierailija
26/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on Suomi ale menossa,sodan pelkoko.Asuntojen hinnat onkin ollut järkyttävät kun eurot mkksi muuttaa Mieluummin lähtisin maalle taloon kuin betonipunkkeriin hkiin.Suomi täyteen asukkaat,joka niemeen notkoon.Siitä se elämä virkistyisi yrityksiä,palveluita saataisi.Maalle muuttoa ei voi katua..Oma rauha tehdä kaikkea,kasvattaa itse ruoka.Miettikää sodan tulikin  mitkä ensiksi pommittavat.Tuhkakasa kaupungit.Toivotaan ettei sotia tule.Ruotsissa kunnostavat vanhat torpatkin mitä voi Sama Suomeen.Nyt elämme taantumaa josta nousu on mahdotonta.Paluu menneisyyteen edessä muutenkin..

Ihan oikeasti. Mikä osalla ihmisistä on ongelmana? Lukihäiriö? Tyhmyys? Eikö edes yritetä kirjoittaa oikein?

Edes naapurin trollit eivät saa näin surkeaa tekstiä aikaan.

Pyccån (piti kirjoittaa sielunmaisemaa) mutta ei niillä ole sielua. Pjortor käyttänyt taas kääntäjää

Vierailija
27/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan luokattoman huonoa journalismia Hesarilta, kun ei vaivauduta vastikkeista ja taloyhtiön remonteista mitään mainita. Nehän on sijainnin lisäksi ihan oleellisia kriteereitä asuntoa ostaessa.

Vierailija
28/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka elämäänsä kyllästynyt ostaisi tuon edes säälistä!!

Vierailija
29/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Ilomantsin 100 nelion asunnossa on tehty LVIS-remppa hiljattain, ja yhtiö ilmeisesti kohtuullisen hyvässä kunnossa, että  onhan tuo 5000€ Ilomantsissakin jo pilkkahinta. 

https://www.etuovi.com/kohde/x48488?haku=M2437245137

Että onkohan tässä iäkäs myyjä nyt ihan täysissä sielun voimissa?

Jos on joku kiinnostus asua Ilomantsissa ja mahdollisuus etätyöhön tai on eläkkeellä, niin olisihan tuossa nyt aika hyvä asunto tarjolla. 

Vierailija
30/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi lähti soitellen sotaan, niin kuin jatkosotakin. Hävittiin ja kalliiksi tuli.  Olisipa pysytty puolueettomina. Itä-Suomi kuivuu kasaan. Me kaikki kärsimme Ukrainan takia ja onko tästä ollut mitään hyötyä kenellekään. Paitsi aseiden valmistusteollisuudelle. 

Vierailija
31/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Ilomantsin 100 nelion asunnossa on tehty LVIS-remppa hiljattain, ja yhtiö ilmeisesti kohtuullisen hyvässä kunnossa, että  onhan tuo 5000€ Ilomantsissakin jo pilkkahinta. 

Jos ei mene tuollakaan rahalla kaupaksi, niin ei sitä kukaan halua riesakseen. Ja miksi kukaan haluaisi asua kerostalossa maaseudulla?

Vierailija
32/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku mä haluun asuu Helsingissä, mulla on oikeus, mulle pitää antaa kämppä Helsingistä!

Palveluihin, harrastuksiin ja töihin 70km matka jos Joensuun pikkukaupungista edes töitä löytyy. Asunnon mikrosijainnista saattaa olla Ilomantsin kaupoillekin useita kilometrejä.

Kun katsoi Etuoven ilmoituksen, niin lähin S-market löytyy 400 metrin päästä. Eli kyllä tuolla pärjäisi autotonkin.

Vierailija
33/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asunnon viidellä tonnilla ennemmin Iloilosta Filippiineiltä kuin Ilomantsista.

Vierailija
34/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi lähti soitellen sotaan, niin kuin jatkosotakin. Hävittiin ja kalliiksi tuli.  Olisipa pysytty puolueettomina. Itä-Suomi kuivuu kasaan. Me kaikki kärsimme Ukrainan takia ja onko tästä ollut mitään hyötyä kenellekään. Paitsi aseiden valmistusteollisuudelle. 

Haista Iigor paska, olette häviämässä sotanne ja sekös teitä sapettaa.

Vierailija
35/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuota asuntoa voisi vuokrata puoli-ilmaiseksi jollekulle, jos jää käsiin? 

Vastike on 400€/kk. Sen verran pitäisi vähintään pyytää vuokraa tai jää itse joka kuukausi tappiolle. Vuokra 400€/kk jossain Ilomantsissa ei ole puoli-ilmainen.

Lisäksi taloon voi tulla putkiremppaa ja muuta korjattavaa, jonka omistaja joutuu maksamaan.

Vierailija
36/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti kaikki myytävät asunnot olevan omistajien itsensä ilmoittamia. Yksikään välittäjä ei halua ottaa kun ei kukaan ole edes kiinnostunut.

Vierailija
37/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohde löytyi etuovesta. Käykääpäs katsomassa.  Sijainti Ilomantsin keskustassa, Putkirempat ok. 

Joku tässä mättää. Liian halpa jopa Ilomantsissa.

Vierailija
38/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin asunnon viidellä tonnilla ennemmin Iloilosta Filippiineiltä kuin Ilomantsista.

Niin, olisi edes lämmintä. Mitkä ovat muuten riskit ostaa oma kämppä Filippiineiltä tuohon hintaan??

Vierailija
39/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei mene tuollakaan rahalla kaupaksi, niin ei sitä kukaan halua riesakseen. Ja miksi kukaan haluaisi asua kerostalossa maaseudulla?

Asunto on hyvässä kunnossa, maaseudulla on rauhallista ja kerrostaloasujalla on samat edut kuin kaupungissakin eli ei tarvitse tehdä itse huolto- ja lumitöitä yms. toisin kuin omakotitalossa. Itse asuisin mieluusti vaikka tuolla jos minulle olisi maalla töitä. Ei ole, koska kaikki työpaikat on keskitetty muutamaan kaupunkiin omassa ammatissani.

T: M43

Vierailija
40/392 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa putkiremontti jo tehty ja koulut kilsan päässä.

Mutta mikä on erityisvastike?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi