Tänään Prismassa kaksi kakaraa huusi aivan kurkku suorana.
Olivat siis kärryissä molemmat ja huusivat ikään kuin kilpaa keskenään. Tai kiljumista se oikeastaan oli. Välillä äidit vähän yrittivät torua, että ei saa huutaa mutta eivät kakarat siitä välittäneet vasn huuto jatkui. Oikeasti! Jos ei kakarat osaa käyttäytyä kaupassa, niin sitten kakarat viedään pihalle! Tuolla vesisateessa voisi kummasti kiljumishalut vähentyä.
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako äiti syödä keittoa?
Kunhan ensin syöttää lapsensa
Kysymys on asetettu lapsille. He vastaavat.
Osaako sun taaperot kirjoittaa tai lukea?
20 vuotta sitten kiellettiin sotalelut syynä se että lapsista tulee väkivaltaisia, no nyt lasten tekemät raaat rikokset ovat lisääntyneet valtavasti, menikö ihan putkeen hommat ?
Mäkin meinasin tänään kiljua Prismassa. Siellä on niiiiin surkeat valikoimat!!!
KYLLÄ VAAN! NYT PUHUTAAN ASIAA!
Olette aivan oikeassa! Kyllä minun on sanottava, että maailmanmeno on mennyt aivan päälaelleen, jos tällaista peliä katsotaan sormien läpi! Ennen vanhaan ei tullut kuuloonkaan, että kauppaliikkeessä olisi pidetty tuollaista meteliä. Kauppa on pyhä paikka, missä asioidaan säädyllisesti, eikä mikään markkinatori tai villieläinten tarha!
KURIA SEN OLLA PITÄÄ!
Jos ei sana kuulu, niin silloin on vanhempien otettava luja ote ja talutettava ne naperot korvasta ulos! Ei se ole mikään pyyntö tai ehdotus, vaan se on käsky! Ja tuo teidän ehdotuksenne vesisateesta – se on juuri oikea lääke tuollaiseen kiukutteluun! Pieni vilvoittelu ulkoilmassa opettaa kummasti kunnioitusta sisätiloja ja muita ihmisiä kohtaan.
Mikä nykynuorisoa vaivaa?
Vanhemmilta puuttuu selkäranka: Nykyään vain hyssytellään ja pyydellään anteeksi omilta lapsiltaan. Se on häpeällistä!
Käytöstavat on unohdettu: Lapsen pitää tietää paikkansa ja olla hiljaa, kun aikuiset asioivat.
Yleinen järjestys kärsii: Kunnon kansalaisella on oikeus käydä ruokaostoksilla ilman, että tärykalvot puhkeavat kurittomien kakaroiden takia!
Minun aikanani ei olisi tarvinnut kahta kertaa sanoa. Isäpappa olisi katsonut kerran kulmien alta, ja se huuto olisi loppunut kuin seinään – tai sitten olisi menty pihalle ja katsottu, kuka se on isäntä talossa! Kyllä hävettää niiden äitien puolesta, kun eivät saa kuria aikaiseksi.
SIETÄISIVÄT SAADA KOIVUNIEMEN HERRAA KOKO SAKKI! Aivan oikein kirjoitettu, hyvä että joku vielä uskaltaa sanoa totuuden päin naamaa!
Vierailija kirjoitti:
No mikset kiljunut? Olisit saanut vielä seuraakin vartioista ja jatkaa kiljumista ulkona. Onhan karkkien huonoudesta kiljuminen ihan normaalia kakaraäideille... kas kun et meikeistä kiljuvat...
Vierailija kirjoitti:
Huono provo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä mikä on retorinen kysymys?
Odottelinkin jo jotain näsäviisastelua, ja sitähän täältä löytyy :D
Kysymyksen on aikoinaan esittänyt toimittaja Hanna Sumari, ruokailtuaan paikassa, missä kakarat tekivät olosta aika tukalan. Tuo kysymys kiteytti koko asian hänen fiksussa ja totuudenmukaisessa artikkelissaan. Hän on myös kolmen tyttären äiti ja nykyään varmaan myös isoäitikin, olettaisin, joten kokemusta on.
Mutta jos kolahtaa, niin näpäyttelyllähän siitä selviää ja saa fokuksen toisaalle itse pääasiasta.
Joku vastaa vielä tuolla aiemmin "Itke sitten", eli koko sivistyneistö paikalla...eipä ihmekään, ettei lapsetkaan tottele...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksen on aikoinaan esittänyt toimittaja Hanna Sumari, ruokailtuaan paikassa, missä kakarat tekivät olosta aika tukalan. Tuo kysymys kiteytti koko asian hänen fiksussa ja totuudenmukaisessa artikkelissaan. Hän on myös kolmen tyttären äiti ja nykyään varmaan myös isoäitikin, olettaisin, joten kokemusta on.
Mutta jos kolahtaa, niin näpäyttelyllähän siitä selviää ja saa fokuksen toisaalle itse pääasiasta.
Joku vastaa vielä tuolla aiemmin "Itke sitten", eli koko sivistyneistö paikalla...eipä ihmekään, ettei lapsetkaan tottele...
Se on kiva, että löytyy fiksuja äitejä, jotka mielestään osaavat kasvattaa lapset hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän, jos menisi jonkun kiljujan kotiin ja alkaisi täysillä kiljuminen. Mitäs sitten?
Taidan alkaa kiljumaan seuraavan kerran siellä kaupassa tälle kiljujalle ja vanhemmalle. Leikkiähän se vain olisi... tosin poliisit tulisivat paikalle...
Sanot vaan, että sulle on hyvin tärkeää saada näyttää tunteita ja purkaa taiteellista luovuutta...
Näinhän tätä hölmöä kädettömyyttä puolustellaan, kun ei kuria saada aikaiseksi, eikä uskalleta puuttua mihinkään epäkäytöksiin. Kouluistakin aikanaan siirretään vaivihkaa kiusatut raukat uuteen kouluun ja ympäristöön, kiusaaja ottaa vain uuden uhrin ja saa näin palkkionsa. Homma jatkuu siitä sitten eteen päin työpaikoille.
Sinulla ei taida olla huumorintajua?
Huumoriksi mä ainakin mielsin tuon hauskan esimerkin siitä, kuinka joku alkaisi itse kiljumaan sen lapsiperheen edessä.
Tämäpä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän, jos menisi jonkun kiljujan kotiin ja alkaisi täysillä kiljuminen. Mitäs sitten?
Taidan alkaa kiljumaan seuraavan kerran siellä kaupassa tälle kiljujalle ja vanhemmalle. Leikkiähän se vain olisi... tosin poliisit tulisivat paikalle...
Sanot vaan, että sulle on hyvin tärkeää saada näyttää tunteita ja purkaa taiteellista luovuutta...
Näinhän tätä hölmöä kädettömyyttä puolustellaan, kun ei kuria saada aikaiseksi, eikä uskalleta puuttua mihinkään epäkäytöksiin. Kouluistakin aikanaan siirretään vaivihkaa kiusatut raukat uuteen kouluun ja ympäristöön, kiusaaja ottaa vain uuden uhrin ja saa näin palkkionsa. Homma jatkuu siitä sitten eteen päin työpaikoille.
Sinulla ei taida olla huumorintajua?
Huumoriksi mä ainakin mielsin tuon hauskan esimerkin siitä, kuinka joku alkaisi itse kiljumaan sen lapsiperheen edessä.
Siinä til tok videossakaan ei ole mitään huumoria 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisistä oli kyse?
Ehkä kolme vuotiasta.
Ap
Eli ei mitään vauvoja vaan kasvatuksen puute.
Minä ajattelin, että ovatpa pieniä.
Ei noin pienet aina ole malli kansalaisia, kun ei sitä ole kaikki muutkaan.
Kyllä sitä aikuisen pitää sietää joskus lapsen huutoa.
Onhan se nyt kohtuutonta, että vanhemman pitää jättää ostokset kesken kaiken kauppaan ja lähteä viemään 3 vuotias pikkulapsi ulos, ettei jonkun aikuisen hermot ja päivä mene pilalle, kun joutuu hetken kuuntelemaan ihmistaimen huutoa.
Lapsilta ei siedetä mitään, mutta aikuiset saa sikailla ja hermostua joka asiasta.
Kyllä maailmaan lapsenkin ääntä mahtuu.
Joo, eikä mulla itsellä ole pikkulapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva, että löytyy fiksuja äitejä, jotka mielestään osaavat kasvattaa lapset hyvin...
Luulen ainakin itse onnistuneeni. Aikuinen tytär, jolla kohtalaisen hyvät ja kattavat opinnot, sekä mieleinen työpaikka. Käytöstavat kunniassa, ei tupakoi, ei pahemmin juokaan, makselee laskunsa ja elää ihmisiksi. Tulee toimeen omillaan. Siellä ne miehensä kanssa kesälomat veneilevät ja samoilevat luonnossa.
Meillä lämpimät ja kunnioittavat välit. Jouluperinne on syödä porukalla yhdessä. Ei valittamista.
Onnistui aikoinaan aina ihan hyvin sellainen "Kaupassa ei riehuta tai huudeta, muuten lähdetään heti kotiin ja karkkipäivä peruuntuu" -systeemi. Ja tietenkin leikeissä saa irrotella. Tyttö tajusi ja nyökkäsi, palkkioksi ostin joskus jotain pientä hyvääkin. Kavereita kävi kylässä, oli ihan pidetty ja tavallisen normaali lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ainakin itse onnistuneeni. Aikuinen tytär, jolla kohtalaisen hyvät ja kattavat opinnot, sekä mieleinen työpaikka. Käytöstavat kunniassa, ei tupakoi, ei pahemmin juokaan, makselee laskunsa ja elää ihmisiksi. Tulee toimeen omillaan. Siellä ne miehensä kanssa kesälomat veneilevät ja samoilevat luonnossa.
Meillä lämpimät ja kunnioittavat välit. Jouluperinne on syödä porukalla yhdessä. Ei valittamista.
Onnistui aikoinaan aina ihan hyvin sellainen "Kaupassa ei riehuta tai huudeta, muuten lähdetään heti kotiin ja karkkipäivä peruuntuu" -systeemi. Ja tietenkin leikeissä saa irrotella. Tyttö tajusi ja nyökkäsi, palkkioksi ostin joskus jotain pientä hyvääkin. Kavereita kävi kylässä, oli ihan pidetty ja tavallisen normaali lapsi.
Hienoa! Mutta aloituksessasi olisit voinut kertoa kaikki liirun laarumisi Sikke Sumareineen, koska luulen että minun lisäksi tuosta viestistä tuli sellainen käsitys, että joku marttyyriäiti kyselee saako hän syödä keittoa.? Mutta nyt toivon sinulle hyvät illanjatkot !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kolme vuotiasta.
Ap
Onhan se nyt kohtuutonta, että vanhemman pitää jättää ostokset kesken kaiken kauppaan ja lähteä viemään 3 vuotias pikkulapsi ulos, ettei jonkun aikuisen hermot ja päivä mene pilalle, kun joutuu hetken kuuntelemaan ihmistaimen huutoa.
Lapsilta ei siedetä mitään, mutta aikuiset saa sikailla ja hermostua joka asiasta.
Kaipa sitä jotain "huutoa" kestäisi, mutta ei KILJUNTAA, mistä keskustelussa oli kyse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Mutta aloituksessasi olisit voinut kertoa kaikki liirun laarumisi Sikke Sumareineen, koska luulen että minun lisäksi tuosta viestistä tuli sellainen käsitys, että joku marttyyriäiti kyselee saako hän syödä keittoa.? Mutta nyt toivon sinulle hyvät illanjatkot !
Kiitos samoin! Täällä on tuosta Sumarin keittoletkautuksesta paljon ollut puhetta eri keskusteluissa, ja se on kyllä kulkenut jo pitkään eräänlaisena meeminäkin jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kolme vuotiasta.
Ap
Tässä taitaa nyt olla kyse sellaisesta täysin tahallisesta kirkumissessiosta, jonka tunnistaa oikein hyvin. Sitä ei pidä sekoittaa tavalliseen lievään huuteluun.
Se yleensä alkaa mukulan pirullisella ja suunnitelmallisella katseella ja kun suu avautuu, tulee sieltä infernaalisen vihlovaa ja pitkäaikaista kirkumista, ja kovaan ääneen. Ja se käy ihan oikeasti korviin. Se ei siis ole sama asia, kuin lasten uhmakas kiukuttelu tai pieni itku, vaan helvetillinen ääni.
Kun lapsia on useampia kimpassa, he katsovat toisiaan ja alkavat kisata kenestä lähtee kovin ääni.
Ja tällaisen voi aivan varmasti kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vapaan kasvatuksen hedelmät ovat usein mätiä!
BINGO 🥳🎉🥳🎉
Vierailija kirjoitti:
Minkä värisistä oli kyse ?
Lapsista?
Ihan vaaleita olivat, joskin naama taisi jo vähän siitä kiljumisesta punoittaa. Ei täällä meillä päin kovin paljoa muun värisiä näy.
Ap
Itke sitten!