Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun elämä on pelkkää piileskelyä

Vierailija
05.04.2026 |

Inhoan ihmisiä niin paljon, että pyrin liikkumaan ulkona vain harvoin ja silloinkin niin, ettei minua nähtäisi. Tästä on tullut elämäntapa. Vähäiset voimani kuluvat niihin hetkiin, kun vastukset on pakko kohdata (esim. auton katsastus, auton huolto, joku välttämätön asiointikäynti, lääkäri/hammaslääkäri, kodin remontti mikä on pakko tehdä jne.) Näiden jälkeen toivun (s.o. yritän toipua) viikoista  -  kuukausiin. Viime pääsiäisenä sattui yksi juttu, ja huomaan, että olen vasta nyt pääsemässä siitä jaloilleni. Tietysti vuoden mittaan on tullut eteen paljon muutakin riesaa.

En pidä tätä minään mt-ongelmana, koska olen ihan ok itsekseni, eikä minulla ole mitään vaikeuksia elää itsenäistä, tyydyttävää elämää niin kauan kuIn siihen ei tarvi sotkea muita ihmisiä. Ihmisistä ei ole kuin harmia -  tämän on elämä minulle opettanut. Kaikki välttämättömät ihmiskontaktini liittyvät ikäviin asioihin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, aloituksen luettuani luulin ensin, että kaipaat jonkinlaista vertaistukea tai kenties neuvoa tilanteeseesi samoin kokevilta. Sitten seurasin ketjua, ja sain kuvan, että taidat olla itse tilanteesi kanssa ihan sujut ja tyytyväinen, et tarvitse välttämättä siihen muutosta.

Onko siis niin, että kaipaisit vain hetken juttuseuraa nyt? 

Vierailija
42/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, en ihmettele. Uskovana tiedän että suurin osa ihmisistä on läpeensä pahoja, turmeltuneita Jumalanpilkkajia. Tulos näkyy tälläkin palstalla.

Aika ikävä ihmiskäsitys sulla ja vaikutat hieman negatiiviselta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, en ihmettele. Uskovana tiedän että suurin osa ihmisistä on läpeensä pahoja, turmeltuneita Jumalanpilkkajia. Tulos näkyy tälläkin palstalla.

Ihmiset eivät ole pelkästään pahoja tai hyviä, vaan jotain siltä väliltä.

Vierailija
44/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole pelkästään pahoja tai hyviä, vaan jotain siltä väliltä.

Ja aivan kaikki täyttävät tämän saman määreen. Myöskin tuon ensimmäisen viestin uskovainen kirjoittaja.

Vierailija
45/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misantropia on ihan hyvä valinta.

Vierailija
46/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus kirjan suomalaisista erakoista. Eräs Lappiin asettunut erakko totesi jotenkin, että haluan pitää ihmisistä, ja siksi olen heidän kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. 

Vierailija
47/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaita kommentoijia täällä. Älä välitä ap

Ankea ihminen saa yleensä osakseen ankeaa kohtelua. Sille on varmaan ihan oikea syy miten on ajautunut tuollaiseksi.

Ap kertoi ketjussa, että hänellä on diagnoosi:

AI:   F84.5 on ICD-10-tautiluokituksen mukainen koodi Aspergerin oireyhtymälle, joka kuuluu laaja-alaisiin kehityshäiriöihin (autismikirjo). Se ilmenee sosiaalisen vuorovaikutuksen vaikeuksina sekä kapeina, toistuvina kiinnostuksen kohteina, mutta kielellinen ja kognitiivinen kehitys on yleensä normaalia. 

-Eli aivot ohjelmoitu eritavoin, niin että sosiaaliset tilanteet ovat oikeasti vaikeita. Ei ole oma valinta. Syntymässä saatu.

Vierailija
48/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus kirjan suomalaisista erakoista. Eräs Lappiin asettunut erakko totesi jotenkin, että haluan pitää ihmisistä, ja siksi olen heidän kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. 

Kauan sitten eräs kirkon lähettinä toiminut nainen lausui: minusta tuli ra sis ti vasta sitten, kun olin töissä ulkomaan lähetyskohteessa.

Hänen ruusunpunaiset lasinsa muuttuivat realistisen kirkkaiksi, ja hän näki kaiken selvästi. Miten "niitä" ei voinut mitenkään rakastaa, jotka olivatkin uhka omalle ja muiden (lähinnä naisten) hengelle, terveydelle ja omaisuudelle. Ihminen on ihmiselle susi. Sori sudet!

Vierailija
49/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F 60.1, mutta tämän ilmeisesti jo tiedät.

Ei ole vaan F84.5

Ap

Mikä arvo tää edes mahtaa olla?  Rasvaprosenttiko?  Siis fat?

Vierailija
50/50 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sitten eräs kirkon lähettinä toiminut nainen lausui: minusta tuli ra sis ti vasta sitten, kun olin töissä ulkomaan lähetyskohteessa.

Hänen ruusunpunaiset lasinsa muuttuivat realistisen kirkkaiksi, ja hän näki kaiken selvästi. Miten "niitä" ei voinut mitenkään rakastaa, jotka olivatkin uhka omalle ja muiden (lähinnä naisten) hengelle, terveydelle ja omaisuudelle. Ihminen on ihmiselle susi. Sori sudet!

Samoin käynyt mullekin että ennen ei ollut mitään mielipidettä tulleista mutta kun muutin  sellaiseen lähiöön missä näitä on suuri osa, niin jopa alkoi mielipide kehittymään. 

Jokainen voi itse kuvitella mielessään millainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi