Mun elämä on pelkkää piileskelyä
Inhoan ihmisiä niin paljon, että pyrin liikkumaan ulkona vain harvoin ja silloinkin niin, ettei minua nähtäisi. Tästä on tullut elämäntapa. Vähäiset voimani kuluvat niihin hetkiin, kun vastukset on pakko kohdata (esim. auton katsastus, auton huolto, joku välttämätön asiointikäynti, lääkäri/hammaslääkäri, kodin remontti mikä on pakko tehdä jne.) Näiden jälkeen toivun (s.o. yritän toipua) viikoista - kuukausiin. Viime pääsiäisenä sattui yksi juttu, ja huomaan, että olen vasta nyt pääsemässä siitä jaloilleni. Tietysti vuoden mittaan on tullut eteen paljon muutakin riesaa.
En pidä tätä minään mt-ongelmana, koska olen ihan ok itsekseni, eikä minulla ole mitään vaikeuksia elää itsenäistä, tyydyttävää elämää niin kauan kuIn siihen ei tarvi sotkea muita ihmisiä. Ihmisistä ei ole kuin harmia - tämän on elämä minulle opettanut. Kaikki välttämättömät ihmiskontaktini liittyvät ikäviin asioihin.
Kommentit (50)
Kuitenkin haet huomiota ihmisiltä täällä?
No jatkat sitten noin. Mikä on ongelmasi?
F 60.1, mutta tämän ilmeisesti jo tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Niinno, jos sillä eioo ketään kenelle avautua näistä tuntemuksista tms. Ihan normaalia jakaa vähän tuntemuksia/ajatuksia. Niinhän sinäkin teet jos sinulla on jotain kavereita, tuttavia, muita läheisiä. jos ei ole, niin tämähän on oiva tapa
Kyllähän tuo mt-ongelmaksi luokiteltaisiin. Taidat tulkita kaikki ihmiset uhkaaviksi.
Vierailija kirjoitti:
No jatkat sitten noin. Mikä on ongelmasi?
Niin jatkankin.
Ongelmani on muut ihmiset.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä kirjoitat tänne?
Miksi ei saisi hakea vertaustukea muilta asioista, jotka askarruttaa? Lue jotain muuta palstaa, jos täällä on pelkkiä tylsiä aiheita sinulle.
-eri
Mites toi työssä käynti??
Miten sen hoidat?
Itsekin koen ns. normaalin elämän kuorimittavana
Vierailija kirjoitti:
Ei vauvapalstalle kirjoittelua lasketa sosiaaliseksi kontaktiksi. Itsekin tänne välillä kirjoittelen, vaikken muuten ole ihmisten kanssa missään tekemisissä. Ei sitä tarvitse selitellä.
Ensin sanot että inhoat ihmisiä, mutta heti tuleekin ilmi että kyse olikin ihan vaan häpeästä ja pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta.
Kaipaat kuitenkin vertaistukea inhoamiltasi ihmisiltä. Hieman ristiriitaista.
Anna kun arvaan, me muut maksetaan elämisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinno, jos sillä eioo ketään kenelle avautua näistä tuntemuksista tms. Ihan normaalia jakaa vähän tuntemuksia/ajatuksia. Niinhän sinäkin teet jos sinulla on jotain kavereita, tuttavia, muita läheisiä. jos ei ole, niin tämähän on oiva tapa
Kiitti sulle. Arvostan tämmöistä toisen puhetorvena oloa.
En itse jaksa puuttua, koska, no ihmiset 👎🏻
Ap
Niin, sinä olet uhri ja elämä on vaikeaa koska kaikki muut ihmiset ovat niin kauheita. 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi hakea vertaustukea muilta asioista, jotka askarruttaa? Lue jotain muuta palstaa, jos täällä on pelkkiä tylsiä aiheita sinulle.
-eri
Saa toki, mutta se on aika hölmöä, kun on sanonut että niistä vertaisista on pelkkää harmia.
Ihme sekopää.