Mun elämä on pelkkää piileskelyä
Inhoan ihmisiä niin paljon, että pyrin liikkumaan ulkona vain harvoin ja silloinkin niin, ettei minua nähtäisi. Tästä on tullut elämäntapa. Vähäiset voimani kuluvat niihin hetkiin, kun vastukset on pakko kohdata (esim. auton katsastus, auton huolto, joku välttämätön asiointikäynti, lääkäri/hammaslääkäri, kodin remontti mikä on pakko tehdä jne.) Näiden jälkeen toivun (s.o. yritän toipua) viikoista - kuukausiin. Viime pääsiäisenä sattui yksi juttu, ja huomaan, että olen vasta nyt pääsemässä siitä jaloilleni. Tietysti vuoden mittaan on tullut eteen paljon muutakin riesaa.
En pidä tätä minään mt-ongelmana, koska olen ihan ok itsekseni, eikä minulla ole mitään vaikeuksia elää itsenäistä, tyydyttävää elämää niin kauan kuIn siihen ei tarvi sotkea muita ihmisiä. Ihmisistä ei ole kuin harmia - tämän on elämä minulle opettanut. Kaikki välttämättömät ihmiskontaktini liittyvät ikäviin asioihin.
Kommentit (50)
Vihaan myös suurinta osaa tuntemattomia, aina tiellä ja jotain melua tai häiriötä. Rakastan kyllä läheisiä ja tietysti osaan käyttäytyä ja hoitaa asiani, olen vain erakkoluonne. Minkäs teet. Tällaisille ihmisille pitää antaa elää omanlaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jatkat sitten noin. Mikä on ongelmasi?
Niin jatkankin.
Ongelmani on muut ihmiset.
Ap
Ongelmasi on 100% korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan myös suurinta osaa tuntemattomia, aina tiellä ja jotain melua tai häiriötä. Rakastan kyllä läheisiä ja tietysti osaan käyttäytyä ja hoitaa asiani, olen vain erakkoluonne. Minkäs teet. Tällaisille ihmisille pitää antaa elää omanlaista elämää.
Minäpä vihaan erakoita. Aina naama mutrussa ja käyttäytyvät epämääräisesti. Pysyisivät poissa silmistäni. Mutta hei, suvaitse näkemykseni mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Mites toi työssä käynti??
Miten sen hoidat?
Työssäkäynti on tässä tapauksessa 404.
Sairaita kommentoijia täällä. Älä välitä ap
Taas joku asennetrolli kylvämässä vihamielistä asennetta tänne vastaamalla ilkeilemällä. Mutta hyvää kevättä sinullekin <3. Olet sinäkin kaiketi ihminen.
Hyvää jatkoa ap:lle. Itse olen sosiaalinen erakko. Väsyn vaan aika äkkiä, jos joudun olemaan ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
F 60.1, mutta tämän ilmeisesti jo tiedät.
Ei ole vaan F84.5
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensin sanot että inhoat ihmisiä, mutta heti tuleekin ilmi että kyse olikin ihan vaan häpeästä ja pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta.
Heh. Tyypillistä ihmistulkintaa, ja pieleen menee kuten aina.
En koe häpeää kuin kaltaisistasi; miten tyhmä voitkaan olla etkä edes tajua sitä itse! 🤦🏻
En pelkää ihmisiä sen enempää kuin sosiaalisia tilanteitakaan. Luepa uudelleen aloitusviestini ensimmäinen verbi; se ei ole pelkään vaan inhoan!
Vierailija kirjoitti:
Taas joku asennetrolli kylvämässä vihamielistä asennetta tänne vastaamalla ilkeilemällä. Mutta hyvää kevättä sinullekin <3. Olet sinäkin kaiketi ihminen.
Hyvää jatkoa ap:lle. Itse olen sosiaalinen erakko. Väsyn vaan aika äkkiä, jos joudun olemaan ihmisten ilmoilla.
Kiitän toivotuksistasi. Samoin sinulle hyvää elämää, sosiaalinen erakko!
Ap
Vierailija kirjoitti:
F 60.1, mutta tämän ilmeisesti jo tiedät.
Mikä diagnoosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen hoidat?
Totta töriset. Elantoni ei ole kiinni ansiotyöstä.
Ap
Kyllä se on mielenterveysongelma, sosiaalisten tilanteitten pelko tai muu vastaava kammo.
Älä sinä muiden katseista välitä, laulaa Jenni Vartiainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä kirjoitat tänne?
Miksi ei saisi hakea vertaustukea muilta asioista, jotka askarruttaa? Lue jotain muuta palstaa, jos täällä on pelkkiä tylsiä aiheita sinulle.
-eri
Miksi haet vertaistukea ihmisiltä? Sinähän inhoat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo mt-ongelmaksi luokiteltaisiin. Taidat tulkita kaikki ihmiset uhkaaviksi.
Liika vauva-palstailu muodostaa vääristyneen ihmiskäsityksen kun täälä osa on kovasti hyökkääviä kommentteineen. Alkaa lähes odottamaan että kohtelu olisi samaa live-elämässä missä suurin osa on kuitenkin ihan normaaleita ihmisiä.
AP, en ihmettele. Uskovana tiedän että suurin osa ihmisistä on läpeensä pahoja, turmeltuneita Jumalanpilkkajia. Tulos näkyy tälläkin palstalla.
Ihan normaalia. Nykyään vain kaikkeen pitää löytää diagnoosi.
Kaltaisiasi on ollut Suomessa aina ja paljon. Ylisosiaalinen tekopirteys on verrattain uusi juttu kulttuurissamme.
Vierailija kirjoitti:
Sairaita kommentoijia täällä. Älä välitä ap
Ankea ihminen saa yleensä osakseen ankeaa kohtelua. Sille on varmaan ihan oikea syy miten on ajautunut tuollaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sen hoidat?
Totta töriset. Elantoni ei ole kiinni ansiotyöstä.
Ap
Ihan pumminako päätoimisesti siipeilet?
Tuo on jo säälittävyyden huipennus.