Hei, nainen! Muista varautua hoitamaan iäkkäät vanhempasi ja appivanhempasi.
Ja muista myös tehdä paljon lapsia, että saadaan uusia veronmaksajia. Muistathan kuitenkin myös käydä töissä täysiaikaisesti. Ja pidä kuitenkin huolta myös itsestäsi, ettet rupsahda ja mies jätä.
Terveisin, hallitus
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Naiset on tehneet tuota vuosikausia, eikö jossain välissä voisi olla miestenkin vuoro?
Älä nyt, miehet sentään käy töissä. Missä välissä ne ehtisi/s
Ei kiitos, en todellakaan hoida yhtään ketään. Mieheni vanhemmat ei ole millään tavalla mun ongelmani, hoitakoot jos haluaa, asumaankin saa ottaa kunhan ilmoittaa ajoissa jotta pääsen ulos samalla oven avauksella kun tulevat sisään. Omat on kuolleet kauan sitten joten eivät hoitajia kaipaile ja eläessään heidät hoiti laitos, en minä.
Mä hoidin äidin, isä on nyt siskoni vastuulla. Ei tosin hoida kovin hyvin, mutta asia ei kuulu mulle. En mennyt koskaan naimisiin, joten appivanhempia mulla ei ole koskaan ollut.
Kaksi lasta olen tehnyt, keski-ikäisiä jo molemmat. Töitäkin tehnyt, eka kesätyö jo 13-vuotiaana. Olen säästänyt ja sijoittanut. Pelkästään 2,5 vuoden ajan kulutusta vähentämällä ja ylimääräisiä säästämällä jättäydyin pois työelämästä 11 kk ennen eläkeikää. Mulle sopii paremmin kuin hyvin 1960-luvun elintaso.
Lapset jo tehty ja kasvatettu aikuisiksi. Isä kuoli kun olin 14v, iäkästä äitiä autettiin kotipalvelun kanssa yhteistyössä, on jo palvelukodissa. -perintöä odotellessa-
Olen kuin teflonpannu, ei tartu tuo karsta.
Aapee juttu on niin, että olen ainoa lapsi. Kuka hoitaa mun vanhemmat? -Jani
Ps. Mun puolisolla Juhalla sama tilanne
Turha on ihmetellä, miksi syntyvyys laskee, kun naisia vaaditaan tekemään kaikki hoivatyö ilmaiseksi. Ensin synnytät ja kasvatat lapset, sitten hoidat omat vanhemmat hautaan, ja lopuksi hoidat oman miehesi hautaan. Lopulta kuolet yksin. Tää on ihan loistava "elämän tarkoitus" kun saat olla ilmainen kotiorja. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ne sisarukset hoitaa, jotka asuu samalla paikkakunnalla 😄
Perintö kuitenkin kelpaa?
Perinnönkö takia vanhempiasi autat?
Vanhojen vanhempien lapsina meillä on ollut se etu, että molempien vanhemmat ovat kuolleet ollessamme nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs on paljon kateellisia, köyhiä trolleja linjoilla. He eivät itse saa perintöä, mutta yrittävät kiivaasti kertoa muille ihmisille miten muiden tulisi käsitellä omaa perintöään.
Taas yksi hyvä syy pysyä sinkkuna. Moni sinkkumies on gold digger, joka haluaa naiselta rahat.
Joo, köyhä mies haluaa kontrolloida naisia kenellä on rahaa. Mies sanoo: "Jos nainen ei hoida vanhempiaan, hän ei ansaitse perintöä."
Selvä. Minä en hoida vanhempia. Jos vanhemmat jättävät minut perinnöttömäksi, niin so what? Teen töitä, maksan oman elämiseni ja pysyn sinkkuna. Se köyhä mies (työtön incel) voi keskittyä hoitamaan omia vanhempiaan. Tai vaikka kouluttautua itse vanhustenhoitajaksi ja MENNÄ TÖIHIN. 😉
Sanoiko se, että tää homma kuuluu naisille?
Ja kyllä, on hyvä, että ei jätetä iäkkäitä vanhempia pelkästään hoivakoneiston armoille.
Vierailija kirjoitti:
Hei nainen. Varaudu siihen, ettei kukaan huolehdi sinusta kun vanhenet.
Näin se menee minulla. Hoidin vanhemmat, mutta itse saan kupsahtaa rauhassa kotiini, eikä kukaan osaa ajoissa kysellä perään. Perheettömälle sinkulle sukupuoleen katsomatta voi käydä niin.
Hups, unohdin! Sama pää kesät talvet...
Vierailija kirjoitti:
Turha on ihmetellä, miksi syntyvyys laskee, kun naisia vaaditaan tekemään kaikki hoivatyö ilmaiseksi. Ensin synnytät ja kasvatat lapset, sitten hoidat omat vanhemmat hautaan, ja lopuksi hoidat oman miehesi hautaan. Lopulta kuolet yksin. Tää on ihan loistava "elämän tarkoitus" kun saat olla ilmainen kotiorja. 🤣
Siinä välissä teet täyden uran "kutsumusammattia". Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivaa työksesi pikkupalkalla ja hoivaa vapaa-ajallasi ilmaiseksi. Siinä varma kaava, millä pilata elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kutsumusammatti on seksityö (lyhyt työaika, hyvät tulot) niin sitten voisin harkita auttavani jotain vanhusta (sukulainen) kotitöissä jos hän maksaa siitä tuntipalkkaa pimeästi käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kutsumusammatti on seksityö (lyhyt työaika, hyvät tulot) niin sitten voisin harkita auttavani jotain vanhusta (sukulainen) kotitöissä jos hän maksaa siitä tuntipalkkaa pimeästi käteisenä.
Kaikkihan täällä seksityötä tekee 🙄
Huolehdin kyllä omat vanhempani. Olen koittanut kovasti miettiä, kuinka sen käytännössä toteutan. Äiti ei halua mihinkään pahamaineiseen Esperiin vanhana, joten pitää todennäköisesti maksaa sille kotiin palveluita.
Mutta mies saa huolehtia omistaan, ne ovat onneksi vielä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on tehneet tuota vuosikausia, eikö jossain välissä voisi olla miestenkin vuoro?
Älä nyt, miehet sentään käy töissä. Missä välissä ne ehtisi/s
Eli kun nainen käy töissä, niin ei tarvitse hoitaa? Jessss
En pysty nostamaan mitään painavaa. Nostolaitteen pitäisi olla liikuteltava. Monen ihmisen suvun pitäisi tulla vanhusten avuksi. Autojaan ei ole kaikilla saati rahaa.