Hei, nainen! Muista varautua hoitamaan iäkkäät vanhempasi ja appivanhempasi.
Ja muista myös tehdä paljon lapsia, että saadaan uusia veronmaksajia. Muistathan kuitenkin myös käydä töissä täysiaikaisesti. Ja pidä kuitenkin huolta myös itsestäsi, ettet rupsahda ja mies jätä.
Terveisin, hallitus
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ne sisarukset hoitaa, jotka asuu samalla paikkakunnalla 😄
Perintö kuitenkin kelpaa?
Tottakai kelpaa, jos annetaan. Mutta itse en ala tappelemaan, jos ei anneta sen takia, ettei ole hoitanut.
Miksi minun pitäisi hoitaa appivanhempiani sen sijaan että mieheni hoitaa omat vanhempansa?
Molemmat vanhemmat ja appivanhemmat ovat jo kuolleet. Lapsia on tehty ja asuvat lähellä. Työt on tehty ja olemme työeläkkeellä. Emme tule koskaan jättämään toisiamme. Olemme yhdessä kunnes kuolema erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sisarukset saattavat asua satojen kilometrien päässä.
Puolet asuu samalla paikkakunnalla, pari kilsan pääs 😃
Vierailija kirjoitti:
Sellaisesta ei onneksi oo vaaraa 😎
Elossa on enää yksi vanhus, appivanhemmat kuolivat ensin ja sitten toinen vanhemmistani. Leskestä huolehtii kotihoidon ohella sisareni, joka asuu 3 km päässä. Toimii myös edunvalvojana. Käyn toki säännöllisesti (matkaa useita satoja kilometrejä) ja autan paperiasioissa. Saa antaa lahjoituksia sisarelleni palkkioksi, en ole perintöä vailla. Pääasia, että hoidetaan hyvin ja että elämisen laatu on sellainen kuin se nykytilassa voi parhaimmillaan olla.
Toinen vanhempi jo kuollut, toista tarvittaessa autetaan veljen kanssa. Appivanhempia ei mulla ole enkä sellaisia omien lastensa puolesta hoitaisikaan. Lapsia en tee. Miestä ei ole. Töihin haluaisin vielä takaisin, mutta huonolta näyttää pitkäaikaissairaana ja -työttömänä.
Miksi vitussa?
Mulla on äiti ja miehensä hengissä. Sisko asuu onneksi samalla paikkakunnalla kun he.
Isäni taas oli vanhetessaan enemmän mun vastuulla koska asuttii samassa kaupungissa.
Paljo lähti tulevia ongelmia kun erottiin exmieheni kanssa. Nyt hänen vanhempiensa tulevat ongelmat ovat hänen ja veljensä vastuullaan.
Hänen vanhemmat ovat lisäksi vaativia, ja exä nyt ei ole koskaan oikeastaan jaksanut heidän kanssaan.
Onneksi välit meni exän vanhempiin kun erottiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitussa?
Olisko kätevämpää 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mulla on äiti ja miehensä hengissä. Sisko asuu onneksi samalla paikkakunnalla kun he.
Isäni taas oli vanhetessaan enemmän mun vastuulla koska asuttii samassa kaupungissa.
Paljo lähti tulevia ongelmia kun erottiin exmieheni kanssa. Nyt hänen vanhempiensa tulevat ongelmat ovat hänen ja veljensä vastuullaan.
Hänen vanhemmat ovat lisäksi vaativia, ja exä nyt ei ole koskaan oikeastaan jaksanut heidän kanssaan.
Onneksi välit meni exän vanhempiin kun erottiin.
Saattaa käydä kuten viestissä numero yhdeksän.
Toki. He siirtävät sitten reaaliajassa eläkerahojaan minulle. Muuten ei tule kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kelpaa, jos annetaan. Mutta itse en ala tappelemaan, jos ei anneta sen takia, ettei ole hoitanut.
Siinä tapauksessa sinun täytyy kieltäytyä perinnöstä, jos et halua perintöä/ riitaa siitä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa sinun täytyy kieltäytyä perinnöstä, jos et halua perintöä/ riitaa siitä 😁
He heh! Monikohan näistä kieltäytyisi? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta helvetissä se kelpaa 🙄
Olen naimaton eli ei appivanhempia. Omilla vanhemmilla syöpädiagnoosit ennen 70 vuoden ikää. Perinnönjako alkaa siis nopeammin kuin mitä luulin. Vanhemmat menevät saattohoidon kautta hautaan. Ei tarvitse edes vanhainkotiin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun/jos kieltäytyy ko tapauksessa perinnöstä perintö meneekin sitten niille sisaruksilla, jotka ehkä sen paremmin ansaitsevat. Ja jos pelkää perintöriitoja ja nostaa kädet ylös suosittelen perinnöstä luopumista . Ha haa 🤣
Myös kannattaa totuttautua elämään runsaalla paastoamisella, koska appivanhemmilla ei ole enää varaa antaa sinun köyhälle perheellesi raha-avustusta ja jatkossa maksat myös vanhempiesi ruoat, joita hoidat.