Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa?

Vierailija
05.04.2026 |

Jos "hyvän perheen" aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa, mitä ajattelet? 

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistivanhempiin katkaistaan välit.  

Harvoin molemmat on narsisteja, mutta se joka on, niin siihen katkaistaan välit. Nykynuoret on viisaita. 

😂 Vauvalaiset luulevat olevansa oikeita ihmisiä tekemään narsistidiagnoosin. Vanhaa kunnon huutista. 😂😂😂😂 

Vierailija
82/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on toinen vanhempi sanonut, että hän soittaa minulle kuulumisiaan. Joskus kun kumminkin soitin hänelle, hän oli melkein persiiseen ammuttu ja tuohtui, että ei hän nyt kerkeä puhumaan, on muuta tekemistä ja että kyllä hän itse sitten soittaa. Toinen vanhempi taas ei ole vuosiin halunnut olla tekemisissä kanssani siten, että ottaisi yhteyttä tai halusi minun ottavan yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistivanhempiin katkaistaan välit.  

Harvoin molemmat on narsisteja, mutta se joka on, niin siihen katkaistaan välit. Nykynuoret on viisaita. 

😂 Vauvalaiset luulevat olevansa oikeita ihmisiä tekemään narsistidiagnoosin. Vanhaa kunnon huutista. 😂😂😂😂 

Jos vanhempaansa yhteyttä ottaessaan tai vanhemman itse ottaessa yhteyttä, saa lähinnä sellainen haisevan liejuämpärin niskaansa katkeroituneelta vanhemmalta, niin soittaako sille vanhenmalle? 

Vierailija
84/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roolileikkiä. Minun nyt täytyy näytellä tässä teatterissa mukana vaikka haluaisin höylätä ranteitani auki yksinäni jossain yksiössä, koska olen syntynyt tällaiseen perheeseen, jossa ollaan yhtä suurta perhettä. Luepa vaikka tätä palstaa joulunaikoihin, kuinka moni haluaisi esim viettää sitä joulua oman perheen kanssa, mutta on pakotettu menemään sinne ”anoppilaan”.

Minulle sopisi oikein hyvin ettei tarvitsisi järjestää joulua 12-17 hengelle joka vuosi mutta jo marraskuussa alkaa kysely että onhan joulu meillä kuten aina. Päinvastoin tuntuu siltä että mieluummin säästävät omat rahansa ja energiansa joulunviettoon eikä sen valmisteluihin

ei ed

Joku muu järjestää. Jos ei järjestä, niin voi voi sitten. Miksi pitää viettää jotain massajouluja? 

Vierailija
85/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvin sanottu, kiitos kirjoittajalle. 

En ikinä olisi tekemisissä äitini luonteisen ihmisen  kanssa, jos hän olisi naapuri tai entinen työkaveri. Toki naapurit tai ( entiset ) työkaverit ei ikinä hauku ja ilkeile minulle aina nähdessämme . Miksi oi miksi siedän sitä äidiltäni ? En viitsi enää välejäkään poikki laittaa, kun äiti 86 v.

Vierailija
86/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa ei lainaustoiminto taaskaan toiminut. Yritin siis vastata aiempaan kommenttiin: Olisitteko tekemissä vanhempienne luontaisten ihmisten kanssa, jos he olisivat entisiä työkavereita.

Vierailija
87/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se kiinnostaisi minua ja miksi siitä pitäisi jotakin ajatella?

Vierailija
88/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, kuinka minua ärsytti nuorena, kun oma isä soitti ja uteli kuulumisia.

Vierailija
89/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Mitäpä se mun päätäni rassais? 

Vierailija
90/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ns ohjat käsissä, kyselee kuulumisia, soittaa, varaa lomamatkat, järjestää mökki viikonloppuja, kutsuu lapsuudenkotiin, eli on se aktiivisin toimija.

Aa no sitten en ole päsmäröijä.

Laitan wa ryhmään haluaako joku tulla syömään. Keskenään sopivat viikonlopun ja ilmoittavat meille

Toki jos ei viikkoon pariin kuulu mitään saatan laittaa viestin: Mitä kuuluu? Kysymme näin myös ystävien kesken tai ikääntyneiltä vanhemmilta, se on vain huolenpitoa. 

Mökkireissuja ei tarvitse meidän varailla - nytkin miniä varasi lentoliput kesälle ja tarkisti vain että olemme paikalla. Tosin meillä ei ole lentoja itsellä vielä

Vierailija
91/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat päivittäin/viikoittain yhteydessä, tavataan usein ja lomaillaan yhdessä.

Aloite tulee 8/10 heiltä:) 

Vierailija
92/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on hyvä, jos ovat elossa.

Vierailija
93/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia erilleen kasvamista. Kysytään näin: Olisitko vapaa-ajalla yhteyksissä vanhempiesi kaltaisiin ihmisiin, jos he eivät olisi vanhempiasi vaan esim. työkavereita?

Kysytään näin:

Rakastatko vilpittömästi työkavereitasi ja kannat heistä huolta kuten he ovat sinusta kantaneet (vai ovatko??)

Pikkuisen eri juttu. Tosin mulla on kyllä niin hyviä työkavereitakin että ovat olleet elämässä vuosikymmeniä työpaikan vaihdon jälkeenkin. Muttei sentään voi verrata rakkaisiin lapsiin tai vanhempiin

Vierailija
94/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu järjestää. Jos ei järjestä, niin voi voi sitten. Miksi pitää viettää jotain massajouluja

Koska viihtyy yhdessä?

Näitä tapaamisia isolla porukalla on kyllä pitkin vuotta

Vierailija
95/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Miksi hänen tulisi olla pakolla yhteyksissä. Ehkä heillä on sellainen tyyli. 

Vierailija
96/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia syitä tiedän lähipiiristäni, itse lopetin yhteydenpidon kun ainut elossa oleva vanhempi totesi, ettei tarvitse olla yhteydessä jatkuvasti - häiritsin ilmeisti kun soitin viikottain. Lopetin yhteydenpidon ja olen saanut 2 puhelinsoittoa 30 vuoden aikana. Nekin vain ilmoituksena muiden lähisukulaisten kuollessa

Vierailija
97/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen. Ei heillä ole mitään riitoja tai välirikkoja. Aikuiset elävät omaa elämäänsä ja se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän