Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa?

Vierailija
05.04.2026 |

Jos "hyvän perheen" aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa, mitä ajattelet? 

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempiinsa. 

Vierailija
2/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän tietää kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista!

Omat lapset ovat päivittäin/viikoittain yhteydessä, tavataan usein ja lomaillaan yhdessä

Vierailija
4/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole herännyt öisin hiestä märkänä miettimään tapaako joku vanhempaansa tai ei. 

Vierailija
5/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Mitä muutakaan?

Vierailija
6/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Jos alle 25, niin ajattelen, että on itsenäistymässä. Tämän ikäinen ottaa yhteyttä vain, kun tarvitsee jotain. 

Jos vanhempi, niin ajattelen, että emotionaalinen yhteys vanhempiin katkennut.

Vierailija
7/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista!

Omat lapset ovat päivittäin/viikoittain yhteydessä, tavataan usein ja lomaillaan yhdessä

Super ahdistava ajatuskin. 

Vierailija
8/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistivanhempiin katkaistaan välit.  

Vierailija
9/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista!

Mua jotenkin säälittää nämä perheet, joissa vanhemmat kuljettaa perässään vielä aikuisia lapsiaankin. Jään aina miettimään kummat siinä on alisteisessa asemassa, kuka esim päättäänyt lomakohteen, maksaako vanhemmat kaiken, jne. 

Vierailija
10/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että lapsen tai vanhemman pitäisi tehdä enemmän yhteyden eteen? Onko jompikumpi syypää? Voiko olla hyvää syytä?

Vierailija
11/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista!

Mua jotenkin säälittää nämä perheet, joissa vanhemmat kuljettaa perässään vielä aikuisia lapsiaankin. Jään aina miettimään kummat siinä on alisteisessa asemassa, kuka esim päättäänyt lomakohteen, maksaako vanhemmat kaiken, jne. 

Viimeksi kun oltiin lomalennolla, mummi kantoi sitä huutavaa toukkaa koko lennon ajan. 

Vierailija
12/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistivanhempiin katkaistaan välit.  

Harvoin molemmat on narsisteja, mutta se joka on, niin siihen katkaistaan välit. Nykynuoret on viisaita. 

Vierailija
13/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että aika paljon meni pieleen ennenkuin niin tapahtui. Olen se lapsi. Välit katkesivat yli 40v:na. 

#6/7 on oikeassa.

Vierailija
14/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että lapsen tai vanhemman pitäisi tehdä enemmän yhteyden eteen? Onko jompikumpi syypää? Voiko olla hyvää syytä?

Kummankin. Syyllisten etsiminen on vähän toksista ja turhaa. 

Hyvää syytä hyvän perheen sisällä, no jos se nuori aikuinen on juuri itsenäistymässä, niin repii napanuoraa irti? 

Vierailija
15/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista!

Kummat näistä on niitä narsisteja? Vanhemmat vai lapset? 

Vierailija
16/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, taitaa olla aikuista lasta kaltoinkohdeltu silloin kun hän oli avuton lapsi ja riippuvainen vanhemmistaan. Minun lapsuudessani ainakin piiska viuhui vähän turhan tiuhaan tahtiin ja henkinen pahoinpitely oli päivittäistä. Omien lasten synnyttyä on omat lapsuudentraumat nousseet pintaan ja yhteys on katkennut vanhempiini. Aina kun aikuinen lapsi katkaisee yhteyden tai edes vetäytyy ja yhteydenpito vähenee on taustasyy vanhempien käytös lapsuudessa. Se ei ole kiittämättömyyttä tai muuta jolla vanhemmat yrittävät syyllistää, vaan keino suojella viimeinkin itseään.

Vierailija
17/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista!

Kummat näistä on niitä narsisteja? Vanhemmat vai lapset? 

Vanhemmat. Näkevät vieläkin lapsensa itsensä jatkeena.

Vierailija
18/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun veljeni ei pitänyt yhteyttä vanhempiimme. En syytä siitä vanhempia, vaan veli itse on vähän erityinen. Jos olisi nuori, saisi varmaan jonkin dignoosin. Hän ei vain kiinnity toisiin ihmisiin, ainoastaan tekniikkaan. Ammatinvalintanakin on koodari.

Vierailija
19/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä perheen musta lammas olisin yhteydessä henkilöihin, joiden mielestä olin täysin vääränlainen?

Vierailija
20/97 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katkaissut välit alkoholin vuoksi, joten se tulee ekana mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän