Mitä ajattelet, jos aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa?
Jos "hyvän perheen" aikuinen lapsi ei ole yhteydessä vanhempiensa, mitä ajattelet?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista!
Omat lapset ovat päivittäin/viikoittain yhteydessä, tavataan usein ja lomaillaan yhdessä
Mua jotenkin säälittää nämä perheet, joissa vanhemmat kuljettaa perässään vielä aikuisia lapsiaankin. Jään aina miettimään kummat siinä on alisteisessa asemassa, kuka esim päättäänyt lomakohteen, maksaako vanhemmat kaiken, jne.
Kummat näistä on niitä narsisteja? Vanhemmat vai lapset?
Oman tuttuni kohdalla, lapsi. Tämä on 32v ja ei ole vielä päivääkään ollut esim töissä ja äiti maksaa edelleen lähes kaiken.
Mieheni lapsi katkaisi välit, kun mies ei lähtenyt takaajaksi asuntolainaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Mitä muutakaan?
Ajatteletko, että lapsen tai vanhemman pitäisi tehdä enemmän yhteyden eteen? Onko jompikumpi syypää? Voiko olla hyvää syytä?
Kummankin. Syyllisten etsiminen on vähän toksista ja turhaa.
Hyvää syytä hyvän perheen sisällä, no jos se nuori aikuinen on juuri itsenäistymässä, niin repii napanuoraa irti?
Niin, kyllä välejä pitää ylläpitää, vaikka vanhempi aina haukkuu sekä lapsensa, tämän lapset, puolison ja sisarukset. Ei etsitään syyllistä, vaikka vanhempi lyö lastensa lapsia. On siinä varmasti ollut syytä niissä lapsissakin. Näin siis meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista!
Omat lapset ovat päivittäin/viikoittain yhteydessä, tavataan usein ja lomaillaan yhdessä
Mua jotenkin säälittää nämä perheet, joissa vanhemmat kuljettaa perässään vielä aikuisia lapsiaankin. Jään aina miettimään kummat siinä on alisteisessa asemassa, kuka esim päättäänyt lomakohteen, maksaako vanhemmat kaiken, jne.
Kummat näistä on niitä narsisteja? Vanhemmat vai lapset?
Oman tuttuni kohdalla, lapsi. Tämä on 32v ja ei ole vielä päivääkään ollut esim töissä ja äiti maksaa edelleen lähes kaiken.
Äiti mahdollistaa syystä tai toisesta tuon tilanteen jatkumisen.
Eroperhe ja toinen vanhemmista mustamaalannut toista ja saanut aikuisen lapsen puolelleen!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että tämä on totuus eikä vaan se mitä sinulle on kerrottu.
Surullista!
Super ahdistava ajatuskin.
Mitä ahdistavaa rakastavissa väleissä vanhempien+lasten+lastenlasten tai sisarusten välillä on?
Kuopus (24) asuu yksin, on juuri muuttamassa uuteen kaupunkiin ja työhön ja purkaa intoaan ja jännitystään perheryhmään. Sisarukset ovat auttaneet muuton ensivaiheessa. Me vanhemmat olemme nyt kauempana joten päivittää tilannetta.
Muiden kanssa jutellan työmatkoista, mökin hankinnasta, lastenlasten jutuista, säästä ja vaikka siitä mitä herkkua,tehdään kun seuraavan kerran tapaamme. Vapaaehtoisesti:)
Meidän ystäväpiireissä tällaiset välit ja yhteydenpito on ihan normaalia kaikilla
Ajattelen, että tähän välien katkaisuun löytyy kyllä syy, jota me muut emme tiedä. Se niin ihana Irja tai hauska Heikki on voinut olla hynäksikäyttäjä, alistaja, narsisti, alkoholisti tai mutä vaan ja on hienoa että edes aikuisena lapsi voi irrottautua tilanteesta ja elää omaa elämää.
Hassua, kuinka vanhempia vain syyllisestään.
Minusta tuntuu, että välienkatkaisu menee perhekunnittain. Lapset oppivat omilta vanhemmiltaan, kuinka toimitaan, kun toiseen suututaan.
Eräs sukulaiseni katkaisi minuun välit, koska perinnönjaossa sanoin hänelle, että älä puutu asiaan, joka ei sinulle kuulu. Samainen henkilö katkaisi välit siskoonsa, koska yh-sisko ei jaksanut hoitaa vanhempiansa yhtä paljon kuin hän.
Nyt kuulin, että hänen lapsensa on katkaissut välit häneensä. Koska lapsi ei tykännyt, kun äiti sanoi, että älä puutu minun asioihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lapsi oli kolmen kun me tavattiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että tähän välien katkaisuun löytyy kyllä syy, jota me muut emme tiedä. Se niin ihana Irja tai hauska Heikki on voinut olla hynäksikäyttäjä, alistaja, narsisti, alkoholisti tai mutä vaan ja on hienoa että edes aikuisena lapsi voi irrottautua tilanteesta ja elää omaa elämää.
Ja siinä lapsessa ei ole koskaan mitään vikaa ja syytä?
YHTEYKSIÄ ON PIDETTY 1X KUUAUDESSA. SOITTO TAI JOSKUS TAVATAAN LOUNAALLA.
Mua jotenkin säälittää nämä perheet, joissa vanhemmat kuljettaa perässään vielä aikuisia lapsiaankin. Jään aina miettimään kummat siinä on alisteisessa asemassa, kuka esim päättäänyt lomakohteen, maksaako vanhemmat kaiken, jne
Ei roikoteta eikä vaadita.
Ihan kuule vapaaehtoisesti varasivat 2 viikon lennot meidän etelänkotiin kuten muinakin vuosina. Emme maksaneet lippuja, heillä on isommat tulot. Osallistuvat tietenkin kuluihin.
Aina ovat tervetulleita, saisivat lomilla omien ystäviensäkin kanssa siellä mutta lastenlapset tietty haluavat tavata myös meidät.
Kukaan ei ole alisteisessa asemassa, älä huoli:) Lomailevat myös miniän (iäkkäämpien) vanhempien kanssa heidän mökillään, pitävät huolta näistä ja auttavat mökin hommissa.
Olen sitä mieltä, että ehkä 70 prosentissa syy voi olla vanhempien, mutta kyllä lapsetkin osaavat vetää hernettä nenäänsä ilman todellista syytä. Minun veljeni aikoinaan katkaisi välit isäämme sen takia, ettei tykännyt tämän monologeista eikä jaksanut kuunnella niitä. No, en minäkään, mutta vaihdoin keskustelunaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Surullista!
Super ahdistava ajatuskin.
Mitä ahdistavaa rakastavissa väleissä vanhempien+lasten+lastenlasten tai sisarusten välillä on?
Kuopus (24) asuu yksin, on juuri muuttamassa uuteen kaupunkiin ja työhön ja purkaa intoaan ja jännitystään perheryhmään. Sisarukset ovat auttaneet muuton ensivaiheessa. Me vanhemmat olemme nyt kauempana joten päivittää tilannetta.
Muiden kanssa jutellan työmatkoista, mökin hankinnasta, lastenlasten jutuista, säästä ja vaikka siitä mitä herkkua,tehdään kun seuraavan kerran tapaamme. Vapaaehtoisesti:)
Meidän ystäväpiireissä tällaiset välit ja yhteydenpito on ihan normaalia kaikilla
Roolileikkiä. Minun nyt täytyy näytellä tässä teatterissa mukana vaikka haluaisin höylätä ranteitani auki yksinäni jossain yksiössä, koska olen syntynyt tällaiseen perheeseen, jossa ollaan yhtä suurta perhettä. Luepa vaikka tätä palstaa joulunaikoihin, kuinka moni haluaisi esim viettää sitä joulua oman perheen kanssa, mutta on pakotettu menemään sinne ”anoppilaan”.
Olen vähentänyt yhteydenpitoa. On vain liian raskasta käydä heillä. Saan koko ajan kuulla mitä hienoa sisareni on tehnyt mutta minun pienetkin virheet nostetaan tapetille. Minulta saatetaan kysyä asioita joista en halua puhua ja tätä jatketaan vaikka pyydän lopettamaan. Sitten asia meneekin niin, että mä olen ollut ilkeä, kun olen vastannut lopulta epäystävällisesti tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Mitä muutakaan?
Ajatteletko, että lapsen tai vanhemman pitäisi tehdä enemmän yhteyden eteen? Onko jompikumpi syypää? Voiko olla hyvää syytä?
Jos kumpikaan ei yhteyttä kaipaa niin ei kai sitä tarvitse yrittää.
Mutta ajattelen, että eivät ole siis yhtään kiintyneitä toisiinsa. Syitä en arvaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lapsi oli kolmen kun me tavattiin.
Miten 3-vuotias voi ottaa asuntolainaa?? Vai olitte kolmistaan? Siinäkin näit vain sen tilanteen etkä sitä mitä on taustalla ja aiemmin tapahtunut. Tulkintasi on muutoinkin hyvin puolueellinen. Mistäs muuten tiedät onko mies sinulle rehellinen noin muutoin.
Vanhemmat v i t t u i l l e e t riittävästi,eivätkä auttaneet taloudellisesti..siinä syy..