Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettääkö työtön kaikki tuet jos lähtee 3kk kaukomaille?

Vierailija
04.04.2026 |

Minulla olisi ehkä tilaisuus kun perhettäni asuu ausseisssa. Saisin olla siellä viisumeilla 3 kuukautta. Hän avustaisi myös lennoissa kun ei olla nähty 5 vuoteen. Ottaisitko riskin?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen just ulkomailla ja sain tapaamisajan. Palaan jo suomeen ens viikolla mutta en tiedä miten jos oisin ollut kauemmin. Työkkäri tuskin tekee videotapaamisia, soittoaika kai onnistuisi

Multa aina kysytään, tulenko paikan päälle tapaamiseen vai puhelintapaaminen. Vika on järjestynyt aina ilman mitään mutinoita. 

Vierailija
82/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika havassa tapauksessa työkkäri järjestää mitään kasvokkaistapaamisia. Lähinnä ne on niille, joilla on jotain tuen tarvetta. Minä olen ollut kohta 5v työttömänä enkä ole kertaakaan käynyt työkkärissä paikanpäällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika havassa tapauksessa työkkäri järjestää mitään kasvokkaistapaamisia. Lähinnä ne on niille, joilla on jotain tuen tarvetta. Minä olen ollut kohta 5v työttömänä enkä ole kertaakaan käynyt työkkärissä paikanpäällä. 

Ite olen 33v ja joudun käydä n.

2-3kk välein. Epäreilua?

Vierailija
84/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3kk välein. Epäreilua?

Sinulla on tuen tarvetta, koska sinulle on vielä realististista työllistyä. Näin 58v iässä ei enää ole niin antavat olla rauhassa. Soittavat kyllä 3kk välein tarkistaakseen, että olen vielä elossa :D

Vierailija
85/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et siirrä kirjojasi ulkomaille, niin ei vaikuta mihinkään.

Työttömälläkin on ihmisoikeudet kuten muillakin ihmisillä, vaikka hallituksemme niin kovin muuta haluaisikin.

Todellakin vaikuttaa. Kela tulkitsee yli 6 kk ulkomailla oleskelun pysyväksi. Seuraa vaikka joitakin ulkosuomalaisten ryhmiä, moni on tippunut Kelan piiristä, vaikka verot pitää maksaa edelleen Suomeen. Sitten kun tiput Kelasta, myös pankit voivat kieltäytyä antamasta enää pankkipalveluja ja sulkevat tilin. Pankit näkevät ulkomailla olon myös siitä, että korttiasi on käytetty vain ulkomailla. Mutta kun olet noinkin lähellä, vain Virossa, niin miksi et käy välillä Suomessa? 

Mitä sinä horiset? Viimeksi kun olin ulkomailla, työskentelin sairaanhoitajana Ruotsissa. Kesän jälkeen aloitan työt Norjassa.

Joka tapauksessa, aloittaja saa aivan kaikessa rauhassa mennä Australiaan tapaamaan sukulaisiaan Missään hän ei kertonut olevansa siellä yli 6 kk.

Ja tämä oma viestinikin kertoo karua kieltä Suomesta. 

En tee, enkä tule tekemään päivääkään töitä sairaanhoitajana Suomessa.

Sen sijaan työskentelen siellä missä osaamistani arvostetaan. Se arvostus näkyy henkilöstömitoituksessa, palkassa ja ilmapiirissä, joka ymmärtää työn tärkeyden.

Mutta ei teillä ole hätää. Kokoomus on tilannut ulkomailta halpatyövoim...hoitajia.

Vierailija
86/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3kk välein. Epäreilua?

Sinulla on tuen tarvetta, koska sinulle on vielä realististista työllistyä. Näin 58v iässä ei enää ole niin antavat olla rauhassa. Soittavat kyllä 3kk välein tarkistaakseen, että olen vielä elossa :D

Niin kai mutta enpä mäkään tänikäisenä saa töitä :(

Vierailija
87/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3kk välein. Epäreilua?

Montako vuotta olet hakenut? Jos alle 10 niin toivoa on vielä. 

Vierailija
88/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3kk välein. Epäreilua?

1.5 vuotta :D

Vierailija
89/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näistä jutuista ilmenee se, että kelan tuet on turhia menoeriä veronmaksajille.

Vierailija
90/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä. Tekee varmasti hyvää päästä pois tästä ilmapiiristä.

Minä voisin olla niinkin vttuuntunut, että jäisin pidemmäksikin aikaa. Jos tulisi kyselyitä, niin sanoisin odottavani niitä Orpon lupaamia 100 000 työpaikkaa.

Jos noin räikeän iso valhe ei ole niin justiinsa edes ministeritasolla, niin miten yhden työttömän pikku lipsahdus voi olla paha juttu?

Vierailija
91/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-3kk välein. Epäreilua?

1.5 vuotta :D

Niin vähän. Et tiedä työttömyydestä vielä mitään :D

Vierailija
92/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näistä jutuista ilmenee se, että kelan tuet on turhia menoeriä veronmaksajille.

Varmasti näin Riikka. Varmasti näin.

Sun kannattaa julkaista uusi kuva, jossa hymyillen lupaat lisää leikkauksia.

Lapsiperheköyhyys on jo lisääntynyt. Miksipä se ei voisi lisääntyä vielä enemmän?

Vierailija
93/93 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Virossa hintataso laskenut?

Tiedän useamman virolaisen, jotka on muuttaneet viime vuosina Suomeen, koska energia on kallista ja hintataso lähellä Suomea, mutta palkat paljon huonommat