Menettääkö työtön kaikki tuet jos lähtee 3kk kaukomaille?
Minulla olisi ehkä tilaisuus kun perhettäni asuu ausseisssa. Saisin olla siellä viisumeilla 3 kuukautta. Hän avustaisi myös lennoissa kun ei olla nähty 5 vuoteen. Ottaisitko riskin?
Kommentit (93)
Minä olen asunut kohta 6kk Tallinnan liepeillä. Virallinen osoitteeni on äitini luona Helsingissä. Työkkäristä soittavat 3kk välein. Muuta konktaktia ei sinne ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menetä, kun ei ole niin pöljä että menee hölisemään matkastaan työkkärintädille.
Voi sen kertoa. Jopa kannattaa kertoa, niin eivät laita siihen matkan ajaksi mitään toimistolla käyntejä.
Ehkä tämä pätee vain silloin, kun on hakemassa työtä jostakin EU-maasta. Vaikka Espanjasta.
Eikö kysymys koskenut kaukomatkoja? Jengi kiistelee täällä Espanjan matkoista tai Keihäsmatkojen pakettimatkoista Kanarialle. Ne eivät ole kaukomatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on sallittu työttömänä ollessa. Osta paluulippu flexinä, niin että päivämääriä saa muuttaa. Varaudu myös, että jos tulee kutsu työhaastatteluun tai toimistolle, niin pystyt matkustamaan Suomeen pikaisesti. Silloin tuossa ei pitäisi olla mitään riskiä.
Kuka on niin pöljä, että lentää Suomeen toiselta puolelta maapalloa jonkun työkkäritapaamisen takia? Aina voi keksiä jonkun uskottavan syyn ja siirtää tapaamista. Sanoo vaikka sopineensa työhaastattelun juuri siihen aikaan. Menee varmasti läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä Kela tietää, missä olet? Kaikki toiminta on netissä nykyään. Onhan noita työttömiä ukkoja, jotka lymyävät työttöminä Pattaylla jatkuvasti ja nostavat korvauksia. Youyube täynnä juttuja.
No eikös nykyään tuu herkemmin tapaamisaikoja? Mä ainakin joudun ravata 2kk välein
Ei tule, en oo käynyt vuosiin.
Eikö kysymys koskenut kaukomatkoja? Jengi kiistelee täällä Espanjan matkoista tai Keihäsmatkojen pakettimatkoista Kanarialle. Ne eivät ole kaukomatkoja.
999
Ihan kaikenlainen matkustaminen on sallittua työttömänä. Ei työtön ole vanki ja Suomessa on perustuslaillinen oikeus mm. liikkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menetä, kun ei ole niin pöljä että menee hölisemään matkastaan työkkärintädille.
Voi sen kertoa. Jopa kannattaa kertoa, niin eivät laita siihen matkan ajaksi mitään toimistolla käyntejä.
Ei todellakaan kannatta kertoa. Lätkäisevät kiusallaaan pakollisen kasvokkaintapaamisen loman ajalle ja karenssi napsuu jos et mene paikalle.
Olen kertonut. Ollaan pidetty puhelintapaamisia ja ollaan sovittu soittoaika niin, ettei satu keskelle yötä aikaeron vuoksi. On kyllä tosi harmi jos sinulla on tuollainen virkailija, joka kiusaa tahallaan tuolla tavalla. Minulla on mukava ja järkevä.
Olen kertonut. Ollaan pidetty puhelintapaamisia ja ollaan sovittu soittoaika niin, ettei satu keskelle yötä aikaeron vuoksi. On kyllä tosi harmi jos sinulla on tuollainen virkailija, joka kiusaa tahallaan tuolla tavalla. Minulla on mukava ja järkevä.
Se, että kommentoin täällä työkkäriä ei tarkoita, että olen sen asiakas. Miksi täällä aina oletetaan, että jokainen puhuu omasta tilanteestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen on sallittu työttömänä ollessa. Osta paluulippu flexinä, niin että päivämääriä saa muuttaa. Varaudu myös, että jos tulee kutsu työhaastatteluun tai toimistolle, niin pystyt matkustamaan Suomeen pikaisesti. Silloin tuossa ei pitäisi olla mitään riskiä.
Kuka on niin pöljä, että lentää Suomeen toiselta puolelta maapalloa jonkun työkkäritapaamisen takia? Aina voi keksiä jonkun uskottavan syyn ja siirtää tapaamista. Sanoo vaikka sopineensa työhaastattelun juuri siihen aikaan. Menee varmasti läpi.
Joo, voi siirtää, mutta jos sitä siirretään vaikka seuraavalle päivälle tai seuraavalle viikolle, ja ulkomailla on tarkoitus olla 3 kuukautta, niin paljon vähemmällä minusta pääsee kun kertoo, että on käymässä ulkomailla ja kysyy että sopisiko puhelintapaaminen. Ei sitä oikein yli kuukaudella voi siirtää sen takia että on juuri silloin tärkeä meno.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kommentoin täällä työkkäriä ei tarkoita, että olen sen asiakas. Miksi täällä aina oletetaan, että jokainen puhuu omasta tilanteestaan?
Miksi kommentoit asiaan, josta sinulla ei ole kokemusta? Miksi oletat, että työkkärin virkailijat tahallaan kiusaavat asiakkaita?
Oletko alle 30? Miten olisi working holiday siellä ausseissa? Kai siellä vielä on jotain hanttihommia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut kohta 6kk Tallinnan liepeillä. Virallinen osoitteeni on äitini luona Helsingissä. Työkkäristä soittavat 3kk välein. Muuta konktaktia ei sinne ole.
Jos olet yli 6 kk, niin tiput Kelan piiristä ja sitten loppuu tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voi siirtää, mutta jos sitä siirretään vaikka seuraavalle päivälle tai seuraavalle viikolle, ja ulkomailla on tarkoitus olla 3 kuukautta, niin paljon vähemmällä minusta pääsee kun kertoo, että on käymässä ulkomailla ja kysyy että sopisiko puhelintapaaminen. Ei sitä oikein yli kuukaudella voi siirtää sen takia että on juuri silloin tärkeä meno.
Järjestelykysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet yli 6 kk, niin tiput Kelan piiristä ja sitten loppuu tuet.
Ei lopu, koska virallisesti asun Suomessa. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alle 30? Miten olisi working holiday siellä ausseissa? Kai siellä vielä on jotain hanttihommia.
Täytyy keskeyttää työnhaku, jos tekee working holidayn.
Jos et siirrä kirjojasi ulkomaille, niin ei vaikuta mihinkään.
Työttömälläkin on ihmisoikeudet kuten muillakin ihmisillä, vaikka hallituksemme niin kovin muuta haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinne pääsee takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit asiaan, josta sinulla ei ole kokemusta? Miksi oletat, että työkkärin virkailijat tahallaan kiusaavat asiakkaita?
Se, etten itse juuri nyt ole työkkärin asiakas, ei tarkoita, ettei minulla voisi olla kokemusta asiasta. Vaikka sinulla ei ole perhettä eikä ystäviä, meillä muilla on. Ja ihan omasta kokemuksestakin voin kertoa, että osa työkkärin tädeistä on suoraan sanottuna k'sipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee, mutta edessä on karenssi, koska olet ollut Suomen työmarkkinoiden tavoittamattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssin kautta pääsee takaisin.