Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kissan jättää 1,5 vuorokaudeksi yksin kotiin?

Vierailija
04.04.2026 |

Miten paljon pitää jättää ruokaa? Ettei kissa syö heti kaikkea?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule jättää yksin, tai jos pakko jättää yksin, niin laita sille seuraksi radio soimaan aina päiväksi. Kissat tykkäävät kuunnella musiikkia.

Vierailija
22/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt kun olen ajanut tyttären luo toiselle paikkakunnalle. Vuorokausi on aikalailla maximi, sitä pidempi aika vaatii kissalle hoitajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ja todennäköisesti pärjää hyvin. Itse aina mietin, että entä jos jotain sattuu?  Kissa jää esim. jumiin jonnekin?

Mihin jäisi jumiin, jos ei normaalistikaan jää? Ei kissat hirveästi yksinään riehu.

Vierailija
24/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausi korkeintaan, sitten pitäisi jonkun käydä katsomassa. 

Vierailija
25/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ketään, joka voisi käydä katsomassa että kissalla on kaikki hyvin?

Suositus taitaa olla, että yli 24 tunniksi ei jätetä kissaa yksin.

Suosituksia riittää kyllä.

Vierailija
26/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin kissa pärjäsi viikonlopun yksin. Kissa oli sellainen ettei tykännyt jos kissahoitaja tuli kotiin kun me ei oltu siellä. Sähisi ja murisi vaan. 

Vierailija
27/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi. Pärjäähän se vaikka 1,5v ulkonakin.

Vierailija
28/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tää on se suurin ero kissan ja koiran omistuksessa. Kissan voi jättää vuorokaudeksi kotiin, koiralle täytyy aina löytää hoitaja tai hoitopaikka. Kissa ei vuorokauden yksinolosta vielä kärsi. Koira ei osaa annostella syömisiään ja sen täytyy päästä ulos tarpeilleen  

Kissalle ruokakupit täyteen, märkäruokaa toiseen kuppiin ja hiekkalaatikot puhtaiksi 

Vierailija
29/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla ei ole mitään väliä, joten sen kun jätät.

Vierailija
30/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki taitaa määrittää, että kerran vuorokaudessa pitää tarkastaa vointi. Ei taida olla sen tarkemmin tuota kerrottu. 

Mulla on valvontakamera, jolla seuraan mitä kotona tapahtuu. Jos on tekeillä jotain, mihin pitää puuttua, niin soitan naapurille, että voisko hän käydä jos en itse pääse. Kerran piti soittaa kun en nähnyt kissaa pitkiin aikoihin kamerassa. Kissa oli silloin vanhus ja pelkäsin että jos on sattunut jotain. Kissa löytyi nukkumassa saunanlauteilla. Oli hölmistynyt naapurin nähdessään. Naapuri jäi vähäksi aikaa kissan seuraksi.

Vierailija
31/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä, jos on kovin läheisriippuvainen. Jotkut ovat.

Vierailija
32/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa osaa säädellä syömistään. Ei ole yhtä tyh mä kuin koira, joka ahmii kaiken ja syövät jopa paskaa.

Tuo koiran paskan syönti johtuu koiran  laiminlyönnistä eli sinusta. Kun pidät koirasi nälkäkuoleman reunalla.  Tai ruoka on sopimaton, siis ruoka tulee puolisulamattomana paskalla käydessään. koiran  niin hivenaine/vitamiini, mineraali puoli ei ole tasapainossa. Siis anna tarpeeksi hyvälaatuista ruokaa. Vaihda ruoka merkkiä  tai vaihda tuoreruokaan. Keinoja on monia myös sinun valinta on yksi niistä.

Vierailija
33/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ketään, joka voisi käydä katsomassa että kissalla on kaikki hyvin?

Suositus taitaa olla, että yli 24 tunniksi ei jätetä kissaa yksin.

Suosituksia riittää kyllä.

Ja noita suosituksia tulee kokoajan lisää.

Vierailija
34/34 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi. Kahdeksan tuntia on nykyään maksimisuositus. Etkö saa kissalle hoitajaa?

Näin, joku luotettava käymään ja ruokkiin, ei tarttis olla eläimiä, jossei tollaisesta kykene huolehtimaan.