Voiko kissan jättää 1,5 vuorokaudeksi yksin kotiin?
Miten paljon pitää jättää ruokaa? Ettei kissa syö heti kaikkea?
Kommentit (22)
Mä jätän välillä, tosin näitä on kaksi, pitävät toisilleen seuraa.
Pari vesikuppia siltä varalta että toinen kaatuu, pari kupillista raksuja (meillä syövät ad lib muutenkin). Märkis lähtiessä, niin on hyvää mieli 🙂
Olen jättänyt. Yhdelle kissalle 2-3 hiekkalaatikkoa. 4 vesi kuppia joista 2 isoja. 2 täpötäyttä raksukippoa ja kaikki gongit täyteen nappuloita ja nameja. Iso märkä ruoka ja jäädytetty märkä ruoka viereen sulamaan. Yksi valo ja radio hiljaiselle. Kisu oli ihan tyytyväinen ja ruokaa oli jäljellä kun palattiin.
Hiukan on liian pitkä aika, saattaa kokea jättämiseksi ja luottamus on mennyt
En jättäisi. Kahdeksan tuntia on nykyään maksimisuositus. Etkö saa kissalle hoitajaa?
Noin pitkäksi aikaa yksin jättäminen aiheuttaa kissalle turvattomuutta. Ei pitäisi jättää yön yli yksin.
Periaatteessa ja todennäköisesti pärjää hyvin. Itse aina mietin, että entä jos jotain sattuu? Kissa jää esim. jumiin jonnekin?
Eikö ole ketään, joka voisi käydä katsomassa että kissalla on kaikki hyvin?
Suositus taitaa olla, että yli 24 tunniksi ei jätetä kissaa yksin.
Tietysti, ei kissa edes tarvitse ihmistä mihinkään, eikä sitä kiinnosta kuinka kauan olet poissa, jos ruokaa on. Laitat vaan raksuja muutaman kilon ja vettä, niin pärjää vaikka viikon.
Kyllä voi, kissat pärjää kun on ruokaa ja hiekkalaatikko. Ne ovat hyvin itsenäisiä.
Joo ja lotossa on 8 oikein , kysy mitenkä keiskityslerissä ruoka ja nestepuoli hoitui.Soita niille vaikka se mustankissan tango lalaalaaaaaa..
On tuo vähän pitkä aika. Kyllä kissa varmaan pärjää, jos jätät ruokaa ja vettä, mutta olisi hyvä, jos joku voisi käydä katsomassa välillä, että kaikki on hyvin. Meidän kissa ei juurikaan syönyt, kun oli yksin kotona. Paha mieli, niin ei ruoka maistu.
Jätin kolmet ruoka-annokset eri puolille taloa ja paljon vesikuppeja vähän sinne sun tänne. Kissa tykkäsi täysmaidosta ja nimenomaan laktoosittomasta, mutta teki siitä aina viiliä. Josten sitäkin oli viiliintymässä muutama kuppi. Lisäksi laitoin radion hiljaiselle yhteen huoneeseen, koska kissa tykkäsi kuunnella radiota. Kolmet hiekat latasin, onneksi osasi tehdä ihan hiekkavatiin. Näin mentiin 48 tuntia kun oli pakko olla töissä. Tosin mieltä kissa osoitti kun en tullut kahtena iltana kotiin.
Kissa osaa säädellä syömistään. Ei ole yhtä tyh mä kuin koira, joka ahmii kaiken ja syövät jopa paskaa.
Varaudu siihen, että on loukkaantunut kun tulet kotiin. Se pitää sulle mykkäkoulua pari päivää. Sapuskaa ja juotavaa pitää olla kupeissa riittävästi. En ite kyllä jättäs jos kukaan ei kävisi kurkkaamassa tilannetta.
Vettä!