Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra aikoo viedä leskeneläkkeen, joka on täysin turha jäänne sotavuosilta

Vierailija
04.04.2026 |

Suomi tarvitsee rohkeita leikkauksia jotta pääsemme pinnalle!

Kommentit (293)

Vierailija
201/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos somalimies kuolee vaimo ja lapset saa Somaliassa elatuksen . 

Vierailija
202/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko YK TUKIA VEROTTAA ENEMMÄN ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

UkriEvakot saa monia tukia sotatuki ja muu tuki yk tuki samoin somalit vaikka heillä on oma maa asua . 

Vierailija
204/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko eläkkeensä testamentata esim.lapsilleen sitten? Kenelle ne palkasta viedyt rahat sitten menevät?

Voiko eläkkeensä testamentata esim.lapsilleen sitten? Kenelle ne palkasta viedyt rahat sitten menevät?

Ei voi testamentata kenellekään. 

Jos ei ole puolisoa, rahat jäävät eläkeyhtiön kassaan.

Mies kosi minua, kun olin 49 vee.

Olimme olleet 10 vuotta avopari.

Hän sanoi, että eläke mieluummin vaimolle, jos hän kuolee minua ennen.

Olin hänen omahoitajansa myöhemmin. 

En hakenut omaishoidontukea tukea Kelasta

Saan leskeneläkettä 600€/kk

Lasketaan edesmenneen puolison eläketulot plus omat eläketulot

Itselläni on alle tonnin oma eläke.

Veroa menee 12% molemmista

Leskeneläkkeen saa myös rekisteröidyssä suhteessa ollut pariskunta.

Jos en saisi leskeneläkettä, joutuisin hakemaan toimeentulotukea välttämättömiin menoihin Kelasta

Vierailija
205/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää näpertelyä nämä leikkaukset. Kaikesta leikataan ja elämä on pelkkää selviytymistä. Jos leikattaisiin terveydenhuollosta kunnolla, riittäisi rahaa muuhun. Aikuiset, kun kustantaisivat itse terveydenhuoltomenonsa, suurin osa voisi paljon paremmin.

Aikuiset . Maksaa tuloistaan veron YLE veron ja eläkevakuutuksen sekä terveydenhoito maksun . Jos kävisit Suomessa työssä näkisit tämän omasta verokortistasi . MEILLÄ EI OLE ILMAISTA TERVEYDENHOITOA VAAN ME KANTIKSET MAKSAMME SEN VEROINA ETUKÄTEEN TULOISTAMME .  

Miksi meidät pakotetaan suureen sairauskassaan? Siitä eivät hyödy kuin vähätuloiset ja kroonisesti sairaat.

Vierailija
206/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkkeen maksaa kuolleen puolison työeläkeyhtiö, miten sen hallitus voisi lakkauttaa?

Säätämällä lain.

Kaikki työeläkkeet myönnetään työeläkelakien mukaan.  Kukas ne lait säätää? Eläkkeistä ei voi muuttaa mitään ilman että lakia muutetaan. 
Riikkuli tietysti yrittää kalastella ääniä mutta se ei voi yksinään lakia muuttaa eikä sen puoleen kierosilmä S G-L.

Että tästä asiasta on ihan turha vääntää.

Vierailija
207/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu kun Purran puoliso kuolee hän ja lapset jää ilman leskeneläkettä !!!  Mahtava .  Itsetuhoiset ideat on hienoja säästää meidän verorahoja jotka emme ole jäänyt yksinhuoltajiksi puolison kuoltua !   Hän siis ottaa pois omalta perheeltäån ja lapsiltaan tämänkin pois . Mitä muuta itsetuhoista ?    ( Leskeksi jää ihan nuoria aviopareja kun toinen kuolee ja lapset jää kuten tiedätte usein kolareissa kuolee toinen perheen vanhemmista tai sairauteen ) .  Mitä sotiin tulee niin sinunkin puolisosi voi kuolla armeijassa kuin sodassa mutta et sitten halua siitä tukikorvausta lastesi elättämiseen etkä jos sinä itse kuolet et halua puolisosi saavan eläkettä ?  No onneksi sinulle olet täysin tyhmä ) . 

Ei lapset jää jos ne alle 20v.  Purra itse voi jäädä.

Vierailija
208/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nuoret myös kuolee.  Työtapaturmissa jos kuolee siitä saa korvausta työpaikan vakuutusyhtiöltä perheelle. Tuttavan mies kuoli niin lapset sai eläkettä millä kävivät koulut ja hankkivat ammatit 18 vuotiaaksi asti .  Jos sä et ole ottanut vakuutuksia etkä maksa niistä vuosimaksua sä jäät ilman ja sun lapset. Sun pitää hoitaa nämä asiat itse kuten että otat ja maksat itse eläke vakuutuksen ja tapaturmavakuutuksen.  Jos urheilet ota urheilu vakuutus. Leskeksi jäädään ilman sotiakin Turhapuro !   

Lopeta valehteleminen. Lesken ja lapseneläkkeen saa ilman että olet maksanut ylimääräistä. Sisältyy samaan Tyel maksuun niin kuin kaikki muutkin eläkkeet.

On aivan eri asia ottaa yksityinen eläkevakuutus ja tapaturmavakuutus lisäksi jonka itse maksat. Ne vaan eivät ole kovin kannattavia nykyään. 

Vierailija
209/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten eläkkeet ovat edelleenkin paljon pienemmät kuin miesten. Leskeneläke on "tasinkoa" menetetystä tulosta esim äitiyslomien yms takia. 

Vai onko tarkoitus että mieslesket elävät mukavasti viimeiset vuotensa ja leskivaimot joutuvat myymään kotinsa ja muuttamaan johonkin loukkoon koska tulot ei enää riitä yksin esim rakkaudella rakennetun ja ylläpidetyn kodin kustannuksiin. 

Reilua?? Nainen on kuitenkin usein mahdollistanut miehen urakehityksen omalla kustannuksellaan

Voihan sen kodin myydä.

No juurihan kirjoitin että monien naisten on pakko myydä koska pienellä eläkkeellä ei pysty maksamaan.

Se vain on väärin naisia kohtaan! Itse olen kotini mieheni kanssa rakentanut, rakas puutarhani on minulle tärkeä joten haluaisinko johonkin pikkukaksioon lähiössä??

Viimeiseen kohtaan viitaten. Monien on pakko asua lähiössä. On olemassa erikokoisia kaksioita. Yksi kaksio on 35 m ja toinen 60 m (neliömetriä).  Huoneiden määrä ei sinänsä kerro mitään asumisen tasosta tai siitä, miten hyvin asuntoon mahdutaan.

Tottakai muutat vaikka pikkuyksiöön slummiin jos et pysty muuten asumistasi maksamaan. 
Ei sinun asumisen maksaminen kuulu muiden kustannettavaksi.

Vierailija
210/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63 pitkäaikaistyötön. Saan työmarkkinatukea 595   kk puhtaana. Mieheni on 73 ja saa eläkettä puhtaana 1324 € kk. Jos hän kuolisi, en pärjäisi mitenkään, ja töihin minua ei enää huoli kukaan. Saisin leskeneläkettä mieheni työeläkkeen perusteella hänen maksamistaan työeläkemaksusista noin 650 € kk. Jos nyt oikein ymmärsin. Yhteensä saisin kuukaudessa 1245 €. Ja kyllä, sillä pärjäisin, vuokran 711 € jälkeen, kun 534 € jäisi vielä ruhtinaallisesti muihin kuluihin, ruoka ja sen sellaiset pikkujutut. 

Jos en saisi leskeneläkettä, joutuisin hakemaan toimeentulotukea meidän kaikkien yhteisestä taskusta. Että mikä olisi sitten se oikea ja reilu ratkaisu. 

Toki en tiedä, missä järjestyksessä täältä lähdetää, seuraava tunti, se vaikka, voi olla se viimeinen.

Vierailija
211/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa Venäjällä on sitten nämä huijarit että varastaa vanhuksilta elikkä elää vanhuksen eläkerahoilla vanhuksen asunnossa . Ja ilmeisesti tätä on Suomessakin ulkomaataustaisilla tapahtunut. Että jopa kuollut on piilotettu nostettu tukia .  Joten näihin huijaus rikoksiin pitää saada poliisille tukirahoja että voivat näitä tutkia. 

Suomessa ei onnistu kuoleminen niin että viranomaiset ei sitä tiedä. 

Vierailija
212/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesken eläke on vain muutamia kymppejä kuukaudessa,älkää elämöikö jos ette tiedä.

850 euroa saa sukulainen.Plus oman korkean eläkkeen. 

Jos puoliso kuolee noin 50 v. ja leski on työelämässä, niin ei saa juuri mitään.

Miksi ei muka? Työeläkeyhtiö laskee kuolleelle työkyvyttömyyseläkkeen määrän joka voi olla hyväkin kun mukana on tuleva aika. Samoin leskelle lasketaan työkyvyttömyyseläkkeen määrä.

Tietysti jos ei ole tehnyt päivääkään töitä tai hyvin vähän viisikymppiseksi asti, niin ei leski voi odottaakaan kovin isoa leskeneläkettä.

Vierailija
213/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa Venäjällä on sitten nämä huijarit että varastaa vanhuksilta elikkä elää vanhuksen eläkerahoilla vanhuksen asunnossa . Ja ilmeisesti tätä on Suomessakin ulkomaataustaisilla tapahtunut. Että jopa kuollut on piilotettu nostettu tukia .  Joten näihin huijaus rikoksiin pitää saada poliisille tukirahoja että voivat näitä tutkia. 

"Suomessa ei onnistu kuoleminen niin että viranomaiset ei sitä tiedä

Maunulan muumio oli kuolleena 6 vuotta asunnossaan.

Eläkkeet, vuokrat kaikki toimi.

Vierailija
214/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63 pitkäaikaistyötön. Saan työmarkkinatukea 595   kk puhtaana. Mieheni on 73 ja saa eläkettä puhtaana 1324 € kk. Jos hän kuolisi, en pärjäisi mitenkään, ja töihin minua ei enää huoli kukaan. Saisin leskeneläkettä mieheni työeläkkeen perusteella hänen maksamistaan työeläkemaksusista noin 650 € kk. Jos nyt oikein ymmärsin. Yhteensä saisin kuukaudessa 1245 €. Ja kyllä, sillä pärjäisin, vuokran 711 € jälkeen, kun 534 € jäisi vielä ruhtinaallisesti muihin kuluihin, ruoka ja sen sellaiset pikkujutut. 

Jos en saisi leskeneläkettä, joutuisin hakemaan toimeentulotukea meidän kaikkien yhteisestä taskusta. Että mikä olisi sitten se oikea ja reilu ratkaisu. 

Toki en tiedä, missä järjestyksessä täältä lähdetää, seuraava tunti, se vaikka, voi olla se viimeinen.

Alat 1.5. alkaen saamaan yleistukea. Yleistuesta vähennetään saamasi eläkkeet. Että et sinä yhtään enempää tule saamaan kuin nyt.

Vierailija
215/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä ei ole mitenkään turha. Kun kaksi pieinituloista vanhusta elää yhdessä, he tulevat niukin nautin toimeen. Kun toinen kuolee, leskeneläke auttaa häntä selviämään, ilman sitä hän ei pärjäisi lainkaan. Yleensä se jäljelle jäänyt ei enää edes elä kauan. 

Mitä apua selviytymiseen saa se pienituloinen, joka ei ole koskaan päässyt edes naimisiin? Miksi puolison löytänyttä pitää tukea enemmän?

Vierailija
216/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella moni pärjää yksinään työttömänäkin, kun on pakko. Erikoista, ettei se onnistuisi teiltä, joilla on puoliso.

Vierailija
217/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa ei onnistu kuoleminen niin että viranomaiset ei sitä tiedä

Maunulan muumio oli kuolleena 6 vuotta asunnossaan.

Eläkkeet, vuokrat kaikki toimi.

Mutta lopulta tuli ilmi. Eläkkeet kyllä peritään takaisin kun ne aiheettomasti maksettu, kuolinpesältä. Oliko vuokra suoraveloituksella? 

Vierailija
218/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten eläkkeet ovat edelleenkin paljon pienemmät kuin miesten. Leskeneläke on "tasinkoa" menetetystä tulosta esim äitiyslomien yms takia. 

Vai onko tarkoitus että mieslesket elävät mukavasti viimeiset vuotensa ja leskivaimot joutuvat myymään kotinsa ja muuttamaan johonkin loukkoon koska tulot ei enää riitä yksin esim rakkaudella rakennetun ja ylläpidetyn kodin kustannuksiin. 

Reilua?? Nainen on kuitenkin usein mahdollistanut miehen urakehityksen omalla kustannuksellaan

No sitten pitäisi laittaa pariskunnat maksamaan tuplasti veroa verrattuna yksineläjiin, jos kerran heidän elämänsä on niin kallista ja toisen kuoleman jälkeen niin vaikeaa. Mieti, joillain ei ole koskaan mitään parisuhteen tuomaa taloudellista turvaa, ei nuorena eikä vanhana. Miksi ihmeessä muiden pitäisi maksaa siitä, että joku on ollut naimisissa?

Todellakin pois koko leskeneläke!

Vierailija
219/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joidenkin mielestä vainajien eläkerahat pitäisi jäädä eläkeyhtiöiden voitoksi?

Hyväksyttekö ryhmähenkivakuutusrahan työikäisille?

Entä jos naapuri saa liikennevakuutuksista korvauksen ja te ette saa, vain maksatte?

Ei niitä yksineläjäkään saa testamentattua kenellekään.

Vierailija
220/293 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä ei ole mitenkään turha. Kun kaksi pieinituloista vanhusta elää yhdessä, he tulevat niukin nautin toimeen. Kun toinen kuolee, leskeneläke auttaa häntä selviämään, ilman sitä hän ei pärjäisi lainkaan. Yleensä se jäljelle jäänyt ei enää edes elä kauan. 

Mitä apua selviytymiseen saa se pienituloinen, joka ei ole koskaan päässyt edes naimisiin? Miksi puolison löytänyttä pitää tukea enemmän?

Ei pidäkään tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme