Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?

Vierailija
04.04.2026 |

Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.

Kommentit (430)

Vierailija
101/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuvinku.

Yrittäjällä on yrittäjän riskit mutta yrittäjä myös kerää voitot kaikki itselleen. Työntekijät ei näe niistä rahoista vilaustakaan.

Itse kyllä tulkitsen aloituksen käsittävän kannattavat ja elinvoimaiset yritykset eikä mitään yhden hengen tuottamattomua nyrkkipajoja joiden pitäisi antaa mennä nurin. Korona-aikaan näitä tekohengitettiin velkarahalla kritiikittä, nyt nähdään tulos. Terve yritys kestää vähän tiukemmatkin ajat, epäterve ei.

Vierailija
102/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran työntekijän ja yhteiskunnan on ymmärrettävä, että toimeen pitää tulla vähemmällä. Palkkoja ja veroja kun pitää vähentää. 
Miksi ei sama koske yrityksiä? Miksi katetta ja johdon bonuksia ei vähennetä?

Mihin me yhteiskuntana näitä vapaamatkustajia tarvitaan?

Mitä ihmeen johdon bonuksia? :D Kuinka sekaisin pitää olla, jos kuvittelee että joku 1-50 tekijää työllistävä pikkufirma pystyy maksamaan johdolle bonuksia? :D

Kommentissa tarkoitettiin suuryrityksiä, ei mitään pikkufirmoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä rahasampotyöntekijöitä oikein saa? Kaverin puolesta kyselen. 

Minä tulisin töihin heti ma jos joku vaan palkkais.... Sehän se on tässä se ongelma. Okei joo oon ollut viimeks viime vuoden puolella töissä mutta en saikuttanut kertaakaan ja tein työt minuutilleen.

Vierailija
104/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruskoulussani oli 90-luvulla talous- ja yrittäjyyskurssia. Muistan vieläkin "perustamani" yrityksen nimen. Tällaisia kursseja ei ilmeisesti enää ole yläasteilla. 

Minä kävin kouluni niin ikään 90-luvulla enkä ikinä ollut minkäänlaisella yrittäjyyskurssilla. Silti osasin aikuisena perustaa yrityksen ja ymmärtää, että työntekijöitä holtittomasti haalimalla ei menestyvää yritystä saavuteta. 

Vierailija
105/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin töihin heti ma jos joku vaan palkkais.... Sehän se on tässä se ongelma. Okei joo oon ollut viimeks viime vuoden puolella töissä mutta en saikuttanut kertaakaan ja tein työt minuutilleen.

Minä palkkaan vaikka tänään, jos pystyt osoittamaan, että tuotat firmalleni enemmän rahaa kuin mitä sinun palkkakulusi ovat. 

Vierailija
106/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran työntekijän ja yhteiskunnan on ymmärrettävä, että toimeen pitää tulla vähemmällä. Palkkoja ja veroja kun pitää vähentää. 
Miksi ei sama koske yrityksiä? Miksi katetta ja johdon bonuksia ei vähennetä?

Mihin me yhteiskuntana näitä vapaamatkustajia tarvitaan?

Mistä vapaamatkustajista puhut? Bonukset maksetaan yrityksen tuottamasta voitosta, ei yhteiskunnan rahoista. Ota nyt hyvä lapsi edes perusteiden verran selvää asioista. 

Yrityksen rahat tulevat mistä?

Vierailija
107/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentissa tarkoitettiin suuryrityksiä, ei mitään pikkufirmoja. 

Suomessa on hyvin vähän suuryrityksiä. Ei kannata huudella bonuksista ja vapaamatkustajista maassa, jonka yrityksistä yli 80% on alle 50 henkeä työllistäviä mikroyrityksiä. 

Vierailija
108/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat pitänevät 1500 euron palkkaa parempana kuin nykytilannetta missä palkka on 0 euroa

Kukaan täysipäinen ei pidä 1500€ bruttopalkkaa hyvänä. Eihän siitä jää käteen edes tukien vertaa. 

1500 palkasta ei mene veroja juuri lainkaan.

ihan kuin sillä on väliä kun suomessa pitää olla vähintään 2000e kk jotta selviää arjesta.

Oikeastaan 3000e kk olisi parempi, jos joutuu yllättäen käymään lääkärissä. 

Vierailija
109/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

///

Yleensä ne tulevat ihan maksavilta asiakkailta. Oleko sellaisista koskaan kuullut? 

Vierailija
110/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä palkkaan vaikka tänään, jos pystyt osoittamaan, että tuotat firmalleni enemmän rahaa kuin mitä sinun palkkakulusi ovat. 

Älä palkkaa ketään, raada sinä siellä. 

Vierailija
111/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää joku iso ja hyvin maksava asiakas.

Vierailija
112/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian kallista. TES on yleissitova ja se johtaa siihen, että työntekijästä kuin työntekijästä pitää sivukuluineen maksaa yli 3000 euroa kuussa. Eli käytännössä työntekijän työpanoksen on tuotettava firmalle vielä selvästi tuotakin enemmän rahaa jotta palkkaus olisi kannattavaa. Tämä ei yleensä toteudu, minkä vuoksi ei kannata palkata.

TES on MINIMIpalkka tavanomaisessa työsuhteessa oli se sitten täysiaikainen tai ei. Ja ammattiliitot on prosenttiperusteisella palkankorotusmallilla betonoineen matalapalkka-alat ikuisiksi matalapalkka-aloiksi samalla kun ylempien desiilien tulot on karanneet ja muodostaneet järjettömän kannattamattomuusasetelman ja eläkemiinan. Ylimpien tulodesiilien ei pitäisi itkeä korkeaa veroprosenttia. Se on otettu huomioon jo palkkatasoa määriteltäessä. Joka valitettavasti johtaa myös täysin ylimitoitettuihin eläkkeisiin.

Vierailija
113/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä palkkaa ketään, raada sinä siellä. 

Ei minulla ole tarvetta raataa. Nytkin aion koko päivän makoilla vauvapalstalla. Firma ja asiakkaat ovat pääsiäislomilla. Palataan sinne raadannan pariin sitten tiistaina. 

Vierailija
114/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niin moni on laiskapummi, ei sellaisia halua töihin.

Vierailija
115/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää joku iso ja hyvin maksava asiakas.

Mulla on sellaisia montakin. Mutta ei mulla silti ole varaa maksaa palkkaa ihmiselle, joka ei tuota lisäarvoa. 

Vierailija
116/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on laiskoja...ja iso kustannustekijä..syö omaa tuottoa..

Niitä laiskoja päällikön kamuja juurikin paapotaan meidän firmassa. Saavat myös parempaa palkkaa. En ihmettele ollenkaan jatkuvia irtisanomisia kun tulosta ei tule. Niin, missä vika, niin....

Vierailija
117/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työnantaja onnistuu löytämän juuri ne työntekijät jotka ovat aina poissa, kuka mistäkin syystä. Me muut saadaan lisärääkkiä niskaan sen takia.

Vierailija
118/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

///

Yleensä ne tulevat ihan maksavilta asiakkailta. Oleko sellaisista koskaan kuullut? 

Asiakkaat vaan jättävät rahat firmalle?

Kai siinä jotain muutakin tapahtuu?

Vierailija
119/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helppoa meillä yrittäjillä. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja itse voi vain laskeskella työntekijöiden tuottamia euroja päivät pitkät :D

Vierailija
120/430 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisiä voi työllistää, ellei asiakkaissa ole imua. Asiakkaat: miksi ette osta enemmän suomalaisia tavaroita ja palveluita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän