Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?

Vierailija
04.04.2026 |

Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.

Kommentit (607)

Vierailija
441/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko nuo viisi nyt sitten hyviä vai huonoja?

3 oli huonoa, koska yksikään hyvä hakija ei kirjoita hakemukseen hakevansa työtä aktiivimallin takia. Edes sen verran voi valehdella, että keksii jonkun alaan liittyvän kiinnostuksen kohteen, jos ei aidosti osaa itseään myydä. Niistä kahdesta en pysty sanomaan mitään, kun eivät vastanneet puhelimeen. Hakemukset olivat hyviä, mutta jatkoa ei voi seurata, kun yhteyttä ei saatu. 

Kylläpäs nyt sinulle sattuu ja tapahtuu. Juuri hyvät työntekijät eivät vastaa sinulle. :D Ovatkohanhe  sittenkään hyviä työntekijöitä, vai olisiko niin, että osasivat huijata sinua hakemuksen suhteen? Et edes haastattelemaan päässyt, joten et voi oikein mitenkään väittää tietäväsi heidät hyviksi. 

Mitä kohtaa et ymmärtänyt tästä: "Näistä kahdesta EN PYSTY SANOMAAN, kun eivät vastanneet puhelimeen"? Miten saat vännettyä tuon lauseen muotoon "Tiedän, että nämä olivat hyviä" :D

Vierailija
442/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusta oma firma ja ala palkata tekijöitä. Ai eikö kuulostakaan helpolta? No ei se olekaan!

Mä rakastan tätä pointtia. Oikeistolainen toteaa ettei meidän systeemi toimi. Siitäs sait vasemmistolainen. 
Suosikki pointtini oikeistolsisilta. Perusta firma, niin näet miten huonosti oikeistolainen järjestelmä toimii. Perusta firma, niin huomaat, että oikeiston unelmayhteiskunnassa riistäminen on pakollista. 

Perusta sinä vasemmistolainen firma. Maksat tuplasti TESin ylittäviä palkkoja, myönnät tuplat lomaoikeudet, määräät päivittäiseksi työajaksi 4 h ja vapaat perjantait. Maksat työntekijöillesi työterveyshuollon kaikilla herkuilla ja vuosibonukset päälle jouluna ja juhannuksena. Kyllä lähtee!

"Perusta sinä vasemmistolainen firma. Maksat tuplasti TESin ylittäviä palkkoja, myönnät tuplat lomaoikeudet, määräät päivittäiseksi työajaksi 4 h ja vapaat perjantait. Maksat työntekijöillesi työterveyshuollon kaikilla herkuilla ja vuosibonukset päälle jouluna ja juhannuksena. Kyllä lähtee!"

Monet lääkärithän tekee juuri noin. Sosialistisesti kuitenkin alunperin nautittu veronmaksajien kustantama satojen tonnien koulutus palkallisine harjoitteluineen. Tosin firmat ei enää sitten ole vasenkallistuneita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et edes haastattelemaan päässyt, joten et voi oikein mitenkään väittää tietäväsi heidät hyviksi. 

//

Kukaan ei ole väittänyt mitään tuollaista. Opettele lukemaan tai pyydä avustajaasi käyttämään tukiviitomia. 

Vierailija
444/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä, miksi tämän ketjun kirjoittajat eivät saa töitä. Ensin pitäisi esimerkiksi osata lukea, jotta työnhakua voi edes harkita. 

Vierailija
445/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro sinä ensin, missä olen kirjoittanut, että kaikki hakijat olivat huonoja? Totta helvetissä olen ihmisiä palkkaamassa, kun kerran ilmoittelen avoimesta työpaikasta. "

Toistan kommenttisi: Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Ikävää hakijoille vastata ilmoitukseesi, kun et ole työtä tarjoamassa. 

Vierailija
446/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kerro sinä ensin, missä olen kirjoittanut, että kaikki hakijat olivat huonoja? Totta helvetissä olen ihmisiä palkkaamassa, kun kerran ilmoittelen avoimesta työpaikasta. "

Toistan kommenttisi: Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Pikkaisen vaikea palkata, jos ei edes puhelimella tavoita, jotta voisi sopia haastattelun. Aika harva yrittäjä on valmis palkkaamaan ihmistä juttelematta tämän kanssa ensin. Valoja päälle nyt! 

Vierailija
447/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ihmetellä, miksi tämän ketjun kirjoittajat eivät saa töitä. Ensin pitäisi esimerkiksi osata lukea, jotta työnhakua voi edes harkita. 

Voi ressukkaa. Itse kirjoitat koko ajan itseäsi pussiin. 

Vierailija
448/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vastaa siihen saatanan puhelimeen! Ei sinulle kukaan työsopimusta kotiin lähetä allekirjoitettavaksi :D

Vierailija
449/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ressukkaa. Itse kirjoitat koko ajan itseäsi pussiin. 

Mitä sitten jos kirjoitankin`? En ole töitä keneltäkään vinkumassa, kuten sinä. 

Vierailija
450/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä palkkaat työntekijän, joka ei vastaa puhelimeen haastattelun sopimiseksi?

t. eri

Vierailija
451/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkaisen vaikea palkata, jos ei edes puhelimella tavoita, jotta voisi sopia haastattelun. Aika harva yrittäjä on valmis palkkaamaan ihmistä juttelematta tämän kanssa ensin. Valoja päälle nyt! 

Olen jo sinulle sanonut, että eivät he kovin hyviä voi olla, jos eivät edes osaa vastata puheluihin.  Sanoit aiemmin, että saat hakemukset sähköpostilla. Laita viestiä, jos eivät puhelimeen vastaa. Jos eivät vastaa meiliinkään, niin todellako haluat sellaiset ihmiset töihin? Eli kyllähän he ovat sinun kannaltasi huonoja, jos heitä ei saa kiinni. Et saisi heitä kiinni työtekijöinäkään. 

Sinun leikkifirmallasi on huono maine, eikä kukaan fiksu sinne hae. 

Vierailija
452/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkaisen vaikea palkata, jos ei edes puhelimella tavoita,

Ei nyt auta selittelyt, kun olet vakaasi jo sanonut, ettet palkkaa ketään. 

Vierailija
453/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo sinulle sanonut, että eivät he kovin hyviä voi olla, jos eivät edes osaa vastata puheluihin.  Sanoit aiemmin, että saat hakemukset sähköpostilla. Laita viestiä, jos eivät puhelimeen vastaa. Jos eivät vastaa meiliinkään, niin todellako haluat sellaiset ihmiset töihin? Eli kyllähän he ovat sinun kannaltasi huonoja, jos heitä ei saa kiinni. Et saisi heitä kiinni työtekijöinäkään. 

Sinun leikkifirmallasi on huono maine, eikä kukaan fiksu sinne hae. 

Missä olen sanonut, että haluan palkata ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen? Keksit kokoajan omasta päästäsi kaikenlaista sekava settiä, jota minä en ole missään kirjoittanut. Minä vain totesin, etten voi palkata ketään, koska 3 hakemusta meni suoraan roskiin ja 2 hakijaa jäi tavoittamatta. Miten tätä voi olla niin helvetin vaikea ymmärtää? 

Vierailija
454/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä palkkaat työntekijän, joka ei vastaa puhelimeen haastattelun sopimiseksi?

Ei varmaan mitenkään, mutta tuo kommentoiva feikkiyrittäjä on sanonut, ettei edes palkkaa nyt ketään, joten ihan sama saako hän ketään kiinni. 

Vierailija
455/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kultaseni. En oleta mitään sellaista. Opettelepas lukemaan välillä. Tuo sinäpäs-jankkaus on vähän sellainen taapero-tason tapa kommunikoida. 

Ymmärrätkö oikeasti minkä kuvan annat yrittäjistä?

No, provohan sinä olet.

Ei minua kiinnosta sinun mielikuvasi. Tiedän, että niillä ei ole mitään merkitystä. Jokainen täysipäinen kun ymmärtää, että joku vauvapalstakirjoittelu ei vaikuta mitenkää mihinkään. Varsinkaan, kun et täällä tiedä, kuka ja minkä yrityksen edustaja sinuile vastaa. Sitä en uskalla edes kertoa, että täällä voi myös esittää muutaa kuin on. Saattaisi olla liian traumaatinen tieto sinun herkälle mielellesi. 

Olet häpeäksi kaikille yrittäjille. Juuri sinunkaltaistesi takia yrittäjien maine on sitä mitä se on. Ikävä juttu.

Vierailija
456/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika vaikea on palkata ketään, jos potentilaalisia hakemuksia ei ole tai hakijat eivät vastaa puhelimeen. Tuliko sinulle tämäkin asia ihan uutena tietona? Vai meinaatko, että työntekijät palkataan repäisemällä kadulta joku random-tyyppi ja pakotetaan hänet allekirjoittamaan soppari :D

Vierailija
457/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Missä olen sanonut, että haluan palkata ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen? Keksit kokoajan omasta päästäsi kaikenlaista sekava settiä, jota minä en ole missään kirjoittanut. Minä vain totesin, etten voi palkata ketään, koska 3 hakemusta meni suoraan roskiin ja 2 hakijaa jäi tavoittamatta. Miten tätä voi olla niin helvetin vaikea ymmärtää? "

Oma kommenttisi: Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Vierailija
458/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan mitenkään, mutta tuo kommentoiva feikkiyrittäjä on sanonut, ettei edes palkkaa nyt ketään, joten ihan sama saako hän ketään kiinni. 

Kuinka vakava autismi pitää olla, että on noin heikko luetunymmärtäminen kuin sinulla? 

Vierailija
459/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastaa siihen saatanan puhelimeen! Ei sinulle kukaan työsopimusta kotiin lähetä allekirjoitettavaksi :D

Eri. Luuletko sinä, että kenelläkään on mahdollisuutta päivystää puhelimen ääressä 24/7/365?

Laita viesti mikäli et saa tavoittelemaasi henkilöä kiinni.

Hei, koetin soittaa sinulle. Asiani koskee hakemaasi työpaikkaa.

Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
460/607 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, aika vaikea on palkata ketään, jos potentilaalisia hakemuksia ei ole tai hakijat eivät vastaa puhelimeen. Tuliko sinulle tämäkin asia ihan uutena tietona? Vai meinaatko, että työntekijät palkataan repäisemällä kadulta joku random-tyyppi ja pakotetaan hänet allekirjoittamaan soppari :D

"Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. "

-->> EN PALKKAA 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi