Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?

Vierailija
04.04.2026 |

Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.

Kommentit (574)

Vierailija
421/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirjoitit, ettette saa ketään palkatuksi, kun hyvän hakemuksen kirjoittaneet eivät vastaa puhelimeen ja huonoja hakemuksia tekeviä et halua. 

Niin? Mutta missä kirjoitin, että kaikki hakijat ovat huonoja? Sinähän väitit, että sanoin niin. Nytkö sitten en sanonutkaan, kun sellaista viestiä ei löydy? 

Vierailija
422/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen testi? Työmarkkinatoriltahan sinä olet (leikisti) saanut nekin hakemukset, joita et ole kelpuuttanut. :D

//

Ei, kultaseni. Kyllä ne hakemukset tulivat ihan sähköpostilla. Kannattaa kysyä seuraavalla tapaamiskerralla siltä työkkärintädiltä, mitä tarkoittaa sähköposti ja miten se liittyy työnhakuun. Siitä se lähtee! 

Tarkoitin, että työmarkkinatoria lukevilta olet saanut ne hakemukset. Tiedäthän, että sitä lukee lähinnä työttömät, eli juuri ne, joita et kuitenkaan halua palkata. 

Ei kyllä kukaan kestäisi kaltaistasi esimiestä, jolle kaikki pitää rautalangasta vääntää. 

Mistä olet saanut tuollaisen fantasian, että en haluaisi palkata työttömiä? Luuletko, että olen niin pöljä kuin sinä, joka kuvittelee että työtön=tyhmä? 

Okei, ehkä haluat, mutta ongelmasi on jo moneen kertaa käyty läpi: et ole saanut ketään töihin mielikuvitusfirmaasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen testi? Työmarkkinatoriltahan sinä olet (leikisti) saanut nekin hakemukset, joita et ole kelpuuttanut. :D

//

Ei, kultaseni. Kyllä ne hakemukset tulivat ihan sähköpostilla. Kannattaa kysyä seuraavalla tapaamiskerralla siltä työkkärintädiltä, mitä tarkoittaa sähköposti ja miten se liittyy työnhakuun. Siitä se lähtee! 

Tarkoitin, että työmarkkinatoria lukevilta olet saanut ne hakemukset. Tiedäthän, että sitä lukee lähinnä työttömät, eli juuri ne, joita et kuitenkaan halua palkata. 

Ei kyllä kukaan kestäisi kaltaistasi esimiestä, jolle kaikki pitää rautalangasta vääntää. 

Mistä olet saanut tuollaisen fantasian, että en haluaisi palkata työttömiä? Luuletko, että olen niin pöljä kuin sinä, joka kuvittelee että työtön=tyhmä? 

Mä oon töissä, joten en ole teille hakemassa, mutta kiinnostaisi tietää, millaisella ilmoituksella saa vain surkeat viisi hakemusta. Joko työ on todella niche jossain tiettömien taivalten takana vaatien jotain tosi spessua osaamista tai sitten jotain ihan jäätävää kuraa.

Kumpi? Kaikenlaisiin tavallisiin töihin on vaatimustasosta (koulutus ja kokemus) riippuen hakijoita 50-5000.

Vierailija
424/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirjoitit, ettette saa ketään palkatuksi, kun hyvän hakemuksen kirjoittaneet eivät vastaa puhelimeen ja huonoja hakemuksia tekeviä et halua. 

Mitä kohtaa et ymmärtänyt tästä: Missä olen sanonut, että kaikki ovat huonoja? Näytä viesti äläkä valehtele! 

Vierailija
425/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Mä oon töissä, joten en ole teille hakemassa, mutta kiinnostaisi tietää, millaisella ilmoituksella saa vain surkeat viisi hakemusta. Joko työ on todella niche jossain tiettömien taivalten takana vaatien jotain tosi spessua osaamista tai sitten jotain ihan jäätävää kuraa.

Kumpi? Kaikenlaisiin tavallisiin töihin on vaatimustasosta (koulutus ja kokemus) riippuen hakijoita 50-5000.

Kuuletko nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, että kaikki eivät harjoita yritystoimintaa isoissa kaupungeissa suurilla toimialoilla? 

Vierailija
426/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on firmassa ollut kohta 3kk avoinna työpaikka. Hakemuksia on tullut 5, joista 3 ilmoitti suoraan, että hakee paikkaa vain, koska aktiivimalli. 2 muuta jätti vastaamatta puhelimeen, kun yritin sopia haastatteluaikaa. 

Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Noi kolme on varmaan ollut huonoja, koska jo lähtöikohtaisesti sanoo, et aktiivimallin vuoksi hakee ja noi kaksi on varmaankin siksi huonoja kun eivät vastaa puhelimeen.

Vierailija
427/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mutta missä kirjoitin, että kaikki hakijat ovat huonoja? Sinähän väitit, että sanoin niin. Nytkö sitten en sanonutkaan, kun sellaista viestiä ei löydy? 

Sinun oma alkuperäinen viestisi (kun et osaa sitä itse enää etsiä): Meillä on firmassa ollut kohta 3kk avoinna työpaikka. Hakemuksia on tullut 5, joista 3 ilmoitti suoraan, että hakee paikkaa vain, koska aktiivimalli. 2 muuta jätti vastaamatta puhelimeen, kun yritin sopia haastatteluaikaa. Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Eli missä on ne hyvät hakijat ja miksi sinulla on työmarkkinatorilla ilmoitus, jos et ole ketään palkkaamassa?

Vierailija
428/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri: Mitäpä luulet tuleeko 50-500 hakemusta, jos laitan ilmoituksen esimerkiksi nokikolarin paikasta Kuusamossa? Nokikolarin töihin on koulutus- ja kokemusvaatimus. 

Vierailija
429/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

//

Kuuletko nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, että kaikki eivät harjoita yritystoimintaa isoissa kaupungeissa suurilla toimialoilla? 

Mitä? Mä asun itsekin skutsissa ja töissä alalla, joka vaatii tietyn koulutuksen. Silti hakijoita töihin riittää ainakin tuo 50 maakunnan alueelta.

Vierailija
430/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun oma alkuperäinen viestisi (kun et osaa sitä itse enää etsiä): Meillä on firmassa ollut kohta 3kk avoinna työpaikka. Hakemuksia on tullut 5, joista 3 ilmoitti suoraan, että hakee paikkaa vain, koska aktiivimalli. 2 muuta jätti vastaamatta puhelimeen, kun yritin sopia haastatteluaikaa. Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä. 

Eli missä on ne hyvät hakijat ja miksi sinulla on työmarkkinatorilla ilmoitus, jos et ole ketään palkkaamassa?

Kerro sinä ensin, missä olen kirjoittanut, että kaikki hakijat olivat huonoja? Totta helvetissä olen ihmisiä palkkaamassa, kun kerran ilmoittelen avoimesta työpaikasta. Idi oottiko olet? 

Vierailija
431/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri: Mitäpä luulet tuleeko 50-500 hakemusta, jos laitan ilmoituksen esimerkiksi nokikolarin paikasta Kuusamossa? Nokikolarin töihin on koulutus- ja kokemusvaatimus. 

Hyvä esimerkki mainitusta niche-alasta ja Kuusamokin alkaa olla jo tiettömien taipaleitten takana.

Vierailija
432/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Mä asun itsekin skutsissa ja töissä alalla, joka vaatii tietyn koulutuksen. Silti hakijoita töihin riittää ainakin tuo 50 maakunnan alueelta.

No muotoillaanpa sitten näin: Kuuletko nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, että kaikilla pikkukylillä ei ole samanlaista vetovoimaa kuin sinun huippuosaajapestilläsi`? Jos minulla on tarjolla esimerkiksi kengittäjän paikka Pihtiputaalla, en saa siihen välttämättä edes 5 hakemusta. Kokemusta on aiemmilta vuosilta, kun vielä oli oma yritys. 

Vierailija
433/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä ensin, missä olen kirjoittanut, että kaikki hakijat olivat huonoja? Totta helvetissä olen ihmisiä palkkaamassa, kun kerran ilmoittelen avoimesta työpaikasta. Idi oottiko olet? 

Oliko nuo viisi nyt sitten hyviä vai huonoja?

Vierailija
434/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki mainitusta niche-alasta ja Kuusamokin alkaa olla jo tiettömien taipaleitten takana.

Ja sinulle  tuli yllätyksenä, että pienille aloille sivukylillekin haetaan työntekijöitä`? Vai mitä yrität sanoa? 

Vierailija
435/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muotoillaanpa sitten näin: Kuuletko nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi, että kaikilla pikkukylillä ei ole samanlaista vetovoimaa kuin sinun huippuosaajapestilläsi`? Jos minulla on tarjolla esimerkiksi kengittäjän paikka Pihtiputaalla, en saa siihen välttämättä edes 5 hakemusta. Kokemusta on aiemmilta vuosilta, kun vielä oli oma yritys. 

Kysyinkin onko kyse niche alasta tiettomien taipaleitten takana. Voi ihan vastata, että kyllä, näinpä sattuu olemaan, jos näin on.

Vierailija
436/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 oli huonoa, koska yksikään hyvä hakija ei kirjoita hakemukseen hakevansa työtä aktiivimallin takia. Edes sen verran voi valehdella, että keksii jonkun alaan liittyvän kiinnostuksen kohteen, jos ei aidosti osaa itseään myydä. Niistä kahdesta en pysty sanomaan mitään, kun eivät vastanneet puhelimeen. Hakemukset olivat hyviä, mutta jatkoa ei voi seurata, kun yhteyttä ei saatu. 

Vierailija
437/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla se pyörii sama levy työpaikoista, joita ei ole olemassakaan. Olet itsekin työtön. 

Voimme sopia niin, jos se helpottaa oloasi. Ei ole minulta pois. 

Eikö taaskaan ole sinulta pois? Voi voi. Taitaa olla kuitenkin, kun provosi ovat niin huonoja. 

Vierailija
438/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkin onko kyse niche alasta tiettomien taipaleitten takana. Voi ihan vastata, että kyllä, näinpä sattuu olemaan, jos näin on.

No sehän ei kuulu sinulle hevon v'ttukaan mistä alasta on kyse.

t. se, joka kertoi työpaikkailmoituksesta

Vierailija
439/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

///

Huomaatko, miten puhuit itsesi pussiin? Ensin sanot, että "niche" alalla on vähän hakijoita ja seuraavaksi olet esitelmöimässä, miten KAIKENLAISIIN töihin on hakijoita 50-500 D:

Vierailija
440/574 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 oli huonoa, koska yksikään hyvä hakija ei kirjoita hakemukseen hakevansa työtä aktiivimallin takia. Edes sen verran voi valehdella, että keksii jonkun alaan liittyvän kiinnostuksen kohteen, jos ei aidosti osaa itseään myydä. Niistä kahdesta en pysty sanomaan mitään, kun eivät vastanneet puhelimeen. Hakemukset olivat hyviä, mutta jatkoa ei voi seurata, kun yhteyttä ei saatu. 

Kylläpäs nyt sinulle sattuu ja tapahtuu. Juuri hyvät työntekijät eivät vastaa sinulle. :D Ovatkohanhe  sittenkään hyviä työntekijöitä, vai olisiko niin, että osasivat huijata sinua hakemuksen suhteen? Et edes haastattelemaan päässyt, joten et voi oikein mitenkään väittää tietäväsi heidät hyviksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän