Työnantajat! Miksi ette ota ihmisiä töihin?
Varmasti tiedätte missä jamassa Suomi on. Ihmiset tarvitsee töitä koska raha. Raha liikuttaa kaikkea. Palkatkaa niitä joilla on se koulutus ja kokemus alalta. Kaikki maksaa.
Kommentit (607)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on firmassa ollut kohta 3kk avoinna työpaikka. Hakemuksia on tullut 5, joista 3 ilmoitti suoraan, että hakee paikkaa vain, koska aktiivimalli. 2 muuta jätti vastaamatta puhelimeen, kun yritin sopia haastatteluaikaa.
Tuossa nyt omalla kohdalla syy sille, miksi en palkkaa työntekiojöitä tällä hetkellä.
Saisko linkin hakemukseen.
Löytyy työmarkkinatorilta. Sieltä vain hakemusta tulille.
Hei! Sä unohdit sen linkin, tai kerro edes firman nimi :)
En unohtanut. Meillä ensimmäinen testi työhön soveltuvuuden kannalta on se, osaako hakija itse etsiä työpaikkailmoituksen työmarkkinatorilta. Jos sekään ei onnistu, on ihan turha edes hakea meille.
Nyt on kyllä myönnettävä, että ainakin itselle on näillä taustatiedoilla mahdotonta kartoittaa, mikä on yrityksenne ilmoitus noista 13731:stä työmarkkinatorilla olevasta ilmoituksesta.
Ensimmäinen testi? Työmarkkinatoriltahan sinä olet (leikisti) saanut nekin hakemukset, joita et ole kelpuuttanut. :D
//
Ei, kultaseni. Kyllä ne hakemukset tulivat ihan sähköpostilla. Kannattaa kysyä seuraavalla tapaamiskerralla siltä työkkärintädiltä, mitä tarkoittaa sähköposti ja miten se liittyy työnhakuun. Siitä se lähtee!
Nyt on kyllä myönnettävä, että ainakin itselle on näillä taustatiedoilla mahdotonta kartoittaa, mikä on yrityksenne ilmoitus noista 13731:stä työmarkkinatorilla olevasta ilmoituksesta.
Jos olet meille sopiva työntekijä, löydät kyllä ilmoituksen ihan hakusanoilla, joilla työtä olet hakemassa. Jos et osaa kirjoittaa sopivia hakusanoja (esim. "myyjä", "asiakaspalvelija"), et ole meille sopiva työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen testi? Työmarkkinatoriltahan sinä olet (leikisti) saanut nekin hakemukset, joita et ole kelpuuttanut. :D
//
Ei, kultaseni. Kyllä ne hakemukset tulivat ihan sähköpostilla. Kannattaa kysyä seuraavalla tapaamiskerralla siltä työkkärintädiltä, mitä tarkoittaa sähköposti ja miten se liittyy työnhakuun. Siitä se lähtee!
Ahaa! Vinkki numero yksi: työhakemus lähetetään sähköpostilla eikä suinkaan minkään järjestelmän kautta tai soitella puhelimella.
Hmm, tämä ei vielä paljon rajoittanut...
Ei kukaan työnantaja ole niin sekaisin, että jakaisin työpaikkailmoituksensa tänne hullujenhuoneelle. Mikä hyöty siitä olisi, kun ette te sekopäät kuitenkaan työhön pysty.
Opettelet kirjoittamaan kunnollisen työhakemuksen niin ei tarvitse yrittäjille kiukutella, kun eivät sinua palkkaa.
Kuitenkin jo kerroit, että olit sopimassa haastatteluaikaa jonkun hyvän työhakemuksen tehneen kanssa, mutta hän ei vastannut puhelimeen. Ehkä hän oli kuullut sinusta ja firmastasi ikäviä totuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
Ahaa! Vinkki numero yksi: työhakemus lähetetään sähköpostilla eikä suinkaan minkään järjestelmän kautta tai soitella puhelimella.
Hmm, tämä ei vielä paljon rajoittanut...
Seuraavaksi voit kysyä työkkärintädiltä, mitä ovat hakusanat ja miten niitä käytetään. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan työnantaja ole niin sekaisin, että jakaisin työpaikkailmoituksensa tänne hullujenhuoneelle. Mikä hyöty siitä olisi, kun ette te sekopäät kuitenkaan työhön pysty.
Johan sulla kestikin, ennen kuin pääsit vakiokommenttisi kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Opettelet kirjoittamaan kunnollisen työhakemuksen niin ei tarvitse yrittäjille kiukutella, kun eivät sinua palkkaa.
Kuitenkin jo kerroit, että olit sopimassa haastatteluaikaa jonkun hyvän työhakemuksen tehneen kanssa, mutta hän ei vastannut puhelimeen. Ehkä hän oli kuullut sinusta ja firmastasi ikäviä totuuksia.
Se on aina mahdollista. Mutta sitä ei voi todistaa millään, kun puhelimeen ei viitsitty vastata. Oma oli valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sulla kestikin, ennen kuin pääsit vakiokommenttisi kirjoittamaan.
Sori, olin päikkäreillä ja tulin vasta nyt palstalle. Ihanaa, että olit täällä päivystämässä minua odotellen <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin menee työttömyystuki laskujen jälkeen ruokakauppaan ja bensaan. Joskus ostan uusia sukkia mutta vaatteet kaikki on hommattu käytettynä. Kengät ostin kolme vuotta sitten ja ne kestää vielä ainakin toiset kolme vuotta. Tämmöistä on työttömän elämä.
Eli sinullakin on rahaa ostella vaikka ja mitä kun tulee laskuja ja vielä bensaankin jää rahaa. Minulla työssäkäyvänä ei ole varaa pitää autoa, koska bensa on niin kallista.
Heh, "Ostella vaikka ja mitä" Jos kerran kolmeen vuoteen on varaa ostaa kengät... Ja ruoka on kyllä aika pakollista, se ei ole mitään huviostelua.
Ei nyt puhuttu sinun kengistäsi, vaan niistä laskuista, joista puhuit. Vai tuleeko sinulle laskuja ilman, että ostat mitään?
Niin ne laskut ovat:
- Vuokra
-Sähkölasku
-Puhelinlasku
- Terveydenhoitolasku joskus
Eli pakollisia elämiseen liittyviä laskuja, ei mitään nettitilauksia
Niin?
Vuoraa maksat joko yksityiselle ihmiselle tai yritykselle
Sähkön ostat yritykseltä
Puhelilittymäsi maksat yritykselle
Terveydenhuolto on todennäköisesti julkiselta puolelta
Ei yrityksiltä ostaminen tarkoita aina mitään nettishoppailua, vaan se voi olla hyvinkin arkisia pakollisia kuluja. Minäkin myyn työkseni kotivakuutuksia ja yrityksen kautta ne laskutetaan.
Mikä tässä nyt oli se ongelma sitten? Kerroin vain mihin rahani menevät työttömänä. Eli elämiseen, ja siihen elämään kuuluu myös se että joskus joutuu ostamaan myös vaatteita. Mitä minun pitäisi sitten rahoillani tehdä sinun mielestäsi? Olla asunnottomana ja vaikka matkustella sillä hurjalla 595e:llä minkä saan joka kuukausi..
Ongelma on se, ettet osannut lukea, mihin vastattiin. Ketään ei kiiinosta mihin sinä rahasi käytät. Pointti oli se, että työtönkin ostaa tuotteita, vaikka täällä väitettiin, että työttömyyden myötä loppuu myös kaikkien yritysten asiakkuus.
Minä sanoin että olen vähentynyt kulutusta jopa 50%. En kokonaan. En ole itse väittänyt että en ostaisi mitään. Suomen oloissa olisi erittäin vaikeaa olla täysin omavarainen.
Vierailija kirjoitti:
//
Tarkoitin, että työmarkkinatoria lukevilta olet saanut ne hakemukset. Tiedäthän, että sitä lukee lähinnä työttömät, eli juuri ne, joita et kuitenkaan halua palkata.
Ei kyllä kukaan kestäisi kaltaistasi esimiestä, jolle kaikki pitää rautalangasta vääntää.
Nykyisin on ihan aidosti ongelma se, että työnhakijat eivät vastaa puhelimeen. Harvalla yrittäjällä on aikaa ja mielenkiintoa soitella sata kertaa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
//
Tarkoitin, että työmarkkinatoria lukevilta olet saanut ne hakemukset. Tiedäthän, että sitä lukee lähinnä työttömät, eli juuri ne, joita et kuitenkaan halua palkata.
Ei kyllä kukaan kestäisi kaltaistasi esimiestä, jolle kaikki pitää rautalangasta vääntää.
Mistä olet saanut tuollaisen fantasian, että en haluaisi palkata työttömiä? Luuletko, että olen niin pöljä kuin sinä, joka kuvittelee että työtön=tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet meille sopiva työntekijä, löydät kyllä ilmoituksen ihan hakusanoilla, joilla työtä olet hakemassa. Jos et osaa kirjoittaa sopivia hakusanoja (esim. "myyjä", "asiakaspalvelija"), et ole meille sopiva työntekijä.
Eihän teille ole sopivia työtekijöitä. Kaikki on huonoja. Sen olet tehnyt selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän teille ole sopivia työtekijöitä. Kaikki on huonoja. Sen olet tehnyt selväksi.
Missä olen sanonut, että kaikki ovat huonoja? Näytä viesti äläkä valehtele!
"Mihin sinulle nyt pitäisi vastata? En näe tässä mitään kysymystä: "Sehän on mahdollisimman vähän, jos pysytellään jatkuvasti taulukkopalkkojen alimmissa lukemissa tai senkin alle, jos on ulkomaisesta työntekijästä kyse. "
Syytit minua lukutaidon puutteesta, mutta itse olet parin kommentin jälkeen unohtanut, mistä keskusteltiin. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olen sanonut, että kaikki ovat huonoja? Näytä viesti äläkä valehtele!
Juuri kirjoitit, ettette saa ketään palkatuksi, kun hyvän hakemuksen kirjoittaneet eivät vastaa puhelimeen ja huonoja hakemuksia tekeviä et halua.
Vierailija kirjoitti:
"Mihin sinulle nyt pitäisi vastata? En näe tässä mitään kysymystä: "Sehän on mahdollisimman vähän, jos pysytellään jatkuvasti taulukkopalkkojen alimmissa lukemissa tai senkin alle, jos on ulkomaisesta työntekijästä kyse. "
Syytit minua lukutaidon puutteesta, mutta itse olet parin kommentin jälkeen unohtanut, mistä keskusteltiin. 🤣
No kerro nyt h'''ranpentu se kysymys äläkä ulise! Ei tuo paskanauruhymiö ainakaan paranna käsitystäni sinun olemattomasta lukutaidostasi.
Ongelma on se, ettet osannut lukea, mihin vastattiin. Ketään ei kiiinosta mihin sinä rahasi käytät. Pointti oli se, että työtönkin ostaa tuotteita, vaikka täällä väitettiin, että työttömyyden myötä loppuu myös kaikkien yritysten asiakkuus.