Milloin kävit viimeksi ravintolassa syömässä tai juomassa?
Syömässä ehkä kaksi vuotta sitten. Hinnat ovat järkyttävät.
Juomassa kolme kuukautta sitten. Otin vain kaksi.
Parempi säästää kun ei tiedä milloin joutuu työttömäksi.
Kommentit (68)
Toissa iltana perheen kanssa. Työkavereiden kanssa lounaalla viikottain.
Viime viikon lauantaina olin kahden ystäväni kanssa ravintolassa syömässä, alkuillasta teatterissa ja loppuillan baarikierroksella. Ja tietty hotellissa, kun ei kukaan asunut siinä samassa kaupungissa, joten siellä syötiin aamiaistakin...
Espanjassa kävin tammikuussa. Olut maksoi 3 euroa kun suomessa 10 euroa. Ateria maksoi 7 euroa, siinnä oli perunaa, salaattia, lihaa. Kyllä suomessa maksaa 3 kertaa enemmän. En ole suomessa käynyt ravintolassa 10 vuoteen.
Satu Rämö sanoi Veitolan ohjelmassa, että hän kaipaa Suomesta edullisia ravintolalounaita. Saa syödä n.13 eurolla alku-,pää- ja jälkiruuan buffapöydästä.
Mun naapuri on espanjalainen ja on sitä mieltä, että Espanjassa ei voi syödä niin edullisesti kuin suomalaisessa lounaspöydässä, jossa vesi ja kahvikin kuuluu samaan hintaan.
Taitaa olla jo kolme viikkoa viimeisimmästä kerrasta. Nykyään käyn harvemmin, kun olen jäänyt yksin elelemään.
Kuopiossa on paljon hyviä ravintoloita. Ja hyviä lounaspaikkoja kuten Skilla ja Mairella.
Vuonna 1012. En ymmärrä vähääkään ihmisiä jotka käyttävät ravintoloissa syömässä.
Joku 10v sitten ulkomailla. Suomessa syönyt ulkona viimeksi 2005 luvun paikkeilla.
Eilen katsoin hesen kerrosaterian hintaa, 11,50€. Ateria isompana olisi tehnyt +1,40€ lisähintaa. Jätin väliin ja ostin pari saarioisen kuralätkää muutaman metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Satu Rämö sanoi Veitolan ohjelmassa, että hän kaipaa Suomesta edullisia ravintolalounaita. Saa syödä n.13 eurolla alku-,pää- ja jälkiruuan buffapöydästä.
Mun naapuri on espanjalainen ja on sitä mieltä, että Espanjassa ei voi syödä niin edullisesti kuin suomalaisessa lounaspöydässä, jossa vesi ja kahvikin kuuluu samaan hintaan.
Mikä on suomalainen lounaspöytä? Työpaikka ruokailuko, vähän eri asia kuin käydä ulkona syömässä. Vai veikö se espanjalainen treffeille työmaaruokalaan lol.
Viime syksynä, kun tarjottiin. Edellisestä onkin tosi pitkä aika, en edes muista.
Juomassa ravintolassa joskus yli 20v sitten. Sen jälkeen ei olekaan tullut juotua lainkaan.
Toimeentulo alkaa tässä maassa olemaan jo niin epävarmaa ja rangaistukset työttömyydestä niin kovia, etten juurikaan tuhlaile.
Tammikuun lopulla, kun kävin kaverin luona toisella paikkakunnalla. Kesäisin tulee käytyä useammin. Seuraavan kerran menen huhtikuun puolessa välissä, ja sitten vappuna. Olen itse asiassa juuri nyt miettimässä, minne kannattaisi tehdä pöytävaraus tuolloin.
(Tamperelaiset huom. Missä siellä keskustan alueella kannattaisi syödä, jos ei ihan fine diningia, mutta ei myöskään burger-ranskalaiset linjaa? Kasvissyöjät myös huomioon otettu)
Vierailija kirjoitti:
Eilen. Huomenna menossa myös.
Taidat olla rikas.
Ulkona syöminen tai juominen on ensimmäinen joka jää pois kun jää työttömäksi. Menköön ne joilla on rahaa.
Joulun aikaan laivalla syömässä. Uutena vuotena käväisin muutaman tunnin juomassa. Harvinaista on kyllä nykyään kotimaassa ravintolointi.
Pari kuukautta sitten parin kaverin kanssa pitseriassa, maksoi 9,50e.
Reilu kuukausi sitten. Sain kokoon kaikki isäni jälkeläiset puolisoineen ja mentiin koko porukka ravintolaan syömään. Mä tarjosin. Meitä oli yhteensä 11, joista 2 kouluikäisiä lapsia ja muut aikuisia.
Minä syön ravintolassa käytännössä joka arkipäivä. Kesäisin lisäksi myös viikonloppuisin vähintään kerran kahdessa viikossa. Ikääntymisen myötä bilettäminen ja After Workit ovat jääneet lähes kokonaan pois, mutta terassikaudella tulee otettuua juoma tai pari yhdestä kolmeen kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suomalainen lounaspöytä? Työpaikka ruokailuko, vähän eri asia kuin käydä ulkona syömässä. Vai veikö se espanjalainen treffeille työmaaruokalaan lol.
Kysytkö ihan tosissasi, mikä on suomalainen lounaspöytä? Lähes joka ravintolassa tarjotaan päivittäin lounasta ja yleisummin se on buffa.
Laskin yksi päivä, että kävelymatkan päässä on 18 ravintolaa, jossa voi käydä lounaalla ja kaikki maksaa 13,70€.
Tämän viikon maanantaina Roomassa.