Milloin kävit viimeksi ravintolassa syömässä tai juomassa?
Syömässä ehkä kaksi vuotta sitten. Hinnat ovat järkyttävät.
Juomassa kolme kuukautta sitten. Otin vain kaksi.
Parempi säästää kun ei tiedä milloin joutuu työttömäksi.
Kommentit (68)
Tulin tunti sitten ABC:n lounaalta.
Ihan ala carte illallisella olin viime viikolla Pancho Villassa. Fiininmmin söin Tallinnassa kolmen ruokalajin illallisen kuukausi sitten.
Olet töissä muttet viitsi käydä ulkona syömässä edes kerran kuussa? Hah. Ja ihmetellään miksi kulutus ei nouse: siksi koska nekin joilla olisi varaa, pihistelevät minkä kerkiävät. Suomalaiset tekevät tämän ihan itse itselleen. Muualla Euroopassa ei elämyksistä karsita, koska ne ovat hyvin tärkeitä.
Siitä on vuosian aikaa. Joskus 2018 taisi olla viimeksi.
Viimeksi tammikuun alussa juustotilan ravintolassa Italiassa.
Sunnuntaina tulossa 7 ruokalajin pääsiäislounas. 40e/hlö. Jälleen Italiassa
Vierailija kirjoitti:
Olet töissä muttet viitsi käydä ulkona syömässä edes kerran kuussa? Hah. Ja ihmetellään miksi kulutus ei nouse: siksi koska nekin joilla olisi varaa, pihistelevät minkä kerkiävät. Suomalaiset tekevät tämän ihan itse itselleen. Muualla Euroopassa ei elämyksistä karsita, koska ne ovat hyvin tärkeitä.
Muualla euroopassa ostovoima on parempi. Samoin hintalaatusuhde. 0,4 litran olut muovituopista 8€. Järjetöntä
Ruoka ei ole hintansa arvoista.
Säästän, koska en tiedä koska joudun työttömäksi. Jollet ole huomannut, niin irtisanomisia tapahtuu jatkuvasti.
No, jos laivan ravintola lasketaan, tänään aamiaisella ja mennometkalla Ruotsiin 1.4
Tänään menen vielä ystävän kanssa syömään
Yleensä kerran viikossa Suomessa käyn
Kotona teen ruuan itse
Viikko sitten, kun olin kaupungilla hoitamassa asioita ja nälkä yllätti niin poikkesin meksikolaiseen ravintolaan tacoille. Sitä edellinen kerta oli, kun tapasin yhden ulkopaikkakuntalaisen kaverin, joka oli visiitillä täällä päin.
Kaksi viikkoa sitten. En tiedä... Olihan se ihan hyvää, mutta rahaa meni liikaa.
Edellispäivänä ostin hesestä arizonahampin.
No lasketaanko lounas ravintolassa syömiseksi? Jos lasketaan, niin melkein joka arkipäivän käyn sen syömässä. Illallista syön harvoin ravintolassa, oikeastaan vain pojan, miehen ja mun syntymäpäivinä ja kerran, pari vuodessa ystäväporukan kanssa. Viimeksi syötiin Alexanderplazissa pojan 25v syntymäpäivänä.
Varmaan 10 vuotta sitten Suomessa. Ulkomailla kyllä käyn koska hinta/laatusuhde kohtaavat
Suomessa tulee todella harvoin syötyä ravintolassa monesta syystä. Päällimmäinen syy on hinta/laatusuhde, toinen on laatu ja kolmas ongelma on oma tietämättömyys hyvistä paikoista. Mistä löytyisi jotain, jota en tee tai en edes osaa tehdä itse paremmin? Viimeksi (tällä viikolla) se oli jotain niin banaalia kuin hyvin tehty italialainen pizza. Miten pizzastakin voi saada elegantin ja tasapainoisen makuelämyksen? Se oli elämäni ensimmäinen. Lisättäköön, että paikan kahvi jatkoi samaa korkeaa standardia.
Syömässä kävin 90-luvun alussa ja juomassa vuonna 2007.
Jos ei lounaspaikkoja lasketa, niin varmaankin vuonna 2016 tai 2017.
Siihen aikaan 2 aikuisen ja kolmen alakouluikäisen lapsen ruokailu jossain Huviretkessä
maksoi n. 150 euroa, aikuisille pari olutta/viinilasia ja lapsille jälkiruokajätskit.
Paljonkohan tänään maksaisi peruspaikassa?
Syömässä viime marraskuussa, lapset tarjosi viisikymppisteni kunniaksi.
En käy minäkään. Mieluummin teen kotona ruokaa.