Nyt päiväkodissa loukkaantunut lapsi on kuollut
Kommentit (1682)
monikulttuurinen henkilökunta...?
Olen noita sänkyjä nostellut melkoisen paljon eri päiväkodeissa. En käsitä miten sitä ei huomaa, että siellä on joku lapsi? Sinne sänkyynhän laitetaan peitot ja tyynytkin remmillä kiinni ennen kuin sänky nostetaan? Onko lapsi voinut mennä uudestaan sänkyyn kun se on jo pedattu? Luulisi silti tuntevan että sänky painaa enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni laittanut sänkyn kasaan. Kyllähän nyt jokainen huomaa, onko sängyssä ihminen vai ei. Ja silmät kiinnikin huomaa, että painavampi kuin tyhjä.
2-vuotiaat voi olla todella kevyitä.
Peitot ja lakanat voivat myös piilottaa pienen ihmisen.
Eihän ne nyt mitään litteitä ole, kyllä siellä peiton alla on sen verran koholla olevia kohtia. Mutta jos haluaa olla tappajan puolella ja puolustella sitä, niin tuollaisia lauseita siitä sitten seuraa.
No kun fakta on se että sinne peiton alle voi piiloutua pari vuotias ilman että sitä huomaa.
Niinkuin tässäkin tapauksessa hoitaja ei huomannut pientä lasta. Mikä siinä on että niin moni ilmeisesti haluaa että hoitaja olisi tahallaan aiheuttanut lapsen kuoleman.
Täytyy olla aika tollo jos ei huomaa. Olkoon vaikka tahattomasti, mutta pahin on jo sen toimesta tapahtunut, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten puolustellaan.
Ei tarvitse.
Lyö vetoa että jos sulle näytettäisiin kuvia kapeista sängyistä missä on peitto päällä et tasan tarkkaan pystyisi sanomaan onko siellä alla 2.v vai ei.
Ja näissä viimeisimmissä uutisoinnissa kerrottiin toisen lapsen vieneen päiväkodin työntekijän huomion sillä hetkellä kun hän nosti sen sängyn ylös. Sen tarkemmin tuskin saamme tietää, mitä siinä on tapahtunut, mutta siitä olen ihan saletti, että kyseinen työntekijä kokee aivan hirvittävää syyllisyydentuntoa lopun ikänsä. Ja ennenkin joku taas sanoo, että sietääkin tuntea, niin en ole puolustelemassa ollenkaan, mutta kykenen silti jollain tasolla asettumaan hänenkin nahkoihinsa. Kyse on kuitenkin hirvittävästä, traagisesta vahingosta, vaikkakin huolimattomuudesta johtuvasta, mutta tahallaan ja tarkoituksella hän ei ole ottanut ketään hengiltä. Rikosnimikkeellä kuolemantuottamus poliisi tätä nyt tutkii.
Vahinkoja sattuu kaikille. Jokainen voi joku päivä vahingossa aiheuttaa viattoman lapsen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on järkyttänyt nykymenossa, on se, että ihmiset lynkkaa, jopa omalla nimellään netissä, tuntematta mitään empatiaa. Netti näyttääkin hyvin ihmisten pimeän puolen. Ennen jos sattui kuolemaan johtava vahinko, oli empatiaa, lohdutettiin, tarjottiin apua, ei syyllistetty. Ymmärrettiin. Nyt lyödään lyötyä yhä kovempaa. Ollaan nykyään itse maailman valtiaita, täydellisiä. Kuka heittääkään sen ensimmäisen kiven....
Tässähän nyt kuolikin pieni viaton lapsi. Kaikki osanotto hänen vanhemmilleen ja perheelleen, voimia ja jaksamisia.Tuskin itsekkään olsit hiljaa ja ymmärtäisit "tekijää", jos osuisi omalle kohdallesi.
Minä olisin hiljaa (jättäisin hoitajan rauhaan ja ymmärtäisin hänen vaikeaa tilannettaan) VAIKKA hän tappaisi minun lapseni. Lapsi on kuollut. Poliisi tutkii. Minä siirryn pitkälle sairaslomalle, traumaterapiaan ja sitä kautta työkyvyttömyyseläkkeelle. Oikeusjärjestelmä arpoo päiväkodin henkilökunnalle tuomiot. Tässä tapauksessa rikossyyte tulee hoitajalle (joka sängyn nosti), sängyn valmistajalle (vaarallinen tuote), ja päiväkodin johtajalle (joka on vastuussa siitä että töitä tehdään alimiehityksellä).
Empatiakyvytön palstahullu huutelee aina "mitä itse tekisit kun oma lapsesi kuolee?" ja sitten nauraa sadistista naurua kun saa vastauksia ihmisiltä, joiden lapsi on oikeasti kuollut.
Ei kiinnosta. Evvk. Menkää eteenpäin. Uutta vaan putkeen. Kaks vuotias, eihän sillä ollu ees mitää menetettävää vielä. Pyh.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Evvk. Menkää eteenpäin. Uutta vaan putkeen. Kaks vuotias, eihän sillä ollu ees mitää menetettävää vielä. Pyh.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom!!!
Päiväkodin arki on lähes tau'otonta tulipalojen sammuttelua ja ennaltaehkäisyä ja sen yrittämistä.
Sinulla on siinä 12-21 lasta havainnoitavana ja mahdollisena "äkkiä väliin/estämään/turvaamaan"-kohteena, päivittäin tilanteita kun täytyisi ehtiä SAMAAN AIKAAN useamman kuin 1 "kohteen" eli lapsen/lapsien luo.
Siinä on SEKUNTEJA aikaa miettiä, tehdä päätös ja REAGOIDA, että mihin soppaan ja tilanteeseen HYÖKKÄÄT SILMÄNRÄPÄYKSESSÄ.
Ja tämä kakki siksi, että hlöstämitoitus JA LAPSIAINES on viimeiset n.7v-10v ollut aivan liian vähäistä ja kuormittavaa, koska mm inkluusio ja useimpien vanhempien tapa kasvattaa lastaan, tai siis jättää kasvattamatta (ei on kirosana, minäminäminä, haluaisitko/tulisitko/mentäiskö/ottaisitko/söisitkö/lopettaisitko etc.etc aivan kuin se lapsi olisi pomo ja saisi päättää kaiken.
Me vakalaisetkin olemme VAIN IHMISIÄ, meilläkin on vain 2 kättä, jalkaa ja silmää eikä niistä kumpikaan sijaitse selässämme.
Maailman surullisin asia on tapahtunut, mutta käytännön savessa kyynärpäitä myöten rämpivänä sympatiani ja ajatukseni ovat MYÖS tuon työntekijän puolella enkä todellakaan lähtisi syyttävää sormea yksioikoisesti vain hänen suuntaansa osoittamaan, jos ollenkaan.
Nimenomaan, koska tiedän mitä se arki päiväkodissa nykyisin on, pitkälti selviytymistä ja omat voimat, resurssit ja havainnointikyvyt ym äärimmilleen pingotettuina.
Tekosyy jolla korkeakoulutettu nainen saa tappaa lapsia.
Voisitko tukkia tur pasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on järkyttänyt nykymenossa, on se, että ihmiset lynkkaa, jopa omalla nimellään netissä, tuntematta mitään empatiaa. Netti näyttääkin hyvin ihmisten pimeän puolen. Ennen jos sattui kuolemaan johtava vahinko, oli empatiaa, lohdutettiin, tarjottiin apua, ei syyllistetty. Ymmärrettiin. Nyt lyödään lyötyä yhä kovempaa. Ollaan nykyään itse maailman valtiaita, täydellisiä. Kuka heittääkään sen ensimmäisen kiven....
Tässähän nyt kuolikin pieni viaton lapsi. Kaikki osanotto hänen vanhemmilleen ja perheelleen, voimia ja jaksamisia.Tuskin itsekkään olsit hiljaa ja ymmärtäisit "tekijää", jos osuisi omalle kohdallesi.
Minä olisin hiljaa (jättäisin hoitajan rauhaan ja ymmärtäisin hänen vaikeaa tilannettaan) VAIKKA hän tappaisi minun lapseni. Lapsi on kuollut. Poliisi tutkii. Minä siirryn pitkälle sairaslomalle, traumaterapiaan ja sitä kautta työkyvyttömyyseläkkeelle. Oikeusjärjestelmä arpoo päiväkodin henkilökunnalle tuomiot. Tässä tapauksessa rikossyyte tulee hoitajalle (joka sängyn nosti), sängyn valmistajalle (vaarallinen tuote), ja päiväkodin johtajalle (joka on vastuussa siitä että töitä tehdään alimiehityksellä).
Empatiakyvytön palstahullu huutelee aina "mitä itse tekisit kun oma lapsesi kuolee?" ja sitten nauraa sadistista naurua kun saa vastauksia ihmisiltä, joiden lapsi on oikeasti kuollut.
Tuskinpa. Tekisi paljastaa ettei sulle ainakaan ole käynyt yhtään mitään menetystä.
Siihen kuuluu myös järjetön viha ja katkeruus.
Ohiksena, ennen ainakin ne kaikki sängyt/ leposijat, oli nyt sitten millä nimikkeellä tahansa. Vaihdettiin ehkä petivaatteita, mutta aina ne kuitenkin laitettiin siististi seuraavaa nukkujaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Eräs isukki alkoi kitisemään siitä, kun lapsensa poskeen oli tullut naarmu, kun toinen 2v tönäisi mussukkansa hiekkapihalla kumoon.
Totesin hälle, että toistaiseksi en kykene ryhmän alle 3v ikäisten ajatuksia lukemaan eli en pysty ennakoimaan mitä he kulloinkin saavat päähänsä ja jos en ole, harvemmin olen, siinä n.kädenmitan päässä juuri hänen lapsestaan niin en myöskään kykene enkä ehdi tilanteeseen niin, että saisin tönäisyn/kaatumisen fyysisesti estämään. Sama muuten pätee isompien ryhmissä.
Ehdotin hänelle myös, että hankkii 7 alle 3v lasta itselleen tai tulee kokeilemaan sitä töihini, että miten ennakoi ja ehtii joka väliin itse.
Tuumasi siihen, että "hmph hym niiin"
Jos tämä on totta, niin onpas ylimielinen asenne sinulla. Kun oma lapsi oli pieni, ja jos päiväkodissa oli sattunut jotain vastaavaa, niin päiväkodin työntekijät kyllä pahoittelivat asiaa. Olivat äiti-ihmisiä itsekin, joten kenties pystyivät samaistumaan.
Vierailija kirjoitti:
henkilökunnan kerrotaan toimineen tilanteessa nopeasti ja ohjeiden mukaisesti. Päiväkodin henkilökunta toimi tilanteessa nopeasti ja soitti asiasta hätäkeskukseen.
Onnettomuusselosteesta selviää, että hätäkeskuspuhelu otettiin vastaan 13:44:45 ja alle minuutissa tapahtumasta oli luotu tehtävätieto.
Keravan hätäkeskus sai ilmoituksen puristuksiin jääneestä lapsesta kello 14:44:45.???Onnettomuusselosteen mukaan viivästymisen syy oli liikenneruuhka.
Paikalla sänkyä purettiin käsin ja puukkosahalla.!!!
– Purettuamme rakenteita saimme irrotettua potilaan.Samaten tarkempi kuvaus onnettomuustilanteen kehittymisestä on mustattu.
Hätäkeskusselosteen mukaan pelastuslaitos ehti paikalle reilussa seitsemässä minuutissa ja irrotti lapsen sängyn rakenteita purkamalla.
MITÄ tapahtui näiden 7 minuutin aikana päiväkodin henkilökunnan toimesta????
Mikä tuo tunti 13.44-14.44 on?
Mä tunnen lapsensa hoitovirheen menettäneitä tai hoitovirheen vammauttaneiden lsten vanhempia. Eivät he ole niin katkeria henkilökunnalle, kuin luulisi.
Ihmisiä on maapallolla liikaa. En sure yhtään näitä tapauksia vaan olen iloinen.
Maapallolle syntyvyys pitäisi saada tasolle korkeintaan 1 lapsi per nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on maapallolla liikaa. En sure yhtään näitä tapauksia vaan olen iloinen.
Maapallolle syntyvyys pitäisi saada tasolle korkeintaan 1 lapsi per nainen.
afrikassa lisäännytään kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä nyt taas niin täydellisiä ihmisiä paikalla, joille ei koskaan itselle tapahdu minkäänlaisia mokia! Okei, tässä tapauksessa seuraukset oli karmeat, mutta se ei ole nyt se pointti. Ihan oikeasti ihan täysijärkiselle tavalliselle ihmiselle voi tapahtua vaikka tuollainen ajatuskatkos, kuten nyt tapahtui. En voi tietää mitä tuota tilannetta edelsi, mutta ihan hyvin kyseisen hoitaja on voinut juuri laittaa viereisiä sänkyjä kiinni, ja ehkä hänen on ollut tarkoitus laittaa seuraavaksi seuraava tyhjä sänky kiinni, mutta huomion herpaantuessa (siihen johonkin toiseen lapseen), on nostanut väärän sängyn ylös, kuin mitä oli ajatellut. Oletteko te oikeasti itse niin täydellisiä, että te ette ikinä ole vahingossa tehneet jotain, mitä ei pitänyt?? Ja siis kyllä, ei tällaista olisi pitänyt ikinä tapahtua, mutta eikö kukaan ymmärrä tässä sitä inhimillistä erhettä, mikä kävi??
Mietipä, jos tuo ajatuskatkos olisi tapahtunut työntekijälle, kun hän lähtee autolla töistä kotiin. Näkee kyllä auton edessä olevan lapsen, mutta keskittyminen herpaantuu ja sitten hän ajaakin lapsen päälle kun lähtee liikkeelle. Käytäisiinkö tällaista keskustelua, että oletteko muut muka täydellisiä, kielletään autot ja miten voi olla mahdollista, että on olemassa autoja, joiden alle jäädessään lapsi voi kuolla?
Ei se auto-onnettomuuksissakaan ketään auta, että kuski manataan tuntemattomien toimesta alimpaan helvettiin. Ketään se ei takaisin tuo. Oikeus kyllä tuomitsee tarvittaessa ja syyllisyydentunne/katumus on näissä jutuissa joka tapauksessa tekijällä elämänmittainen seuralainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä jäi sentään henkiin mutta perheen 2- vuotias lapsi kuoli. Kuka tässä on uhri ja kärsijä?
Henkiin jäänyt hoitaja kärsii. Uhrin (lapsen) kärsimykset ovat loppu. Uhrin omaiset eivät olet juridisesti "uhreja" koska he eivät olleet millään tavalla osallisena koko tapauksessa.
Kärsijä (vahingonkärsijä) on hoitaja, jonka elämä on nyt pilalla. Uhrin omaiset jatkavat elämäänsä, työuraansa. Ei heitä ole julkisesti lynkattu mediassa ja somessa. Hoitaja on tässä suurin kärsijä.
Typerää trollausta. Ole jo hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmät kiinni laittanut sänkyn kasaan. Kyllähän nyt jokainen huomaa, onko sängyssä ihminen vai ei. Ja silmät kiinnikin huomaa, että painavampi kuin tyhjä.
2-vuotiaat voi olla todella kevyitä.
Peitot ja lakanat voivat myös piilottaa pienen ihmisen.
Eihän ne nyt mitään litteitä ole, kyllä siellä peiton alla on sen verran koholla olevia kohtia. Mutta jos haluaa olla tappajan puolella ja puolustella sitä, niin tuollaisia lauseita siitä sitten seuraa.
No kun fakta on se että sinne peiton alle voi piiloutua pari vuotias ilman että sitä huomaa.
Niinkuin tässäkin tapauksessa hoitaja ei huomannut pientä lasta. Mikä siinä on että niin moni ilmeisesti haluaa että hoitaja olisi tahallaan aiheuttanut lapsen kuoleman.
Täytyy olla aika tollo jos ei huomaa. Olkoon vaikka tahattomasti, mutta pahin on jo sen toimesta tapahtunut, siitä ei pääse mihinkään vaikka miten puolustellaan.
Ei tarvitse.
Lyö vetoa että jos sulle näytettäisiin kuvia kapeista sängyistä missä on peitto päällä et tasan tarkkaan pystyisi sanomaan onko siellä alla 2.v vai ei.
Ja näissä viimeisimmissä uutisoinnissa kerrottiin toisen lapsen vieneen päiväkodin työntekijän huomion sillä hetkellä kun hän nosti sen sängyn ylös. Sen tarkemmin tuskin saamme tietää, mitä siinä on tapahtunut, mutta siitä olen ihan saletti, että kyseinen työntekijä kokee aivan hirvittävää syyllisyydentuntoa lopun ikänsä. Ja ennenkin joku taas sanoo, että sietääkin tuntea, niin en ole puolustelemassa ollenkaan, mutta kykenen silti jollain tasolla asettumaan hänenkin nahkoihinsa. Kyse on kuitenkin hirvittävästä, traagisesta vahingosta, vaikkakin huolimattomuudesta johtuvasta, mutta tahallaan ja tarkoituksella hän ei ole ottanut ketään hengiltä. Rikosnimikkeellä kuolemantuottamus poliisi tätä nyt tutkii.
Vahinkoja sattuu kaikille. Jokainen voi joku päivä vahingossa aiheuttaa viattoman lapsen kuoleman.
Ironiseksi heitoksiko tarkoitit tuon?
Vierailija kirjoitti:
"MITÄ tapahtui näiden 7 minuutin aikana päiväkodin henkilökunnan toimesta????"
Minä ihmettelen samaa. Miksi päiväkodin henkilökunta ei purkanut sänkyä ja vapauttanut lasta puristuksesta? Miksi vain odoteltiin? Jos ihminen on puristuksessa, silloin on kiire. Silloin ei odoteta, vaan vapautetaan ihminen puristuksesta. Toki jos päällä on 1000 kg paino niin sitten ei voi kuin odotella, jos ei saada riittävää määrää miehiä paikalle.
Nämä 7 minuuttia olivat ratkaisevat. Kun sitä sänkyä väännetään takaisin niin siinä ei ole pelastusta. Ei osanneet reagoida oikealla tavalla. se on selvä, että puristuksiisa oleva lautojen välissä oleva pää saa niin voimakkaan paineen ja painon. Toivottavasti poliisi tutkii tarkkaan näm minuuttien aikana tapahtuneet "avut". Siinä on ihan joku muu henkilö tai kaikkien yhteinen väärin toimiminen syynä.
Ollaan nyt ihan rehellisiä, hoiva-alan yms eivät nyt muutoinkaan ole niitä terävimpiä kyniä penaalissa.