Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastut flunssaan, jäätkö etätöihin (jos se on mahdollista) vai saikulle?

Vierailija
02.04.2023 |

Tintti

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöihin, jos on vain muiden tartuttamisvaara.

Saikkua jos olen työkyvytön.

Vierailija
2/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etätöissä enkä tee töitä kipeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski naamaan ja töihin. Jos on kuumetta niin saikku

Vierailija
4/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä miten pahasti olen kipeä. Jos on vähän nuhaa tms. niin teen etätöitä, mutta jos on lähestulkoon taju kankaalla niin pidän ihan täyttä saikkua.

Vierailija
5/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä sitä päätä vaan työnantaja. Voihan sitä saikkua kokeilla saada, mutta pomo sanoo että teet etätöitä ja sitten teet.

Vierailija
6/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jatkuvasti etätöissä. Jos vointi sallii teen töitä sairaana, joskin kevennetysti. Jos vointi huono, jään sairaslomalle.

Vierailija
7/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöihin jäisin

Vierailija
8/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tämän viikon etätöissä pikku flunssassa. Kurkku kipeä ja nenä vuoti, mutta koin itseni työkykyiseksi. Jos flunssa olisi ollut pahempi, olisin ottanut saikkua.

Vierailija
9/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti voinnista. Jos vähän nenä vuotaa, niin voi hyvin tehdä töitä. Jos on puolikoomassa, ei töistä tulisi kuitenkaan mitään.

Vierailija
10/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omasta jaksamisesta ja työpäivän rankkuudesta. Jos omaa jaksamista on ja työpäivä ei ole rankka, niin voin mennä vaikka lähitöihin. Pienessä flunssassa voi mennä oman jaksamisen mukaan lähitöihinkin, niin on sanoneet jotkut lääkäritkin. Eikä se aiheuta tartuntariskiä, ellet tyyliin halaile työkavereita. Iän kaiken on menty pienessä flunssassa töihin.

Vierailija
11/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri kirjoittaa, että olen sairas niin siinä on pomon huono vaatia yhtään mitään.

Vierailija
12/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri kirjoittaa, että olen sairas niin siinä on pomon huono vaatia yhtään mitään.

No ei ole yhtään huono, pomo sinun työnteostasi päättää eikä lääkäri. Se lääkäri kertoo vain diagnoosinsa jonka pohjalta pomo päättelee oletko osittain, kokonaan vai et ollenkaan työkykyinen.

Vierailija
13/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole yhtään huono, pomo sinun työnteostasi päättää eikä lääkäri. Se lääkäri kertoo vain diagnoosinsa jonka pohjalta pomo päättelee oletko osittain, kokonaan vai et ollenkaan työkykyinen.

Ikävää, jos sulle on uskoteltu noin.

Vierailija
14/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskottelusta kiinni vaan Suomen laista.

Vierailija
15/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöihin jos olisin vähän kipeä. Mikäli kunnolla kuumeessa tai muutoin enempi sairas jäisin sairauslomalle.

Vierailija
16/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulle, jos olen pahasti flunssainen tai mahatautinen. Teen sekä etää että konttoria normisti. Jos olen pahasti kipeä, lepään enkä tee töitä. Jos olen kevyesti kipeä, menen toimistolle. Etätyö ei ole mikään "kärsi itse, mutta säästä työnantajasi sekä kollegasi" -ratkaisu. Teen etätöitä vain terveenä.

Vierailija
17/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskottelusta kiinni vaan Suomen laista.

Minkäs lainkohdan perusteella se pomo kumoaa lääketieteen ammattilaisen kirjoittaman esim. viiden päivän sairasloman?

Vierailija
18/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 100% etätyötä ja olin kuukausi sitten sairaana 1.5vkoa. Ekat 5 pv olin kovassa kuumeessa ja saikulla (oma ilmoitus). Seuraavat 3 päivää olin edelleen tosi heikkona ja saikulla (lääkärintodistus), mutta osallistuin pariin työprojektiin liittyvään palaveriin, kävin läpi emaileja jne. noin 3-4 tuntia päivän aikana. Tuntui turhalta maata koko päivä tekemättä mitään, vaikkei jaksaminen riittänytkään vielä täyteen työpäivään.

Vierailija
19/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu flunssasta.

Vierailija
20/35 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sinänsä oikeilla jäljillä.

Työnantaja ei ota kantaa työkykyyn, mutta työnantajalla on oikeus selvittää oikeuttaako diagnoosi sairausajan palkkaan.

On olemassa esim tiettyjä diagnooseja, joiden perusteella työnantajan ei ole pakko maksaa palkkaa. Joissakin tesseissä ei tartte maksaa palkkaa jos Saikku johtuu esim masennuksesta tai ryyppäämisestä.