Nyt loppu kaurakerman käyttö!
Sen sisältämä E472e on rypsi- ja palmuöljy sekoitus siis nyt loppu tämän tuotteen käyttö.
Suolisto on huutanut hoosianna monta viikkoa, syy taisi löytyä. YÖK!!
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän hassua kun solvataan kaurakermaa käyttäviä ja itse samaan aikaan vedetään pääosin prosessoituja ruokia ja eineksiä. Moni käyttänyt kaurakermaa eläinsyistä, ideologia on ollut hyvä.
Itselle on haastavaa terveellinen syöminen ja eläinperäisten tuotteiden vähentäminen, pitkälle pääsee mutta parantamisen varaa olisi.
Kaurakermaa käyttämällä ja eläinperäisen ruuan poistaminen/vähentäminen ei kyllä terveyttä edistä, pikemminkin päinvastoin.
Kaikenlaisten korvikkeiden käyttäminen ravinnoksi terveyden vuoksi tuntuu absurdilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut mitä järkeä tuommosia on käyttää. Jos ei tavallinen maito tai kerma käy, niin juo sitten mustana.
Minä käytän maun vuoksi. En tykkää mustasta kahvista, enkä kahvista lehmänmaidolla. Ainoat hyvänmakuiset kahvissa on kuohukerma tai kauramaito, ja en halua juoda desikaupalla kuohukermaa päivittäin.
Miksi et halua käyttää kuohukermaa ja miksi sitä pitäisi kahviin käyttää desikaupalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän hassua kun solvataan kaurakermaa käyttäviä ja itse samaan aikaan vedetään pääosin prosessoituja ruokia ja eineksiä. Moni käyttänyt kaurakermaa eläinsyistä, ideologia on ollut hyvä.
Itselle on haastavaa terveellinen syöminen ja eläinperäisten tuotteiden vähentäminen, pitkälle pääsee mutta parantamisen varaa olisi.
Kaurakermaa käyttämällä ja eläinperäisen ruuan poistaminen/vähentäminen ei kyllä terveyttä edistä, pikemminkin päinvastoin.
Kaikenlaisten korvikkeiden käyttäminen ravinnoksi terveyden vuoksi tuntuu absurdilta.
Ravitsemustiede on kanssasi eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset kermat sisältävät karrageenia joka on myrkky, sitä ei vegaanituotteissa ole.
Eivät kaikki kermat sisällä karrageenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten toisen lajin poikaisten maidolla ihmismaidon korvaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Vemondo-kaurakermassa ei ainakaan ole kuin pelkkää rypsiöljyä.
Planti kaurakermassa ei myöskään ole mainittua ainetta. Itse käytän niin vähän ruuanlaitossa kermaa, että on sen puolesta senkin sama mitä sisältävät kunhan eivät ole maitopohjaisia tuotteita joista mahani menee sekaisin eivätkä sisällä terveydelle haittaa auheuttavia kovia rasvoja. Luotan siihen, että elintarvikevirasto valvoo ettei kauppojen hyllyissä olevissa elintarvikkeissa ole ihmisen terveydelle suorastaan vaaraksi olevia ainesosia. Minulle on tärkintä, että pysyn syömäni ruuan ansiosta terveenä eikä ylipainoa kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut mitä järkeä tuommosia on käyttää. Jos ei tavallinen maito tai kerma käy, niin juo sitten mustana.
Minä käytän maun vuoksi. En tykkää mustasta kahvista, enkä kahvista lehmänmaidolla. Ainoat hyvänmakuiset kahvissa on kuohukerma tai kauramaito, ja en halua juoda desikaupalla kuohukermaa päivittäin.
Miksi et halua käyttää kuohukermaa ja miksi sitä pitäisi kahviin käyttää desikaupalla?
Koska minulla sitä menisi kahviin päivässä desikaupalla. Ja siksi en halua, että ei mulla ole varaa saada satoja kilokaloreita muun ravinnon päälle - desissä kuohukermaa on n. 350 kcal, ja mulla sitä tosiaan kuluisi varmaan lähemmäs 2 dl päivän kahveihin.
Lisäksi se kauramaitokahvi maistuu paremmalta.
Ei täsä ole mitään ongelmaa. On ihan sama sulaako Paremmiston aivot ultraprosessoidulla lisäainesotkulla vai ei. Paremmiston aivotoiminta kun on lähtökohtaisesti olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?
Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.
Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.
No valintansa kullakin. Woke haluaa kahviinsa p.skaa mieluiten. Itsekin olen vähentänyt esim. lihan kulutusta mutta joku järki nyt kuitenkin eikä ideologia sokaise.
Miksi näet ideologiana sen, että joku haluaa kahviinsa "paskaa"? Taidat sinä olla se, jonka oma ideologia on sokaissut ja näet "wokea" kasvisperäisten tuotteiden käytössä. Jotkut ne jaksaa...
No onhan se nyt yksiselitteisesti typerää laittaa kahviinsa mieluummin lisäainekuraa, kuin esim. maitoa. Vain ideologian takia valitaan se epämääräinen sotku.
Aika monet valitsee kauramaidin kahviin sen maun takia. Onko sulle ihan vieras ajatus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?
Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.
Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.
No valintansa kullakin. Woke haluaa kahviinsa p.skaa mieluiten. Itsekin olen vähentänyt esim. lihan kulutusta mutta joku järki nyt kuitenkin eikä ideologia sokaise.
Miksi näet ideologiana sen, että joku haluaa kahviinsa "paskaa"? Taidat sinä olla se, jonka oma ideologia on sokaissut ja näet "wokea" kasvisperäisten tuotteiden käytössä. Jotkut ne jaksaa...
No onhan se nyt yksiselitteisesti typerää laittaa kahviinsa mieluummin lisäainekuraa, kuin esim. maitoa. Vain ideologian takia valitaan se epämääräinen sotku.
Aika monet valitsee kauramaidin kahviin sen maun takia. Onko sulle ihan vieras ajatus?
Jep. Melkein kaikki mun tutut on siirtyneet kauramaitoon kahvissa ihan vaan maun vuoksi. Mitään ideologiaa ei asiaa näillä sekasyöjillä liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katso päättänyt, että kauramaito on maistamatta paskaa, ja kaikkien muidenkin on pakko kokea samoin.
Vierailija kirjoitti:
Ei täsä ole mitään ongelmaa. On ihan sama sulaako Paremmiston aivot ultraprosessoidulla lisäainesotkulla vai ei. Paremmiston aivotoiminta kun on lähtökohtaisesti olematonta.
Uskottele tuota vaan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston suosikki juomaa aivoja pehmittämään.
Tuhtia tekstiä tyypiltä, joka ei näköjään tiedä mitä on kaurakerma.
Vierailija kirjoitti:
Silloin vika on sun tajuamisen rajallisuudessa eikä kaurassa. Kun et näköjään hahmota edes mistä tuotteesta ap puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Melkein kaikki mun tutut on siirtyneet kauramaitoon kahvissa ihan vaan maun vuoksi. Mitään ideologiaa ei asiaa näillä sekasyöjillä liity.
Saman huomannut. Töissä kaurajuomaa kuluu paljon enemmän kuin lehmänmaitoa, vaikka minä olen työporukan ainoa vege ja juon kahvini vieläpä mustana. Puoliso on sekasyöjä ja on käyttänyt kahvissaa kaurajuomaa jo monta vuotta, kun on hänen mielestään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vältteleekö ap kaikkia muitakin tuotteita, joissa on tuota samaa emulgointiainetta. Aika ylein leivissä ja muissa leipomotuotteissa jne.
Välttelen ja otan selvää myös kaikkien vitamiinien sisällöstä. Tarkistan aivan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kuvittelee, että kaurakerma on jotenkin kermaa vastaava tuote. Jos tuotteen nimi olisi valkoinen palmuöljy, ei sitä käyttäisi kukaan.
Ei kaurakermassa ole palmuöljyä.
Oatly kaurakermassa on palmuöljyä.
Ainesosat : Vesi, rapsiöljy, KAURA 9 %, emulgointiaine E472e, stabilointiaine (ksantaanikumi), suola.
"Käyttämämme e472e koostuu vesiliukoisesta osasta (viinihappo) ja rasvaliukoisesta osasta (mono- ja diglyseridit) rypsi- ja palmuöljyistä (jos käytetään palmuöljyä, se on RSPO-sertifioitua segregaatioöljyä)."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kuvittelee, että kaurakerma on jotenkin kermaa vastaava tuote. Jos tuotteen nimi olisi valkoinen palmuöljy, ei sitä käyttäisi kukaan.
Ei kaurakermassa ole palmuöljyä.
Oatly kaurakermassa on palmuöljyä.
Ainesosat : Vesi, rapsiöljy, KAURA 9 %, emulgointiaine E472e, stabilointiaine (ksantaanikumi), suola.
"Käyttämämme e472e koostuu vesiliukoisesta osasta (viinihappo) ja rasvaliukoisesta osasta (mono- ja diglyseridit) rypsi- ja palmuöljyistä (jos käytetään palmuöljyä, se on RSPO-sertifioitua segregaatioöljyä)."
Voi hyvänen aika. Ei, ei siinä ole palmuöljyä, vaan emulgointiainetta, jossa on öljystä valmistettuja mono- ja diglyseridejä.
Mitään palmuöljyn ominaisuuksia tuosta ei siis tuotteeseen tule.
Olen vegaani. Valmistan suurimman osan ruoista ja leivonnaisista itse. Käytän joskus kauraruokakermaa. 2 dl esimerkiksi 1-1,5 l ruokaa kohden. En olisi kovin huolissani tuon lisäaineen pienestä määrästä kaurakermassa ja valmistamassani ruoassa. Tosin tähän asti en ole tiennyt, että tuo voi olla myös eläinperäistä.
Tuota lisäainetta käytetään todella moniin elintarvikkeisiin ja leivonnaisiin. Varmasti pääasiassa eläinperäisiä aineita sisältäviin tuotteisiin, kuten jäätelöön ja kekseihin.