Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu kaurakerman käyttö!

Vierailija
03.04.2026 |

Sen sisältämä E472e on rypsi- ja palmuöljy sekoitus siis nyt loppu tämän tuotteen käyttö.

Suolisto on huutanut hoosianna monta viikkoa, syy taisi löytyä. YÖK!!

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kauratuotteiden käyttöä vaihtoehtona maitotaloustuotteisiin, mutta niiden kanssa pitäisi olla tarkkana noiden öljyjen takia, ne kun ei ole kaikki hyväksi terveydelle.

Maitotaloustuotteetkaan ei ole hyväksi terveydelle, ovat pelkästään kaupallinen tuote. Miksi muuten juustoakaan ei itse valmistajat suosittele syömään , kuin n. 30g päivässä?

Nykyään laitan leivän päälle kylmäpuristettua rypsiöljyä  ja vähän juustoa,kurkkua,paprikaa..

Jos jollain on ehdotuksia leivänpäällisestä,joka korvaisi juuston ja öljyn niin kiitos? Lihaa en syö enkä soijatuotteita.

Vierailija
22/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset käyttävät niitä:o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla tällainen tieto ei muuta mitään, koska en maitoallergisena voi sitä "kunnon kermaa" käyttää vaikka kuinka haluaisin. Harvoin käytän mitään, mutta silloin kun resepti kermaa kaipaa, on Pirkan kaurakerma ollut ihan hyvä vaihtoehto. Osa "kaurakermoista" on ihan luokattomia litkuja.

Vierailija
24/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa maitoa ja kermaa sen olla pitää. Käytän vain raakamaitoa ja erotan siitä itse kerman kun kermaa tarvitsen. Teen itse viilit ja smetanat.

Muutenkin kun olen siirtynyt sellaisiin elintarvikkeisiin, joissa ei tarvitse olla sisällysluetteloa, olo on kohentunut huomattavasti.

Vierailija
25/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihmetellyt sanaa, kun töissä naiset välttelee suklaata missä on palmuöljyä, mutta sit käyttää näitä kauramaitoja ja -kermoja kahvissa.

Vierailija
26/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston suosikki juomaa aivoja pehmittämään. 

Mistähän saataisiin oikeistolle aivot mitä pehmittää.....

Vierailija
27/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kauratuotteiden käyttöä vaihtoehtona maitotaloustuotteisiin, mutta niiden kanssa pitäisi olla tarkkana noiden öljyjen takia, ne kun ei ole kaikki hyväksi terveydelle.

Maitotaloustuotteetkaan ei ole hyväksi terveydelle, ovat pelkästään kaupallinen tuote. Miksi muuten juustoakaan ei itse valmistajat suosittele syömään , kuin n. 30g päivässä?

Nykyään laitan leivän päälle kylmäpuristettua rypsiöljyä  ja vähän juustoa,kurkkua,paprikaa..

Jos jollain on ehdotuksia leivänpäällisestä,joka korvaisi juuston ja öljyn niin kiitos? Lihaa en syö enkä soijatuotteita.

Hummus ja kasvikset toimii hyvin leivällä. Hummuksia on myös eri makuisia, itse tykkään kovasti aurinkokuivattua tomaattia sekä oliivia sisältävistä versioista.

Vierailija
28/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito kermaa sen olla pitää!

T: BMI35

Vierailija
29/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-kymppiset käyttävät oikeata maitoa ja kermaa ja kahvikin maistuu oaremmelta.

Vierailija
30/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoosianna tarkoittaa iloa, ylistystä. 

Vierailija
31/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin....

Vierailija
32/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset käyttävät niitä:o

Se tuskin on ainut asia mitä sinä et ymmärrä.

Vierailija
33/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoilla on paljon erilaisia kaurakermoja. Pitääkö sitä paskinta kuraa ostaa kun on laatutuotteitakin saatavilla.

Vierailija
34/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidolla kermalla et saa noin suurta BMI-lukua.

Vierailija
35/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kaurajuomia ja muita valmisteita on erilaisia. Toisissa enemmän lisäaineita ja rasvoja, toisissa vähemmän. Toiseksi, en näe mitään syytä pelätä pientä määrää lisäaineita tai palmuöljyä. Kohtuudella voi syödä mitä vaan. Järki käteen. 

Vierailija
36/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kovastikin kokemusta asiasta? Itse hoidan ylipainoisia ja kyllä siellä on kovaa rasvaa vedetty aika reippaasti. 

Vierailija
37/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisia viimeisiä lauseita.

Vierailija
38/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurakerma on täysin keinotekoisesti valmistettu erittäin prosessoitu tuote jolla yritetään korvata maitoa tai kermaa. Liotellaan kauroja ja lisäillään joukkoon sitä sun tätä. En todellakaan käytä. Ehkä niiden, jotka eivät pysty käyttämään edes laktoositonta maitoa, on pakko sortua tuollaiseen muka-terveellisempään sotkuun. Kaikkea sitä vegaaneille yritetäänkin syöttää.

Vierailija
39/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurakerma on täysin keinotekoisesti valmistettu erittäin prosessoitu tuote jolla yritetään korvata maitoa tai kermaa. Liotellaan kauroja ja lisäillään joukkoon sitä sun tätä. En todellakaan käytä. Ehkä niiden, jotka eivät pysty käyttämään edes laktoositonta maitoa, on pakko sortua tuollaiseen muka-terveellisempään sotkuun. Kaikkea sitä vegaaneille yritetäänkin syöttää.

Miksei, tyhmiä kun ovat :D

Vierailija
40/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sitten eroa maidosta ja kermasta mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi