Nyt loppu kaurakerman käyttö!
Sen sisältämä E472e on rypsi- ja palmuöljy sekoitus siis nyt loppu tämän tuotteen käyttö.
Suolisto on huutanut hoosianna monta viikkoa, syy taisi löytyä. YÖK!!
Kommentit (106)
Onhan se vähän hassua kun solvataan kaurakermaa käyttäviä ja itse samaan aikaan vedetään pääosin prosessoituja ruokia ja eineksiä. Moni käyttänyt kaurakermaa eläinsyistä, ideologia on ollut hyvä.
Itselle on haastavaa terveellinen syöminen ja eläinperäisten tuotteiden vähentäminen, pitkälle pääsee mutta parantamisen varaa olisi.
sipsiä karkkia ja pakastepizzoja kyllä vedätte, mutta tilkka kauramaitoa aamukahvissa on myrkkyä.😂
Vältteleekö ap kaikkia muitakin tuotteita, joissa on tuota samaa emulgointiainetta. Aika ylein leivissä ja muissa leipomotuotteissa jne.
kumma että vegetuotteista pitämättömät ovat järjestään kauheita raivohaukkujia.
mitähän tämä kertoo heistä?
Olisi hirmuhauskaa olla kärpäsenä katossa kun vegetuotteista, lisäaineista ja ultraprosessoinnista paasaavat tekevät kaupassa omia ostopäätöksiään. Voisi tulla yllätys ja nolous jos joku ruotisi ne läpi ravitsemukselliselta kannalta. Toki täytyy ottaa huomioon että AV:llahan tunnetusti kaikki syövät vain ja ainoastaan itse metsästämää riistaa jne., ne kaupantuotteiden kulutustilastojen kuninkaat on aiheuttanut aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän hassua kun solvataan kaurakermaa käyttäviä ja itse samaan aikaan vedetään pääosin prosessoituja ruokia ja eineksiä. Moni käyttänyt kaurakermaa eläinsyistä, ideologia on ollut hyvä.
Itselle on haastavaa terveellinen syöminen ja eläinperäisten tuotteiden vähentäminen, pitkälle pääsee mutta parantamisen varaa olisi.
Näinpä juuri. Kun menee ihan mihin tahansa kauppaan niin kyllä siellä eläinperäisiä tuotteita löytyy kaikista eniten niistä pitkälle prosessoituja tuotteita ja täysin vegaanisista ne vähiten prosessoidut. Vähä-älyistä katsoa muutamaa tuotetta ja jeesustella sitten niistä. Vai kertooko se vain siitä, että näiden ihmisten omaan ruokavalioon kuuluu päivittäisenä osana prosessoidut einekset ja kaikkiin ruokiin käytetään kermoja?
Ei minua itseäni ainakaan pelota kaurakerma, kun edes viikoittain ei tule tehtyä ruokia mihin tulee kermaa.
Ok. Mä aloitin ja lopetin kaurakerman käytön vuonna 2013. Ihan siksi, että se on pskaa. Etenkin kahviin sekoitettuna.
Tavalliset kermat sisältävät karrageenia joka on myrkky, sitä ei vegaanituotteissa ole.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mä aloitin ja lopetin kaurakerman käytön vuonna 2013. Ihan siksi, että se on pskaa. Etenkin kahviin sekoitettuna.
siis sinun mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaurakerma ole tarkoitettu kahviin, eikä se siis siihen sovi. Ihan niinkuin maitopohjainenkin ruokakerma. Ne on ruoanlaittoon tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?
Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.
Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.
No valintansa kullakin. Woke haluaa kahviinsa p.skaa mieluiten. Itsekin olen vähentänyt esim. lihan kulutusta mutta joku järki nyt kuitenkin eikä ideologia sokaise.
Miksi näet ideologiana sen, että joku haluaa kahviinsa "paskaa"? Taidat sinä olla se, jonka oma ideologia on sokaissut ja näet "wokea" kasvisperäisten tuotteiden käytössä. Jotkut ne jaksaa...
No onhan se nyt yksiselitteisesti typerää laittaa kahviinsa mieluummin lisäainekuraa, kuin esim. maitoa. Vain ideologian takia valitaan se epämääräinen sotku.
Kerroppa miksi kahviin pitää laittaa jonkun viattoman vasikan ruokaa? Jotenkin hassuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?
Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.
Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.
Ei kauramaitoa ole, se on kauravettä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauramaitoa ole, se on kauravettä !
Et sä määrää, mitä sanoja toiset ihmiset käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kauratuotteiden käyttöä vaihtoehtona maitotaloustuotteisiin, mutta niiden kanssa pitäisi olla tarkkana noiden öljyjen takia, ne kun ei ole kaikki hyväksi terveydelle.
Maitotaloustuotteetkaan ei ole hyväksi terveydelle, ovat pelkästään kaupallinen tuote. Miksi muuten juustoakaan ei itse valmistajat suosittele syömään , kuin n. 30g päivässä?
Nykyään laitan leivän päälle kylmäpuristettua rypsiöljyä ja vähän juustoa,kurkkua,paprikaa..
Jos jollain on ehdotuksia leivänpäällisestä,joka korvaisi juuston ja öljyn niin kiitos? Lihaa en syö enkä soijatuotteita.
Mulla on ehdotus. Laita sen leivän päälle ihan mitä haluat. Se ei sinua tapa. Kylmäpuristettua öljyä ja paprikaa, voi luoja 😂
Se nyt riippuu ihan merkistä mitä käyttää. Itse vältän tuotteita, joissa on näitä karrageeneja ja kumeja, kun ei vatsa niistä tykkää. Ja niitä kyllä löytyy vaikka mistä tuotteista. Vaikea löytää majoneesia, jossa esimerkiksi ei olisi. (Blå Band ei ole). Olen huomannut, että erityisesti suomalaiset yritykset läträä lisäaineiden kanssa. Kauravalmistajista Oatly on suurelta osin vapaa turhista lisäaineista. Ei kokonaan sekään. Fazerin kaurajutuissa taas on kaikki mahdollinen ylimääräinen tungettu mukaan. Sehän tuhosi Yosa tuotemerkin, joka teki tosi hyviä kauratuotteita. Ostivatkin sen vaan siksi varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaurakerma ole tarkoitettu kahviin, eikä se siis siihen sovi. Ihan niinkuin maitopohjainenkin ruokakerma. Ne on ruoanlaittoon tarkoitettu.
Kuulostaa siltä että kyseinen henkilö ei oikeasti ole edes käyttänyt kaurakermaa mihinkään. Kuuli vain tuotteen nimen jostain ja luuli sen tarkoittavan niitä vegekahvimaitoja. Pääasia on se että pääsee öyhöttämään ja muut yhtä tyhmät peukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tottakai kokeilin myös ruoanlaittoon. Ja siinäkin kaura"kerma" on pas aa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No valintansa kullakin. Woke haluaa kahviinsa p.skaa mieluiten. Itsekin olen vähentänyt esim. lihan kulutusta mutta joku järki nyt kuitenkin eikä ideologia sokaise.
Miksi näet ideologiana sen, että joku haluaa kahviinsa "paskaa"? Taidat sinä olla se, jonka oma ideologia on sokaissut ja näet "wokea" kasvisperäisten tuotteiden käytössä. Jotkut ne jaksaa...
No onhan se nyt yksiselitteisesti typerää laittaa kahviinsa mieluummin lisäainekuraa, kuin esim. maitoa. Vain ideologian takia valitaan se epämääräinen sotku.
Kerroppa miksi kahviin pitää laittaa jonkun viattoman vasikan ruokaa? Jotenkin hassuu.
Ja vieläpä ultraprosessoituna, koska se ei sellaisenaan ole turvallista ihmisen juotavaksi.
En ole koskaan tajunnut mitä järkeä tuommosia on käyttää. Jos ei tavallinen maito tai kerma käy, niin juo sitten mustana.
Niitä en syöttäisi kuin vapaamuurarille. 6/6