Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppu kaurakerman käyttö!

Vierailija
03.04.2026 |

Sen sisältämä E472e on rypsi- ja palmuöljy sekoitus siis nyt loppu tämän tuotteen käyttö.

Suolisto on huutanut hoosianna monta viikkoa, syy taisi löytyä. YÖK!!

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt sanaa, kun töissä naiset välttelee suklaata missä on palmuöljyä, mutta sit käyttää näitä kauramaitoja ja -kermoja kahvissa.

Kaikissa ei ole palmuöljyä eikä muitakaan lisä tai säilöntäaineita.

Vierailija
42/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega 3 tarvitaan ja muita pehmeitä rasvoja jonkin verran   kovia rasvoja elimistö tuottaa itse eli kovia rasvoja ei tartte ollenkaan käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuka näitä haluaa käyttää kun ovat sokeria, vettä, öljyä ja tekoaineita. Itse käytän luomukermaa.

Vierailija
44/106 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että nämä on huijausta! Missä on se pelto, jolla laukkaa kauralehmiä, joita lypsetään? Onko kaurahetulalla utareet? No ei. 

Vierailija
45/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoosianna tarkoittaa iloa, ylistystä. 

Että piti tuostakin tulla tänne provosoimaan ja VALEHTELEMAAN!!

"Hoosianna on hepreankielinen huudahdus, joka tarkoittaa "auta", "pelasta" tai "anna pelastus". Se on alun perin avunhuuto Jumalalle tai kuninkaalle!"

Vierailija
46/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen tehdä itse ja laittaa mitä öljyä haluaa. Jos käyttää ruuan suurustamiseen voi käyttää ihan pelkkää kaurajauhoa.

Vierailija
47/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä käytetään kolesterolin vuoksi, vaikka on niitä maitopohjaisia 4 tai 7 % joissa tyydyttyneet jää vähäisiksi. 

Vierailija
48/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö ruokaan laittaa mitään kermaa? Ostan kaurakermaa ehkä 3 kertaa vuodessa. Sama juttu juuston kanssa. T. Parikymmentä vuotta eettisistä syistä vegaanina ollut

Vierailija
49/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista asiaa ole ollut olemassakaan kuin kaurakerma. Korkeintaan tuota termiä voisi käyttää, jos lehmille syötettäisiin vain kauraa, niin tällaisten lehmien maidosta tehdystä kermasta voisi käyttää termiä kaurakerma.

Vierailija
50/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?

Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.

Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.

No valintansa kullakin. Woke haluaa kahviinsa p.skaa mieluiten. Itsekin olen vähentänyt esim. lihan kulutusta mutta joku järki nyt kuitenkin eikä ideologia sokaise.

Miksi näet ideologiana sen, että joku haluaa kahviinsa "paskaa"? Taidat sinä olla se, jonka oma ideologia on sokaissut ja näet "wokea" kasvisperäisten tuotteiden käytössä. Jotkut ne jaksaa...

No onhan se nyt yksiselitteisesti typerää laittaa kahviinsa mieluummin lisäainekuraa, kuin esim. maitoa. Vain ideologian takia valitaan se epämääräinen sotku.

Mitä helvettiä nyt taas? Mikä ideologia? Minä ainakin käytän kauramaitoa kahvissa siksi, että se maistuu hyvältä, kun taas lehmänmaito ei maistu hyvältä kahvissa. 

Vierailija
51/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku edes ajattelisi kaurakermojen yms. olevan terveellisempiä kuin maitopohjaiset versiot?

Eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että ei halua käyttää eläinperäisiä tuotteita.

Kauramaito maistuu kyllä mielestäni kahvissa paremmalta kuin tavallinen, mutta muuten en noista välitä.

Varmaan kun ravitsemusterapeutit sanoo niin? 

Vierailija
52/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kuvittelee, että kaurakerma on jotenkin kermaa vastaava tuote. Jos tuotteen nimi olisi valkoinen palmuöljy, ei sitä käyttäisi kukaan.

Ei kaurakermassa ole palmuöljyä. 

Vierailija
53/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt sanaa, kun töissä naiset välttelee suklaata missä on palmuöljyä, mutta sit käyttää näitä kauramaitoja ja -kermoja kahvissa.

Ei kauramaidossa ole palmuöljyä, eikä kaurakermassa (kaurakermaa ei kyllä käytetä kahvissa). 

Vierailija
54/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ihmiset eivät lue ostamiensa tuotteiden valmistusaineluetteloa? Ja sit tulee yllätyksenä, että ruokakermassa on sakeuttamisaineita ja palmuöljyä...

Sen vielä ymmärtän, ettei kaikki viitsi kysyä valmistajalta, mita vaikkapa "mausteet" sisältää.

Vierailija
55/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kuka näitä haluaa käyttää kun ovat sokeria, vettä, öljyä ja tekoaineita. Itse käytän luomukermaa.

Niikö käytät. Kiitos tiedosta 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
56/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että nämä on huijausta! Missä on se pelto, jolla laukkaa kauralehmiä, joita lypsetään? Onko kaurahetulalla utareet? No ei. 

Oletko lapsi vai hullu????

Vierailija
57/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset käyttävät niitä:o

Ajatella, ei sun tarvitse ymmärtääkkään....😆😆😆

Vierailija
58/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran jotain Baristaa, eikä miellyttänyt lainkaan. En sinänsä juo maitoa, mutta kahviin lorautan tilkkasen.

Vierailija
59/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin Vemondo-kaurakermassa ei ainakaan ole kuin pelkkää rypsiöljyä.

Ei muissakaan kauraruokakermoissa ole, tuo ap:n mainitsema on emulgointiaine. 

Vierailija
60/106 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen, millaista kahvia ihmiset juovat, kun siihen pitää lorottaa jotakin valkoista makua pilaamaan.

Hyvää kahvia ja mustana, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän