Millainen ihminen saa 60 000 euroa bruttona?
Kommentit (147)
Mä saan 95000€, helkkarin pätevä ja konsultti. Moni ei tajua tätä perusasiaa: palkka riippuu usein siitä paljonko arvoa tuotat firmalle. Mä aikaansaan suoraa laskutusta 600 k€ vuodessa, niinpä mulle kannattaa maksaa.
Eli yhteenvetona: kannattaa hankkiutua (koulutus jne) sellaiseen asemaan, jossa voi tuottaa paljon lisäarvoa työnantajalle. Silloin isokaan palkka ei satu hänen lompakkoonsa.
Jos sun lisäarvo muihin verrattuna on, että saavut selvinpäin aamulla ajoissa työpaikalle, niin ei siitä voi paljon palkkaa odottaakaan.
Insinööri raksalla, alan työkokemusta 20v. Hiljaisena vuonna jos ei tule bonuksia, tienaan tuon verran. Vilkkaampana aikana ollaan siellä 70-80 tonnissa/v.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, että missä ajassa. Vuodessa/kuukaudessa tms? Jos kuukaudessa, niin varmaan aika monenlainen ihminen. Uskoisin, että moni lähipiirissä työssäkäyvistä sopii tuohon, jos akateemisessa perustyössä ilman isoja kokemuslisä tms.
Ai, moni lähipiirissäsi tienaa 60.000 euroa/kk, aikamoista.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmasta oikeasta työstä noin paljon maksetaan.
Ja tällä oikealla työllä varmaan viitataan fyysiseen työhön, kuten hyllyttäjään tai postinjakajaan.
Varmaan suuri osa ei-fyysisitä töistä osuu suunnilleen tuohon tai tuon yli.
75000 vuodessa, peruskoulupohjalta ja liikennealalla.
Mutta ei tuo verotuksen jälkeen tunnu niin kummoiselta.
Lääkäri, joka on työssä HUS:lla ja tekee nelipäiväistä työviikkoa virkatyöajalla.
Sain 60 tonnia paperitehtaalla. Olin siellä 13 vuotta kunnes raumalla paperikone lakkautettiin. Menin joskus kesätöihin paperitehtaalle ja sain vakityön kesän jälkeen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan 95000€, helkkarin pätevä ja konsultti. Moni ei tajua tätä perusasiaa: palkka riippuu usein siitä paljonko arvoa tuotat firmalle. Mä aikaansaan suoraa laskutusta 600 k€ vuodessa, niinpä mulle kannattaa maksaa.
Eli yhteenvetona: kannattaa hankkiutua (koulutus jne) sellaiseen asemaan, jossa voi tuottaa paljon lisäarvoa työnantajalle. Silloin isokaan palkka ei satu hänen lompakkoonsa.
Jos sun lisäarvo muihin verrattuna on, että saavut selvinpäin aamulla ajoissa työpaikalle, niin ei siitä voi paljon palkkaa odottaakaan.
Jos mä olisin niin pätevä, että aikaansaisin 600 tonnia laskutusta vuodessa, tekisin sen oman firman nimiin enkä elättäisi työnantajaa. Mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Käsienheiluttelijat ovat jostain syystä kieltämättä hyvin palkattuja.
Tuo on insinöörin palkka. Se tekee 5000e bruttona kuukaudessa lomarahoineen. Tosin aika harvalla. 4000e brutto on totuus. Noh, kyllä ne lentokoneen siivet luultavasti kestää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rikkaat ovatkin varmasti kokoontuneet vauvapalstalle...
60000 bruttona ja on rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsienheiluttelijat ovat jostain syystä kieltämättä hyvin palkattuja.
Miksi sinä et sitten heiluttele käsiä?
Vierailija kirjoitti:
Ok, olet konsultti. Mikä sitten on se ammatti, missä olet helkkarin pätevä?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, että missä ajassa. Vuodessa/kuukaudessa tms? Jos kuukaudessa, niin varmaan aika monenlainen ihminen. Uskoisin, että moni lähipiirissä työssäkäyvistä sopii tuohon, jos akateemisessa perustyössä ilman isoja kokemuslisä tms.
Akateeminen perustyö, ilman kokemuslisiä ja palkka 60.000 e/kk. Kerro heti missä?
Esim. tubettajat tienaa enemmänkin pazkan jauhannalla.
Minä tienaan vuodessa noin 75.000 - 76.000 euroa / vuosi. Verottaja vie osuutensa, enkä pidä itseäni hyvätuloisena.
Hoitoala, sivutyönä teen keikkaa.
Minä tienaan paljon enemmänkin, jos tarkoitat vuosiansioita, mutta kuten vapailla taiteilijoilla aina, tuloni koostuvat monesta purosta. Esim. vuonna 2025 sain työeläkettä, kahta pientä vapaaehtoista määräaikaista eläkettä, taiteilijaeläkettä, työkorvauksia, rojalteja, työskentelyapurahaa, pari tunnustuspalkintoa ja tekijänoikeuskorvauksia. Apurahoja ja palkintoja lukuun ottamatta kaikki tuloni ovat verollisia, ja vanhuuseläkkeellä ollessani ansiotulojen ennakonpidätys on lähes 40 %, eläkkeiden verotus 25 %.
Saatte olla kateellisia, mutta en usko että yksikään teistä haluaisi olla housuissani.
Ööh, ei? Mediaani on noin 40 000 :D